Nemogućnost da se fokusirate i visok nivo stresa idu ruku pod ruku. Upotrebite emocionalnu inteligenciju kako biste izbegli premor.

Živimo u eri distrakcija. Tako je mnogo onoga što obuzima našu pažnju u svakom danu, distrakcije mogu zaposeti naš fokus, ostavljajući nas da se osećamo rastrzano. Iz tog razloga distrakcije i stres često idu ruku pod ruku.

Kandi Vins u članku za HBR piše: “Kada ne možemo da se fokusiramo na poslu zbog distrakcija, to može dovesti do toga da se osećamo iznureno pod stresom jer nismo produktivni, što zatim prouzrokuje da smo sve manje fokusirani, nadalje nas držeći u začaranom krugu. Nažalost, većina nas ne primećuje da nam fokus opada sve dok ne postanemo sasvim preopterećeni.”

U svom istraživanju, Vins je pronašla ključnu razliku između ljudi koji zapadaju u stanje premorenosti usled ovakvog ciklusa, i onih kojima se to ne dešava – a to je emocionalna inteligencija! Možete prekinuti začarani krug stresa i distrakcija i ponovo vratiti svoj fokus.

Kako biste poboljšali svoj fokus, i vi možete upotrebiti iste ove kompetence emocionalne inteligencije, pogotovo samosvest i samokontrolu. Evo kako:

Počnite tako što svojom samosvešću obratite pažnju na nekoliko stvari:

  • Zašto osećate da ste pod stresom ili anksiozni
  • Kako gubite svoju sposobnost da se fokusirate
  • Kako se osećate kada ne možete da se fokusirate
  • Kada gubite sposobnost da se fokusirate

Kada ste stekli bolju svest o tome šta prouzrokuje vaš stres i kako i kada gubite svoj fokus, možete koristiti neke od sledećih strategija, a sve će zavisiti od vaših sposobnosti da vladate sobom i napravite izbore koji su bolji za vas i koji će vam vratiti fokus.

  • Sprovedite “digitalni detoks”
  • Odmorite svoj mozak
  • Praktikujte mindfulness
  • Pomerite svoj fokus na druge

Jako je mnogo ljudi koji imaju potrebu da rade još više kada imaju problema da se fokusiraju. Ali ovakva strategija će vas verovatno pogoditi kao bumerang. Umesto toga, usredsredite se na uzroke svog stresa i nemogućnost da se fokusirate a zatim preduzmite one korake koji će pokrenuti poboljšanja u odgovarajućim funkcijama mozga koje su zadužene za koncentraciju i svesnost.

Zvanične informacije Ministarstva zdravlja Republike Srbije