Količine podataka u Amerikan Ekspresu ne samo da su se povećavale već su se uz to izuzetno menjale. Tokom vremena je sve više njihovih korisnika obavljalo poslove preko mobilnih telefona. Amerikan Ekspres uz pomoć pristupa velikim količinama podataka i mačinskog učenja je uvideo da je moguće razviti modele koji će im omogućiti da prouče ponašanje korisnika, detektuju slučajeve prevara, steknu nove korisnike i prave preporuke za bolje korisničko iskustvo.

U pogledu detektovanja prevara, Amerikan Ekspres je upotrebom mašinskog učenja počeo da vodi izuzetnu evidenciju i praćenje, pogotovo onlajn poslovanih transakcija. Kako bi ovo bilo moguće, za MU je potrebno mnogo izvora podataka koji podrazumevaju informacije o karticama, o trgovcu i detalje o troškovima.

Za pridobijanje novih korisnika, Ameks je unapredio svoje onlajn prisustvo i model web stranice. Do nedavno su potencijalne korisnike sticali jedino zahvaljujući svojim Imejl kampanjama.  Sada je njihov onlajn angažman korisnika porastao na 40%.

Jedan od popularnijih načina upotrebe VI i MU jesu preporuke. Kada Ameks korisnik da saglasnost da se njegovi podaci prate, MU može da prati njegovu istoriju i shodno tome generiše personalizovane preporuke.