Kada su suočeni sa nekim poslovnim izazovom, lideri obično imaju jasnu viziju u kom pravcu treba da krenu i kako treba da se razvijaju. Ali čest je raskorak njihove predstave o spremnosti organizacije i surove realnosti. Ovo naročito važi kada je reč o izazovima vezanim za načine na koje digitalna tehnologija preoblikuje našu budućnost.

Nije važno koliko su nedvosmisleni vaši ciljevi ili koliko je neka iniciajtiva očigledna vama i vašem liderskom timu. Činjenica je da je za promenu potrebno vreme. Uvek će biti onih koji se opiru promeni i oni mogu usporiti, ili u nekim slučajevima čak i razvlačiti tempo evolucije čitave kompanije. Možete imati sve neophodne sisteme spremne da sprovedete promenu, ali ako ih vaši ljudi ne koriste, organizacija će ostati zaglavljena u nasleđenim načinima poslovanja.

U slučajevima digitalne transformacije, često nema mesta za grešku. Neslaganje percepcije i realnosti može odrediti razliku između opstanka ili podbacivanja vašeg poslovanja u digitalnoj budućnosti. Kompanije koje su nastale kao “digitalne” sve više prestižu svoje pandane starog kova. Biti digitalan više nije stvar izbora – to je pitanje opstanka.

Prethodni uspesi ne znače mnogo. Na primer, superiorni proizvođač autoindustrije može spasti na grane niše ukoliko ne može da odredi kako da se adaptira na sve raznolike tehnologije i informacije koje postaju sve važnije u autoindustriji. A to je samo jedan od primera. Knjižare i maloprodaja muzike su najbolji svedoci kako i koliko brzo promena može da se manifestuje.

Sigurno je da se svet menja pa vi i vaše poslovanje takođe morate da se promenite.

Kako da premostite jaz između percepcije i realnosti? Potražite one u vašoj organizaciji koji se najviše opiru promeni i obrazujte ih i podstaknite da šire vašu viziju digitalne transformacije.

Internet i mobilna tehnologija su imali širok uticaj na marketing. To je dosta rano dovelo do konflikata na liniji Izvršnih rukovodilaca u Marketingu, IT-ju i do kreiranja pozicija Izvršnih Direktora Digitala. Svet se od tada dosta razvio. Kao rezultat, sve je primetniji ujedinjeni pristup sa strane organizacija koje promišljaju budućnost, gde Marketing i IT ne samo da su na istoj strani već jednako tako sarađuju i sve više dele odgovornost nad digitalnim inicijativama.

IT danas mora da napravi korak napred i obezbedi sličan stepen koučinga, vođenja i servisa za sve delove kompanije. Kao primer, u odeljenju Ljudskih resursa može se unaprediti korišćenje alata na Internetu i društvenim medijima kako bi se identifikovali i privukli kandidati, zatim osigurati da su na raspolaganju odgovarajući alati za deljenje informacija i saradnju kako bi se zaposleni zadržali u kompaniji. U odeljenjima prodaje bilo bi od pomoći koristiti digitalne alate za identifikaciju potencijalnih kupaca, izradu prilagođenih prezentacija kao i iskorisititi sve mogućnosti tih alata da se za kupce pronađu najbolja rešenja. Korisnički servis bi uz digitalne alate mogao da omogući još bolje korisničko iskustvo i tako poveća zadovoljstvo mušterija.

Od proizvodnje i nabavke  pa do skladištenja i advokatskih usluga – digitalna tehnologija rapidno menja sve i mogla bi da umnogome poboljša sve delove poslovanja jedne kompanije. Digitalni trendovi su previše značajni da bi se ignorisali. Zapravo, ignorisanje trendova vodi kompanije direktno u zaborav.