Sa preko 90 miliona transakcija nedeljno u 25 hiljada radnji globalno, Starbaks koristi Mašinsko učenje i Big Data analitiku kako bi usmerio marketing, poslovne odluke i prodaju. Pokretanjem mobilne aplikacije i programa nagrađivanja uspeli su da prikupe i analiziraju navike kupovine svojih potrošača. Sami korisnici aplikacije kreirali su podatke o sebi definišući gde, kada i koju kafu kupuju.

Na ovaj način, čak i kada kupac poseti prodavnicu koja nije onlajn, njihov sistem je kadar da prepozna njihove preference kroz njihov pametni telefon. Osim toga, aplikacija takođe može da predloži nove slatkiše koji bi dobro išli uz napitak koji su naručili.

Sve ovo nosi Starbaksov digitalni program Flywheel. To je pogon veštačke inteligencije zasnovan na Klaudu koji preporučuje opcije hrane i pića mušterijama koje za njih ne znaju ali su raspoloženi da probaju nešto novo.

Tehnologija je tako sofisticirana da će se preporuke promeniti u zavisnosti od vremena na određeni dan ili od toga da li je praznik ili radni dan, ili čak od toga na kojoj lokaciji se nalazite.