Najnovije inicijative brendova sve se više fokusiraju na implementaciju održivosti u svim aspektima poslovanja. Kako je briga za planetu sve primetnija, potrošači su sve više naklonjeni posvećivanju pažnje proizvodima i uslugama koje ulažu u poboljšanja ili vode računa o efektima na životnu sredinu.

Mnoge inicijative su vrlo ambiciozne u pokušajima da poboljšaju osnovne tačke svog načina poslovanja. Globalne kompanije se čak javno zavetuju da će umanjiti svoj negativni otisak u izuzetnoj meri u nekom određenom vremenskom periodu.

Brendovi i inicijative fokusirane na održivost će mnogo doprineti da poslovanje postane više etično, utirući put borbi sa klimatskim promenama, što će zauzvrat obradovati njihove verne kupce.

Tokio teži da ostvari ciljeve održivosti uz medalje za Olimpijske igre 2020-te

Tokio ima za cilj da medalje za Olimpijske igre 2020-te napravi u potpunosti od materijala koji se mogu reciklirati. Inicijativa daje snažan podsticaj podizanju svesti o održivosti planete i sigurno će osvojiti srca ljubitelja ovog sportskog događaja.

Japan je već najavio da će “skovati” Olimpijske medalje od recikliranih pametnih telefona, laptopova i drugih uređaja. Komitet je prikupio preko pet miliona uređaja za ovaj projekat i od februara 2019-te najavio da se približava svom cilju održivosti. 2.700 kilograma bronze je prikupljeno još u junu 2018-te, dok je za srebro komitet na 85% i zlato 94% količina prikupljenih u odnosu na zacrtano. Program prikupljanja neželjenih uređaja se odvija do kraja Marta a u Tokiju su uvereni da će uspeti da dostignu ciljeve.

Zara obećava da će koristiti 100% održive materijale do 2025-te

Mnogi brendovi usvajaju poslovne modele održive proizvodnje kako bi njihovi korisnici kupovali mirne duše i čiste savesti. Čak i jedan od najpoznatijih proizvođača “brze mode” kreće na put koji više vodi računa o planeti obećanjem da će do 2025-te nastojati da kolekcije u ponudi budu napravljene u potpunosti od organskih ili recikliranih tkanina. To se odnosi na materijale kao što su pamuk, lan i poliester. Za viskozu je planirano da bude nabavljana iz etičnih izvora do 2023-e.

Ovaj model održive proizvodnje je ogroman korak za modnu kompaniju koja prepoznaje konzumerizam i njegov uticaj na životnu sredinu. Materijali koji će biti promenjeni na ekološki pogodnije opcije čine i do 90% svih sirovih materijala koje brend već sada uzima u nabavku. Štaviše, Zara takođe sprema planove da svoje prodavnice načini ekološki efikasnijim, kao i da obezbedi mogućnost recikliranja odeće na svim svojim prodajnim mestima.

Žilet & Terasajkl lansiraju ekstenzivni program recikliranja

Žilet je najavio lansiranje trodelnog ekstenzivnog programa koji je osmišljen tako da ponudi izvodljiva rešenja za preterani konzumerizam. Nova ekološki svesna inicijativa je ostvarena u partnerstvu sa firmom Terasajkl koja je međunarodni lider u recikliranju. Planirani program je organizovan tako da se bavi otpadom i na lokalnim i nacionalnim nivoima.

Najzad će pojedinci koji koriste Žilet biti u mogućnosti da preuzmu etiketu o isporuci sa vebstranice Terasajkla i pošalju svoje neiskorišćene brijače kako bi bili etično odlagani. Druga aktivacija u trodelnom ekstenzivnom programu recikliranja je fokusirana na lokalne nivoe gde se Žilet udružuje sa biznisima, salama za vežbanje, koledžima, gradovima i društvenim organizacijama. Ove jedinice imaju mogućnost da postanu mesta za prikupljanje brijača koje će zatim Žilet preuzeti i reciklirati. Treće, kompanija pokreće Program Recikliranje na zahtev koji je usmeren ka potrošačima pretplaćenim na Žilet nabavku.

IKEA Program podstiče potrošače na reciklažu

U nastojanju da podstakne recikliranje, IKEA je pokrenula program koji poziva potrošače da neželjeni nameštaj ovog brenda vrate nazad na prodajno mesto. Nova inicijativa kreće u Australiji i omogućava potrošačima da za vraćeni nameštaj zauzvrat dobiju kredit koji mogu iskoristiti na prodajnom mestu. IKEA će zatim preprodati korišćene komade po smanjenoj ceni. Kako bi nastavila sa podsticanjem reciklaže, IKEA otvara i privremenu prodavnicu koja će imati u ponudi reciklirane proizvode, a sve u nastojanju da promoviše životni stil koji je održiv.

Ovaj doprinos takozvanoj cirkularnoj ekonomiji svedoči o porastu broja savesnih potrošača i predstavlja odgovor kompanije IKEA na zahtev da proizvodnja bude sve više etična.

Mekdonalds i Starbaks udruženim snagama za ekološke promene

Starbaks i Mekdonalds su možda ljuti konkurenti u svetu brze kafe ali ova dva brenda su nedavno odlučila da se uhvate ruku pod ruku u potrazi za održivim rešenjima posude za ispijanje kafe. Cilj ovog partnerstva je da se konstruiše i sprovede šolja koja može da se u potpunosti reciklira ili razgradi i to u naredne tri godine. Ova inicijativa za održivom šoljom neće zameniti samo posudu za ispijanje već jednako tako traži rešenja za poklopac i slamčicu.

U kombinaciji, Mekdonalds i Starbaks će distribuirati 4% od ukupno 600 milijardi šolja na svetu i premda je njihove šolje koje su u trenutnoj upotrebi moguće reciklirati, to retko ko radi. Oba brenda se nadaju da će iskoristiti svoje udruživanje kako bi promenili način na koji se šolje upotrebljavaju i odlažu. Ova unija nema presedana u industriji brze hrane, naročito kada je reč o fokusu na ekološku promenu.