Samit Marketing analitike 2019 održan je od 17. do 19. Juna u Las Vegasu u ambijentu hotela Caesars Palace i okupio je vodeće stručnjake sveta iz oblasti upravljanja razvojem proizvoda, digitalnog marketinga, analitike potrošačkog ponašanja, merenja digitalnih pokazatelja i brojnih oblasti ključnih za današnje uspešno poslovanje u visoko konkuretnim uslovima.

Zasnovan na postulatima uzajamnog poštovanja i podrške, Samit Marketing analitike je po prvi put održan 2002. godine, u vreme kada su Internet i web analitika bili nešto potpuno novo. Trebalo je osmisliti čitavu jednu industriju pa se prvo započelo sa osnivanjem Udruženja za Digitalnu analitiku koja danas broji 5 000 članova. Marketing se jako promenio od dana kada se zasnivao na modelovanju Marketing Miksa i istraživanju tržišta. Digitalno okruženje nam je pružilo nove, dinamične skupove podataka i nove alate da merimo i optimizujemo marketinške aktivnosti. Danas, kada se nalazimo u svetu gde je aktuelno mašinsko učenje, timski duh uzajamnog pomaganja i ohrabrivanja, ovakav događaj predstavlja izuzetno nadahnuće i izvor sticanja novih znanja.

Govornici Samita su stručnjaci i njihovi najbliži saradnici i kolege, svojevrsni mentori i uzori za profesionalnu evoluciju. Pored lekcija ovakvih stručnjaka, Samit pruža i uputstva kako nešto možemo da uradimo, mentorske susrete, radionice rešavanja problema, dugotrajne profesionalne veze, izuzetna predavanja, uvide i zaključke, izložbenu halu alata i usluga važnih za marketinšku oblast, spaja poslovnu strategiju i podatke.

Zaključci stručnjaka predstavljeni prvog dana Samita Marketing Analitike:

Marketing i organizacioni procesi su neraskidivo povezani. Fokusirajte se najpre na procese generisanja prihoda.

samo 16% kompanija smatra podatke kojima raspolaže “veoma dobrim” (izvor: D&B)

Ali uvek ima načina kako se može nadgledati i kontrolisati kvalitet podataka i smanjiti mera defektnih. Marketari koji povezuju marketinška merenja i pokazatelje sa rezultatima poslovanja imaju trostruko bolje izglede da ostvare ciljane prohode nego oni koji to ne rade. Marketinške ciljeve je neophodno usaglasiti sa poslovnim.

Uz oslanjanje na neuronauku možete zaista promeniti iskustvo koje vaši potrošači i korisnici imaju u interakciji sa brendom. Treba izbegavati previše informacija odjednom, jer se loše iskustvo prilikom učitavanja i pregledavanja web stranice prenosi na percepciju brenda.

Koristite rezultate Google pretraživanja prilikom dizajniranja svoje naslovne stranice jer ljudi na taj način dobijaju većinu informacija.

Zaključci stručnjaka predstavljeni drugog dana Samita Marketing Analitike:

Postoje 3 glavna problema sa podacima: pismenost, rad u izolaciji i nedostatak poverenja. Samo 35% kompanija se pouzda u podatke kojima raspolaže. Ovi problemi se mogu rešiti interaktivnim skladištenjem, rečnicima i katalozima podataka.

Kako bismo razumeli na koji način ljudi doživljavaju naš marketing moramo imati na umu ograničenja radne memorije, predrasude, prilagođavanje očekivanjima i brojna predubeđenja.

Ne postoji ključni pokazatelj (KPI) koji sam po sebi ukazuje na akciju koju treba da preduzmete. Uvek vam je neophodan kontekst.

Pravljenje izveštaja do sada se uglavnom pokazalo kao gubljenje vremena jer:

  • 90% njih nikad niko ne pogleda
  • 90% pregledanih izveštaja se pogrešno protumači
  • 90% izveštaja koji naiđu na dobro razumevanje nikada ne proizvedu neku konkretnu akciju

Samit je predstavio sjajan balans između pružanja ideja kako da usmeravate sopstvenu karijeru i pružanja informacija kvantitativnog tipa.

Statističari mogu biti duhoviti, a mogu i ekonomisti!

Podataka ima neograničeno mnogo, ali poznavanje upravljanja podacima je ono što čini analitičara tako dragocemin za organizaciju. Upravo tu stanuje kontekst podataka – u glavi analitičara!

Ukoliko ste u mogućnosti da dođete do podataka koji se mogu korelirati i tako pružati neka nova saznanja i zaključke – oni će uglavnom dolazizi izvan užeg domena analitike. To je najbolji način da upoznate poslovanje, industriju i svoje potrošače.