Nikola Tasić, Osnivač i Direktor, SweetFit
Nikola Tasić, Osnivač i Direktor, SweetFit

Ovo nisu ni prva niti najteža pitanja sa kojima se Nikola do sada suočavao, ali su odgovori ti u kojima saznajemo šta je naučio, postigao, kuda i pre svega – zašto je krenuo da sa drugima i zbog drugih poslovanjem menja svet oko sebe. Na šta i na koga se možete osloniti kada sa samo dvadeset dve godine jako želite da pokrenete posao o kome malo šta znate? Kako se to u tom poduhvatu zapravo i sami promenite, koliko je teško i zašto je vredno svakog truda?

Za Wiso govori Nikola Tasić, Osnivač i Direktor firme SweetFit

Šta je ono najvažnije što treba da znamo o vašoj firmi?

Startup firmu SweetFit čini mlad tim koji je počeo sa radom pre 9 meseci. Naši timski igrači su par Zorana i Stefan, su-osnivač Nemanja i ja kao osnivač i direktor. Budimo se svakoga dana znajući ZAŠTO radimo, a to je da inspirišemo ljude da rade stvari koje inspirišu njih. Razmišljamo i radimo u duhu Zdravlje pre svega – želimo da edukujemo ljude i podstaknemo ih da stave sopstveno zdravlje na prvo mesto – danas nismo previše upućeni da brojni proizvodi sadrže sastojke koji nisu dobri po nas i želimo da pružimo informacije o zdravim opcijama i kroz same proizvode pružimo mogućnost da se to realizuje.

Sweetfit

Vodimo ličnim primerom.

Interesantno je da mi uopste nismo iz ove industrije, niko se ranije nije time bavio, oba partnera dolaze iz IT industrije, ali smo obojica zainteresovani za zdravu ishranu, pa smo i kompaniju pokrenuli iz želje da napravimo proizvod koji bismo i sami koristili. Želimo da promenimo način ishrane i konzumiranja proizvoda. Danas mi, kao i svi, provodimo dosta vremena ispred računara, nemamo kada da pripremimo nešto što je dobro pa postaje jako važno u čemu je razlika izmedju naših i nekih sličnih proizvoda na koje su upućeni ljudi sa takvim životnim stilom. Naišli smo na veliko interesovanje u IT industriji pa sarađujemo i sa drugim kompanijama kao što su Nordeus i Microsoft.

Šta ti je lično najuzbudljivije u planovima za dalje poslovanje?

Ono što će svakako biti najuzbudljivije jeste širenje poslovanja izvan Srbije i pridobijanje novih kupaca, a naporedo i širenje tima ljudi koji će raditi u SweetFit-u.

Tokom naredna 4 meseca planiramo lansiranje novih proizvoda a to su proteinski keto energetski kolači. Sa svakim novim proizvodom raste i naše zanimanje kako će ga prihvatiti tržište.

Trenutno smo najviše fokusirani na važne sastanke sa potencijalnim izvoznicima na strana tržišta, moguća je saradnja sa Rusijom, što bi podrazumevalo isporuke već u martu, pa smo maksimalno obazrivi u dogovorima i sopstvenoj organizaciji da ih ispoštujemo.

Šta voliš u svom poslu?

Nikola Tasić osnivač direktor SweetfitOvde bih mogao da kažem mnogo toga, ali hajde da izdvojim najbitnije. Od samog početka sprovođenja svoje ideje u nešto opipljivo i stvarno, sebe stavljate izvan zone komfora. Mogu da kažem da sam prvo to zavoleo u svom poslu. Pokretanje projekta/startapa me je dosta promenilo, u smislu da osećam samopoštovanje i sigurnost u sebe, pobedio sam vlastite strahove i mnogo toga… Svakoga dana naučim nešto novo, upoznajem se sa pametnim ljudima, koji takođe rade zaista lepe stvari i sa istom misijom. Baveći se ovim poslom, uspeo sam da prebrodim svoje strahove i promenim se kao osoba i izgradim karakter, kako bih krenuo ka svom cilju. Volim da provodim vreme sa ljudima, da delimo različita mišljenja. Teško je, ali je neverovatno lepo.

5 TED predavanja koja su na tebe ostavila najveći utisak?

Kada sam počeo da razmišljam o tome da pokrenem biznis, bilo je tu puno čitanja, istraživanja, učenja, edukacija, predavanja, konferencija… Sve mi je to dosta pomoglo, partnera sam upoznao na konferenciji, dogovorili smo sastanak u ponoć… trajao je do dva ujutro, i tu smo se bolje upoznali.

OVDE POGLEDAJTE SVIH 5 TED PREDAVANJA PO NIKOLINOM IZBORU

Knjiga koja je najviše uticala na tebe?

U pokretanju biznisa me je interesovalo šta su ljudi radili, koja je znanja i veštine potrebno savladati na tom poduhvatu.

“Bogati otac, siromašni otac” – Robert Kiosaki Prva knjiga iz oblasti poslovanja koja je izuzetno uticala na mene i moj pogled na biznis i funkcionisanje novca. To preporučujem svakome jer objašnjava da novac ne postoji, već je vrednost ono što se dogovorimo. Prikazuje primer između preduzetnika i čoveka.

“Mamin test” – Rob Ficpatrik Knjiga je odlična za one koje žele da započnu svoj biznis, na koji način da testiraju da li je njihova ideja promašena ili nužno potrebna, sa kojim pitanjima da provere ideju… Za startapove, za svakoga ko želi da testira svoju ideju… Ovu knjigu su mi preporucili ljudi koji su pokrenuli svoje poslove – ne treba pitati roditelje i prijatelje, ima odličnih primera kakva pitanja treba postavljati i na koji način postaviti i testirati svoju ideju.

“Počni sa ZAŠTO” – Simon Sinek Knjiga nam govori jednu bitnu stvar, a to je da često zaboravimo da sebe pitamo ZAŠTO nešto radimo. Knjiga je puna primera o tome koliko je to suštinski važno. Objašnjava kako kompanije treba da se predstave, bogata je primerima uspešnih kompanija i primenljiva je i na druge aspekte u svakodnevnom zivotu.

“Moć Navike” – Čarls Djuhing Odličan način da saznamo kako funkacioniše naš mozak i kako nam je on ponekad saveznik u radnjama koje radimo, dok je u mnogim stvarima jedan veliki protivnik sa kojim moramo da se borimo i pobedimo. Mozak želi da smo u zoni komfora i ako znamo kako naš mozak funkcioniše, znaćemo kako možemo sebe da prevaziđemo. Pojašnjava okidač rutina-nagrada. Za sve one kojima je potrebna promena rutine za razne životne probleme.

Ljudi na koje se ugledaš?

Verujem da biznis može da promeni svet, i mogu reći da u tom smislu ima izuzetnih ljudi čije načine poslovanja i razmišljanja primenjujem i cenim njihov uspeh. Ova imena su već dobro poznata u svetu – Simon Sinek, Džef Bezos, Voren Bafet. Ilon Mask je za mene jedan od omiljenih i veoma posebnih ljudi iz sveta biznisa i velika inspiracija. Svrstavam ga u top 5 najboljih preduzetnika – stvaralaca.

Na nama bližim prostorima – Mate Rimac u Hrvatskoj, odličan primer kako u autoindustriji može da se napravi ozbiljna kompanija na svetskom nivou, oni su uspeli sa izradom i plasiranjem električnog vozila.

Treba pomenuti i brojne izuzetno uspešne ljude u našoj zemlji! Ognjen Radić je napravio sjajnu kompaniju Fitpass i proširio je u druge države, ima neiscrpnu energiju, upornost i rad, izuzetan primer kako jedan posao treba da izgleda! Branko Milutinović je napravio neosporno uspešnu kompaniju Nordeus bez ikakve pomoći i investicija. Tu je i Vukan Simić, direktor firme FishingBooker u čijem je inicijalnom timu bio i moj partner su-osnivač Nemanja Cerovac od koga najviše učim i srećan sam da ga imam za mentora.

Svi ovi ljudi nam daju odličan primer kako u Srbiji može da se opstane, napravi biznis i upošljava veliki broj ljudi.

Šta je to na šta treba da obrate pažnju svi koji žele da se upuste u osnivanje sopstvenog biznisa?

Savet pre započinjanja sopstvenog biznisa bio bi da najpre sebi odgovorite ZAŠTO bi baš to radili što želite, koliko ste kadri da podnosite bol i na koja ste odricanja spremni na tom putu kako biste došli do svog cilja. Iz ličnog iskustva znam da moram sebi da postavim određeni cilj i zašto bih to radio. Nekada vas motiviše da se dokazujete drugim ljudima, ali je to kratkog daha, daleko je bolje da nađete nešto što vas inspiriše. Morate biti spremni na odricanje, nema spavanja ni zone komfora!

Nezaobilazno je koliko god je moguće posvetiti se sopstvenoj edukaciji i truditi se da sve bude u rokovima. Ako nešto ne odlučimo na vreme, to često ima visoku cenu. OK je pogrešiti, to je u redu, ali je važno da se to nadalje ispravi. Košta vremena, novca, nerviranja. Budite spremni na dosta grešaka, u redu je – šta god bila ideja, napravite što ranije MVP* i mnogo ćete naučiti iz pokušaja i pogrešaka. Nemojte godinama razvijati proizvod ili uslugu da biste na kraju saznali da to niko ne želi da kupi. Najbolje je istestirati i nastaviti dalje.

(*MVP – koncept Minimum Viable Product – proizvod ili usluga sa minimalnom količinom funkcionalnosti koja se zatim testira na probnoj grupi ili tržištu i vremenom unapređuje na osnovu povratnih informacija)

Novac nipošto ne treba da bude motivacioni razlog, to je najmanje bitno i neminovna je posledica – treba biti spreman da podnosiš bol, a nagrada će sigurno doći. Naš pokretač je bila želja da napravimo prozvode kako bismo pomogli drugima, pa je i savet svima koji započinju da se opredele za više motive u kojima pronalaze svrhu svog posla.


Ako se pitate koji su to proizvodi koji su osmišljeni tačno tako da uspomoć njih možete da postavite svoje ZDRAVLJE PRE SVEGA, posetite njihovu zvaničnu stranicu – SweetFit.rs

sweetfit-proteinski-obrok