Sve dok komplikovani fenomen  “digitalnog” i “transformacije” ostaje nedovoljno jasan, nije baš verovatno da ćemo naći bolje reči da ga opišemo.

Šta možemo da uradimo u međuvremenu? Evo nekoliko sugestija:

1. Objasnite o čemu pričate. Zastanite na minut i dajte na značaju onome o čemu želite da diskutujete pre nego što izgovorite “digitalna transformacija”. Da li su tema tehnologije ili tehnike (veštačka inteligencija, analitika podataka itd.)? Da li je reč o upravljanju promenama? Da li samo pričate o tome kako lideri treba da budu 20% živahniji?

Ako je vaš krajnji cilj da u stvari naterate Finansijskog direktora da petkom umesto odela nosi duks, nazivati to “digitalnom transformacijom” je čisto mentalno zagađenje. Ako je cilj da upoznate svoj tim sa prednostima robotske automatizacije procesa, pozicioniranje ovakve teme kao “digitalne transformacije” je isto kao da Petra Petrovića nazivate Markom Jovanovićem. Detalji su uverljiviji i precizniji.

2. Koristite termin ali radite sa ostalima na tome da ga definišete kroz razgovor. Često mudri lideri koriste ovu tehniku i to zaista ubrzava diskusiju. “Po meni, digitalna transformacija u našem okruženju se zaista svodi na bolji protok podataka ka prodaji i obrnuto – da li se slažete?”

Ovo takođe možete da koristite da preokrenete situaciju kada se neko ne baš dobronamerno razmeće tim terminom: “Pod digitalnom transformacijom podrazumevaš postavljanje stonog fudbala… ako sam te dobro razumeo?”

3. Razmislite o tome kada i zašto proizvodite gluposti. Kod bilo koje teme postoji razlika između količine onoga što zaista znamo i težnje ka onome što želimo da saznamo. Sve ono između što popunjava ovu razliku su čiste gluposti. Posegnite za ovim objašnjenjem kao podsticajem da se zamislite svaki put kada vam padne na pamet da izgovorite “digitalna transformacija”. Da li koristite neodređenu frazu jer mislite da biste nešto trebali da znate što zapravo ne znate? Ako je tako, urazumite se i govorite o tome šta tačno znate a šta ne (što je u suštini kombinacija prve dve taktike navedene na ovoj listi).

Formula je zaista jednostavna: Smanjite upotrebu termina “digitalna transformacija” i imaćete posla sa manjim brojem iritiranih saradnika.