Američki div Amazon smanjuje obim poslovanja u Kini, najavljujući zatvaranje internet trgovine koja je teško držala korak s konkurencijom poput Alilbabe i JD.coma.

Reuters je prvi izvestio da Amazon do sredine jula planira zatvaranje maloprodajne platforme u Kini kako bi se usredsredio na unosnije poslove prodaje inostrane robe i usluga u oblaku.

Potrošači će od 18. jula na Amazon.cn-u umesto ponude kineskih trgovaca videti ponudu Amazonove globalne trgovine, navodi BBC.

Amazon.cn nastao je na temeljima kineske trgovine knjiga, muzikei videa Joyo.com, koji je Amazon kupio 2004-te za 75 miliona dolara i promenio mu ime 2007. godine. Kompanija se teško nosila s konkurencijom dominantnih igrača poput JD.coma i Alibabinog Tmalla.

Povlačenje s tržišta druge ekonomije sveta vremenski se poklopilo s velikim Amazonovim ulaganjima u Indiju. Iz Amazona su najavili da će u internet trgovinu u toj zemlji uložiti 5,5 milijardi dolara.

Konkurencija u Indiji biće im lokalna kompanija Flipkart, koja je prošle godine pokrenula hindsku verziju svoje mobilne web stranice i aplikaciju za pametne telefone kako bi privukla milione novih korisnika u toj zemlji.