Neki od ovih mitova su urnebesni ali se u njih ipak veruje. Kao rezultati pametnih ideja mnoge su se stvari na svetu promenile na bolje. Gubimo verne kupce? Hajde da se poslužimo inovacijama da ih pridobijemo nazad. Hajde da primenimo inovativno rešenje da prevaziđemo ovaj problem koji nas stalno muči jednom zauvek.

Drugim rečima, od najjednostavnijih pa do najsloženijih problema, odjednom je inovacija jedino rešenje za ogromni broj rukovodilaca. To bi značilo da smo stigli do tačke gde se mešaju prevelika očekivanja sa realnim činjenicama. U nastavku je navedena lista mitova u koje se često veruje kada su inovacije u pitanju. Možda vam bude zgodno sledeći put kada budete imali prezentaciju sa šefovima pa biste iz nekog razloga hteli da obrate pažnju na to što želite da kažete.

Mit #1 — Inovacije će se momentalno pokazati kao korisne

Rukovodioci očekuju da je inovacija kao magija. Dobra inovacija bi trebala kao čarobnim štapićem da smanji troškove ili poveća kvalitet dok se vi ne vratite s ručka. U realnosti, obično su potrebne probe u nekoliko iteracija pa se tako u nekim slučajevima dešava da projekti inovacija donesu opipljive dobitke mesecima kasnije. Obično je to vredno čekanja ali pokušajte to da kažete tipu koji ima prezentaciju za šefa sledeće nedelje.

Mit #2 — Inovacije se prave tako što se ljudi zatvore u istu sobu dovoljno dugo vremena

Često se smatra da je ovo jedini način da se kultura inovacije “lansira” u timu. Sve ih treba staviti u premalenu salu za sastanke i jednostavno im reći da krenu da smišljaju ideje. Možda su već prethodno ustanovili da postoje neki problemi ili možda spontano krenu da izbacuju ideje na sve strane. Kako bilo, češće nego ređe se misli da je ovo jedini način da se pokrene motor inovacije. Nikako da postane očigledno da se kao jedini rezultat pojavljuju malko unapređene stare ideje ili neke nove ali potpuno neprimenljive a da je tim do kraja dana iscrpljen od nedostatka vazduha u zatvorenom prostoru.

Mit #3 — Od inovacija prvo naš tim mora da ima koristi

Pojam inovacije se na žalost često doživljava kao nešto čime se treba hvaliti i za šta treba skupljati lovorike. Takođe se pominje u diskusijama za bonuse i unapređenja. Nešto prosvetljenija perspektiva je da mi svi radimo za istu firmu tako da čak i ako ideja koristi jednom ili drugom timu, naša kompanija je ta koja pobeđuje. Ali budimo iskreni, prosečni šef koji pregleda neku ideju očajnički želi uspeh. On neće uzeti u obzir nikakvu “inovaciju” osim ukoliko njega lično ne istakne bar malo u odnosu na druge.

Mit #4 — Inovacije su kul, radikalne i fascinantne

iPhone je redak primer neverovatno kul inovacije. Ali čak ni Apple ne može stalno da nastavi sa proizvodnjom inovacija tog kalibra. Nekada su inovacije dosadne kao npr. popravljanje kodova tako da se troši manje baterije ili obrada stakla tako da boje na ekranu budu malo verodostojnije. Ali inovacije neće biti taj super uzbudljivi glamur koji će pokrenuti kuturnu revoluciju. Ponekad je uspešna inovacija jednostavno, pametno i brzo poboljšanje. I to je to.

Mit #5 — Inovacije ništa ne koštaju

Istina je, neke inovacije se samo pojave iz mađioničarskog šešira a nekada je poenta inovacije da se srežu troškovi. Ali budžet 0 ne može da bude zlatno pravilo za fundiranje inovacija. Zapravo, osim vaših ljudi, ovo je najvažnija oblast u koju treba da investirate. Izračunajte vaše očekivane dobitke i onda odlučite koliko ste voljni da uložite. To je logičan poslovni potez, ali rukovodioci se često ponašaju kao da je cela kompanija malopre opljačkana i nigde nije ostao ni dinar.