Na poslovnim kursevima i softverskim treninzima pa i  fakultetu moguće je pronaći obilje izvora koji mogu pomoći da se pripremite za poslovni svet. Ljudi se naoružaju sertifikatima i doteruju biografije, a opet, neke od najvažnijih veština ne mogu se naučiti iz priručnika. Sasvim je jasno da se mnogo može postiči ukoliko se nauči jedna jednostavna lekcija: kako da slušate.

Moć konverzacije se ne sme potceniti. Mnoge od ideja od najvećeg uticaja tokom života dolaze iz jednostavnih konverzacija i želje da se nešto nauči. Često se ljudi nađu u životnoj fazi punoj briga i pitanja, premmda im odgovori sve vreme mogu biti ispred nosa. Toliko toga može da se nauči iz razgovora sa kolegama, klijentima, poslodavcima – samo ukoliko smo voljni da slušamo.

Evo nekoliko saveta od pomoći kako biste što bolje slušali:

Budite otvoreni

Svaka nova osoba koju sretnete i svaki razgovor koji povedete može biti prilika za razvoj. Svaka osoba je ukroz život prošla jedinstenim putem i vrlo je verovatno već bila na vašem mestu bar jednom. Postavljanje pitanja i uzimanje odgovora i priča koje čujemo u obzir i razmatranje može vam mnogo posluti u formiranju vaše perspektive i tačke gledišta.

Uključite se

Teško je deliti informacije pa i uživati u razgovoru sa nekim ko izgleda kao da uopšte nije prisutan. Otvoren fizički stav, kontakt očima i aktivno slušanje su, svaka ponaosob, suštinski važne veštine koje treba da usvojimo kao navike.

Budite prijemčivi

Dozvolite drugoj osobi da dovrši misao pre nego što počnete da pripremate odgovor. Ako napravite kratku pauzu ili postavite nekoliko pitanja možete potpunije razumeti nameru druge osobe i šta je zapravo htela da kaže. Potrudite se da saslušate i uverite se da ste oboje na istoj talasnoj dužini i pričate o istim stvarima.

Iako zahvaljujući upornom radu i odlučnosti možete daleko da dogurate, važno je naučiti što je više moguće od ljudi koji vas okružuju. Jedan od naboljih načina da unapredite svoju karijeru jeste da naučite da slušate.