Google je opšte poznat kao najobuhvatniji pretraživač interneta. Već čitavu jednu deceniju ova top kompanija je proširila svoje polje delovanja tako da sada uključuje i oglašavanje, alate za poslovanje, mnoge programe za produktivnost i efikasnost i sopstveni web pretraživač Chrome. Sa tako mnogo softvera i projekata, Google ima potrebu za hiljadama zaposlenih. Da li biste želeli da radite za Gogle? Ako je tako, nastavite da čitate ove redove.

Prvi korak: Naučite da kodirate

Ovo je apsolutno minimalni kriterijum koji vam je neophodan da biste postali kompjuterski mag. Preporučujemo da posetite Coursera.org, freeCodeCamp ili edx. Ove stranice su među najboljima koje vam mogu pomoći da postanete sjajan programer. Nakon toga, možete otići na YouTube gde ćete pronaći na hiljade tutorijala o različitim programskim jezicima, jednostavno odaberite jedan i počnite da pišete kodove.

Evo nekoliko primera:
  • Python
  • JavaScript
  • C++
  • Ruby
  • Web development

Drugi korak: Radite na svojim projektima

Istog trenutka kada naučite da kodirate, započnite neke projekte. Ono što će vas izdvojiti u odnosu na sve ostale će biti upravo vaši projekti. Što ih više uradite, veća je verovatnoća da uđete u uži izbor i da vas odaberu. Napravite igricu, android aplikaciju ili bilo šta, kodiranje se kao i svako znanje stiče i uči kroz praksu.

Treći korak: Steknite iskustvo u lokalnim kompanijama

Nije nemoguće da vaš prvi posao bude u nekoj od top tehnoloških kompanija ali je daleko lakše zaposliti se u firmi koja je manje poznata. To možete da uradite tako što napravite svoj online portfolio i profil na LinkedInu. Kada dobijete posao, radite vredno, steknite što više iskustva i nemojte se samo baciti na kodiranje već pokušajte da prođete i kroz neko  iskustvo upravljanja timovima i projektima.

Četvrti korak: Ne prijavljujte se direktno već kontaktirajte Google regrutera

Najbolji nalin da dođete do intervjua ako vaše ocene i prosek nisu baš najbolji je potpuno isti kao i za sve kandidate… Ako morate da se prijavite eksterno preko, na primer, sajta kompanije, vaše šanse da stignete do intervjua su vrlo slabe.

Nemojte navoditi svoj prosek ocena ukoliko je upadljivo nizak

Prosek je samo jedan od kriterijuma. Kada ste na samom početku, ono u čemu je najvažnije da se dokažete  jeste koliko dobro umete da interpretirate  kod, smislite načine kako da ga unapredite i poboljšate, i kojom brzinom ste u stanju da povećavate svoju produktivnost i rezultate tokom vremena.

“Google je bio čuven po tome što je imao običaj da zahteva od svih kandidata svedočanstva o ocenama, prosek i rezultate testova, ali više to ne radimo osim ako je kandidat tek nedavno završio školu. Shvatili smo da na osnovu toga ne možemo da predvidimo baš ništa.” – Laslo Bok, Bivši rukovodilac Google sektora Ljudskih resursa 

Prijavljujte se opet i ponovo

Ukoliko ne uspete iz prve, ne brinite. Istini za volju, normalno je da očekujete nekoliko propalih pokušaja obzirom na to da je za ulazak u bilo koju od top kompanija konkurencija izuzetno velika.

Nikada ne odustajte!