Svako ko danas želi da pokrene svoj biznis sa mrtve tačke mora posedovati ne samo čiste komercijalne sposobnosti već i široko razumevanje relevantne tehnologije. Na jednom veoma izmešanom tržištu, trgovci moraju biti kadri da se bave svime.

Iz perspektive srednjih i malih preduzeća iznad svega je potreban ispravan stav ka tehnološkim ponudama i rešenjima. E-trgovci iz ovog segmenta pogotovo imaju poteškoća sa preofesionalizacijom i tako ostaju zaglavljeni umesto da rastu. Nije čak ni pitanje kompetencija i stručnosti koje su im potrebne, već više orijentacije – kao što je voljnost da preduzmu inicijativu i strateški relevantan pristup učenja o novim rešenjima i uslugama koje se nude u oblastima kao što je Marketing.

U samoj oblasti Marketinga postoji još mnogo problema koji se moraju prevazići. Za to je potrebno dobro razumevanje marketinških kanala, korisničke putanje i načina na koji se generiše i konvertuje saobraćaj.

Ako želite da budete dobar igrač, podrazumeva se da budete izuzetno potkovani u već poznatim oblastima (SEO, SEA, praćenje, atribucija, itd.), implementirate savremena razvijena rešenja (kao što je Instagram kupovina ili konstantno unapređivane mogućnosti Fejsbuk oglašavanja) i neprestano držite oko na najnovijim trendovima (na primer Glasovna Trgovina ili Vizuelan pretraga). Ovo se naročito odnosi na mnoge sitne firme koje se povuku u svoju čauru i nadaju se da će trendovi jednostavno nestati sami od sebe. Razvoj znanja i odgovarajućih resursa su ovde odlučujući faktor.

Još jedna od ključnih komponenti je Digital strategija Brenda i iznad svega strategija prisutnosti na Amazonu. Udeo prodaje preko e-trgovine u grupama nekih kompanija je još uvek jako nizak i to na nivou od samo 5 do 10%. Ipak, kompanije često zaboravljaju da prodaja neće dobro ići ni u redovnoj komercijali ukoliko im nedostaje Amazon strategija.

Ukoliko skenirate barkod nekog prozvoda u maloprodajnom objektu – kamere ili baterijske lampe – a zatim želite da dobijete informacije o tom proizvodu sa Amazona, ponuda obično izgleda loše, jer proizvođači u najvećem broju slučajeva ne vode računa o održavanju informacija o ponudama na Amazonu. Kao kupac, automatski stičete loš utisak o celom Brendu na osnovu samo ovog jednog pokušaja.

Na političkom nivou je jako važno da fer konkurentnost bude jedan od top prioriteta Evropske unije. Međunarodna logistika je pojednostavljena i lako je implementirati skladištenje proizvoda unutar Evrope iako su sedišta trgovaca locirana u drugim državama, kao što je to recimo Kina. Iz tog razloga oni ne mogu zakonski da odgovaraju. Ovo ima ozbiljan uticaj na prava potrošača. Na kraju krajeva, ko će reklamirati i vratiti u Kinu proizvod koji košta 5 Evra ako poštarina iznosi 20 Evra? Nebezbedni proizvodi preplavljuju evropsko tržište i trgovci iz trećih zemalja uspešno izbegavaju sve obaveze registracije. Sve to stvara izraženu konkurentsku neravnotežu koja pogotovo otežava malim i srednjim preduzetnicima da ostvare uspeh u tako postavljenom okruženju.

U operativnom kontekstu, jako je važno obezbediti malim i srednjim trgovcima preduzenicima mnoštvo mogućnosti da premoste nedostatke u znanju. To znači da je tema edukacije na samom vrhu spiska šta je sve potrbno uraditi. Zatim, način na koji se pružaoci usluga ophode sa trgovcima malih i srednjih preduzeća takođe zavređuje da bude pomenut. Ukoliko sagledate sistem u celini, brzo vam postane jasno da je trgovac uvek taj koji kaska pa na kraju dana mora da pokrije sve male probleme koje su pružaoci usluga propustili da reše.