Analitika podataka ubrzano preokreće način na koji pristupamo poslovanju. Ovih pet transformativnih primena analitike podataka će vam pomoći da se istaknete kao kompanija sa naprednim načinom razmišljanja i da steknete kompetitivnu prednost na tržištu.

1. Strateška analitika

Strateška analitika je detljna analiza zasnovana na podacima iz svih vaših sistema koja služi da odredite čime je izazvano ponašanje tržišta i korisnika.

Stratešku analitiku treba izvoditi u pravilnom redosledu:

  1. Analitika kompetitivnog pozicioniranja kako biste ustanovili prednosti i mane svojih kapaciteta
  2. Analiza same organizacije da dobijete dijagnostiku poslovanja, odeljenja i nivoa razvijenosti poslovnih pocesa
  3. Analitika ljudskih resursa kako biste na nivou pojedinca stekli sliku šta je potrebno uraditi

Podacima treba odgovarati na pitanja kao što su:

  • Koje su ključne odluke koje nam donose najveću vrednost?
  • Koji novi podaci su nam dostupni a da do sada nisu bili obrađeni?
  • Koje nove tehnike analitike nisu još uvek dovoljno iskorišćene?

2. Analitika Platforme

Ovo vam pomaže da uskladite analitiku u proces donošenja odluka kako biste poboljšali samu srž upravljanja. Može omogućiti kompaniji da iskoristi moć podataka kako bi identifikovala nove poslovne prilike.

Važna pitanja koja treba postavit:

  • Kako možemo da integrišemo analitiku u svakodnevne procese?
  • Kojim procesima bi dobro došla automatska, ponovljiva analiza u realnom vremenu?
  • Da li bi naši sistemi u pozadini mogli da imaju koristi od analitike podataka?

Analitika Platforme mora uključivati više od same tehnologije. Budući da je dostupna u mnogim formatima i kanalima, može se koristiti kako bi se proverio puls organizacije.

Pomoglo bi vam da ugradite analizu podataka u ključne odluke u svim odeljenjima uključujući tu prodaju, marketing, lanac snabdevanja, korisnički servis i ostale glavne funkcije poslovanja.

3. Upravljanje organizacionim informisanjem (EIM)

Gotovo 80% poslovnih informacija od vitalnog značaja se nalazi u skladištima i arhivama kojima niko ne upravlja. Sa već uspostavljenom strateškom i analitikom platforme EIM vam pomaže da iskoristite tehnologije kao što su društvene mreže, mobilni uređaji, analitika i Klaud kako biste unapredili načine kojima se podacima upravlja širom kompanije.

Ako izgradite snažne procese agilnog upravljanja podacima, uz alate za kreiranje, snimanje, distribuciju i upotrebu informacija, EIM vam može pomoći da:

  • Uskladite veše poslovne prakse
  • Poboljšate međusobnu saradnju
  • Podstaknete produktivnost zaposlenih bilo da su kancelariji ili rade sa udaljene lokacije

Kada definišete svoju  EIM strategiju, prvo identifikujte zahteve poslovanja, glavne probleme i mogućnosti za inicijaciju. Takođe, identifikujte potencijalne programe i projekte čiji će stepen uspešnosti  imati najveće koristi.

4. Transformacija poslovnih modela

Kompanije koje se prihvate Big Data analitike i paralelno tome transformišu svoje poslovne modele će uspeti da kreiraju nove prilike za izvore prihoda, korisnike, proizvode i usluge.

Od predviđanja potražnje i nabavke materijala do računovodstva te regrutacije i obučavanja osoblja, svaki aspekt vašeg poslovanja može biti osmišljen iz početka.

Neophodne promene podrazumevaju:

  • Imati Big Data strategiju i viziju koja identifikuje i iskorišćava nove prilike i mogućnosti
  • Podsticanje kulture inovacija i eksperimentisanja sa podacima
  • Razumevanje kako iskoristiti nove veštine i tehnologije i upravljanje uticajem koje imaju na načine pristupa i čuvanja informacija
  • Izgraditi poverenje sa korisnicima koji su vlasnici vitalnih podataka
  • Kreirati partnerstva unutar i izvan vaše industrije
  • Nalaziti načine da steknete uvid i brzo implementirate rezultate

5. Postavite poslovanje oko podataka kao osovine

Da li generišete ogromne količine podataka? Da li bi ti podaci mogli biti od koristi drugim organizacijama, bilo unutar ili van vaše industrije?

Poslovanje koje ima podatke kao osnov nije samo resurs, već je slično valuti. To je izvor vaše suštinske kompetitivne prednosti i vredi kao suvo zlato.

Postoje tri glavne kategorije data analitike:

  • Uvid: Uključuje pretraživanje, prečišćavanje, klasifikaciju i segmentiranje podataka kako bi se razumeli korisnici i njihove mreže, uticaj i poznavanje proizvoda
  • Optimizacija: Analiziranje poslovnih funkcija, procesa i modela
  • Inovacija: Istraživanje novih, revolucionarnih modela poslovanja kako bi se nastavila evolucija i rast vaše korisničke baze