Big data ima moć da transformiše bilo koje malo preduzeće. Uprkos tome, mnoga mala preduzeća ne znaju na koji način to da iskoriste. Jedno istraživanje navodi da 77% malih preduzeća nema nikakvu big data strategiju.

Ako je vaša firma jedna od onih kojima nedostaje big data strategija, onda treba da počnete da je razvijate već danas. Najbolje što možete da uradite je da pronađete alate za analitiku podataka koji mogu da odgovore na pitanja koja vas najviše pritiskaju.

Koristite Big Data da rešite svoje najveće probleme sa kojima se susreću svi vlasnici firmi

Tokom 2019-te, big data tehnologija je nezaobilazna u poslovanju. Big data je nezamenljivi proizvod koji sadrži vredna saznanja neophodna za donošenje odluka. Koncept data analitike je stoga od suštinskog značaja za svaku organizaciju koja svakodnevno barata sa velikim količinama podataka. Mnoge su koristi od analize podataka. One obuhvataju sve od poboljšanja internih procesa, optimizacije sigurnosti do povećanja efikasnosti. Analitika podataka igra značajnu ulogu u ovim aspektima poslovnih aktivnosti.

Zadatak analiziranja podataka nije nimalo jednostavan. Kao takve, organizacije se danas oslanjaju na skup alata kako bi upravljale prikupljanjem, agregiranjem, analizom te, u izvesnoj meri, interpretacijom podataka. Dajemo pregled pet alata koje bi svaka firma trebala da razmotri i uvede u redovno poslovanje.

Alat za upravljanje podacima o IT logovima

Svrha alata za upravljanje logovima je da obezbedi IT administratorima pouzdanu platformu za prikupljanje podataka o logovanju sa različitih uređaja, aplikacija, mašina i mreža kojima se biznis koristi. Napredni analizer logova automatski agregira i izvlači korisne uvide iz podataka o logovima, pojačava ljudske sposobnosti i podstiče “lov” koji je neophodan kako bi se odredili problemi sigurnosti, nadzirala stabilnost sistema, usaglasilo sa legalnim zahtevima i mnogo toga još. Sa odgovarajućim alatom za upravljanje logovima, IT administratori mogu jednostavno da pristupe gotovim pregledima i generišu izveštaje koji vizuelizuju značajne događaje iz kojih proizilaze odgovarajuće aktivnosti i smislene odluke.

Platforma za podatke o kupcima

Glavni cilj platforme za podatke o kupcima je da razluči ukupni smisao svih informacija o kupcima, kreira objedinjeni profil i omogući firmi da sa rezultatima posluje efikasno. Možete naučiti nešto više o platformi za podatke o kupcima u pregledu koji daje HubSpot. Ono što izdvaja platforme za podatke o kupcima u odnosu na druge slične alate jeste činjenica da one mogu da povežu sve podatke o kupcima bez obzira na izvor. One ne samo što mogu da analiziraju podatke već takođe pružaju dodatne funkcionalnosti kao što je poslovna inteligencija ili izveštavanje.

Platforma za upravljanje podacima

Platforma za upravljanje podacima je jedinstvena u tom smislu što je njena osnovna funkcija da prikuplja i organizuje podatke koji dolaze iz izvora prve ili druge ruke ili eksternih izvora. Ove nestruktuirane informacije su suštinske za efektivno osmišljavanje oglašavanja i marketinških kampanja koje su zasnovane na podacima. Podaci prikupljeni putem ovakve platforme imaju mnoge funkcije. Osim kreiranja ciljanih marketinških strategija, informacije takođe mogu biti upotrebljene za monetizaciju.

Upravaljanje odnosima sa kupcima

Još jedan alat za analizu podataka koji danas koriste mnoge firme jeste CRM analitika (CRM – Customer Relationship Management). Neke od praktičnih primena CRM analitike obuhvataju:

  • Kreiranje grupa kupaca
  • Analiza profitabilnosti i vrednosti kupca
  • Praćenje i merenje eskalacija koje proizilaze iz problema sa specifičnim proizvodom ili uslugom
  • Kreiranje modela za predviđanje
  • Personalizacija marketinških kampanja

Bolje poslovne odluke su primarni cilj CRM analitike, pogotovo one koje proizilaze iz načina na koji se kupci upuštaju u interakciju sa vašom firmom.

Analitika društvenih medija

Platforme društvenih medija su postale sastavni deo operacija svake firme, pa je neophodno koristiti alate koji mogu da iskoriste podatke prikupljene iz tih izvora. Postoje platforme otvorenog koda kao i one koje se plaćaju koje su namenjene biznisima. U suštini, svrha korišćenja alata koji analiziraju podatke sa društvenih medija jeste izdvajanje percepcije kupaca, njihovih preferenci i onoga što im se ne dopada, i to kvantifikovanjem ponašanja kupaca na ovim platformama. Uspomoć veštačke inteligencije i mašinskog učenja, danas je lakše interpretirati informacije koje dolaze sa različitih platformi a zatim ih iskoristiti za donošenje poslovnih odluka.

Big Data pojednostavljuje mnoge zadatke upravljanja poslovanjem

Alati za analitiku poslovanja su sjajni za rešavanje mnogih problema sa kojima se suočavaju vlasnici firmi. Uz gorenavedene smernice možete pronaći mnoštvo različitih rešenja koja bi odgovorila na potrebe vašeg poslovanja.