Postaviti poslovanje je najverovatnije najteži deo u karijeri svakog preduzetnika. To zahteva posvećenost, promišljanje, mnogo truda i nešto predviđanja.

Jednom kada izgradite svoj biznis od nule, treba da znate da se vaš posao time ne završava. Naprotiv, onog trenutka kada se primirite, treba ponovo da se zamislite.

Možda se pitate zašto je to neophodno. U današnje vreme morate predvideti veliki broj stvari ukoliko želite da donosite mudre poslovne odluke. Ali kako možete predvideti nešto i verovati da će se to vremenom ispostaviti baš tako?

Oslanjanjem na analitiku podataka! Primetno je da se proizvodnja podataka uvećava iz dana u dan i trebalo bi da iskoristite tu mogućnost i proširite svoj pogled na faktore koji utiču na vaše poslovanje.

#1 Planirajte rast poslovanja

Nije važno da li planirate da otvorite novu poslovnicu, ili još jednu prodavnicu ili pak pokrenete elektronsku trgovinu. Upotreba analitike podataka trebalo bi da bude vaš prvi prioritet. Kada prikupite informacije o svojim kupcima, opremi, održavanju inventara i isplate zaposlenih, možete početi da koristite te podatke kako biste napravili detaljni plan ekspanzije.

Ako odlučite da iskoristite analitiku podataka, bićete u mogućnosti da steknete vizuelni uvid i preglede koji se mogu upotrebiti kao izvor za dalje istraživanje koje bi potvrdilo izveštaje i poslovnu inteligenciju.

Osim toga, možete protumačiti rezultate i koristiti te informacije kako biste napravili rast vašeg trenutnog poslovanja.

#2 Definišite svog idealnog kupca

Uz analitiku podataka ćete biti u mogućnosti da steknete drugačiju perspektivu o vašim kupcima. U stara vremena je predviđanje prodaje bilo uglavnom zasnovano na merenjima kao što je demografija kupaca ili prethodni prodajni rezultati. Iako i to nešto znači, ipak daje veoma ograničen uvid. S druge strane, nakon uvođenja analitike podataka možete dobiti detaljnije analize svojih kupaca. Možete dobiti informacije o internet stranicama koje posećuju i društvenih medija koje koriste pa sve do toga na koji deo vašeg sajta obraćaju najviše pažnje.

Kada prikupite sve te detalje i steknete solidan uvid u to ko su vaši idealni kupci, bićete u mogućnosti da bolje doprete do takve ciljne grupe ljudi i shvatite koji su njihovi problemi. To će poboljšati vaše proizvode i posledično povećati stepen konverzije.

#3 Optimizujte interakciju sa kupcima

Kada naučite ko su vaši kupci, treba da koristite analitiku podataka kako biste dobili što više informacija, kao što je njihova lokacija, šta pretražuju, koliko često i šta kupuju i kada i kako bi želeli da budu kontaktirani.

Uz analitiku takođe možete proučiti kako korisnici interaguju sa vašom veb stranicom. Tako možete shvatiti kako da unapredie veb stranicu u skladu sa potrebama vaših korisnika i kupaca.

Potrebno je da odgovorite na ova pitanja:

  • Odakle su vaši kupci?
  • Da li vaši proizvodi rešavaju njihove probleme?
  • Koliko često možete očekivati da će kupiti nešto od vas?
  • Kako ćete ih kontaktirati?

Vaše šanse da optimizujete interakciju sa korisnicima biće bolje ukoliko imate odgovore na ova pitanja. Ne zaboravite da bolja interakcija znači veći stepen konverzije, više kupaca i samim tim više prihoda.

#4 Izvucite maksimum iz marketinških akcija

Imajući u vidu da mnogi ljudi danas puno kupuju preko interneta, analitika podataka može pomoći firmama da donose mudrije marketinške odluke za različite kanale.

Svako poslovanje koje raste ima kompleksnu marketing strategiju koja se obavlja kroz više različitih kanala. Na primer, mogli biste imati marketinšku kampanju na društvenim medijima koju prati jaka SMS marketing kampanja.

Da biste bolje razumeli koliko je uspešna vaša marketing strategija, trebalo bi da koristite analitiku. Možete pratiti koliko ljudi je u interakciji sa vašim objavama na društvenim medijima, koliko saobraćaja šaljete sa stranica svojih društvenih medija na svoju veb stranicu itd.

Kada steknete razumevanje na čemu je potrebno da radite više i koji aspekti vaše strategije rade dobro, znaćete šta treba optimizovati i kako. Analitika će vam dati brojke, merenja i kontinuiranu analizu.

#5 Eliminišite razbacivanje budžeta

Analitika će vam reći da li vaši proizvodi i usluge ispunjavaju očekivanja. Ako podaci pokazuju da određeni proizvod neće biti popularan u budućnosti, možete da ga obustavite ili izmenite.

Takođe, kad god planirate da lansirate novi proizvod, neizostavno prvo pogledajte podatke. Oni vas mogu uputiti da li treba da nastavite sa svojim projektom ili zaustavite razvoj kako biste nešto unapredili ili u potpunosti izmenili svoj projekat.

Nikada ne možete sa sigurnošću znati da li će vaš novi proizvod biti hit ali to ne znači da treba da ignorišete analitiku podataka. Ona vam može biti od pomoći da predividite da li ćete imati uspeha nakon lansiranja na tržište.

U svakom smislu, ovakav način rada vam može uštedeti mnogo novca. Ako trošite svoj budžet na nešto što je  osuđeno na propast, to definitivno nije mudro.

Zaključak

Jasno je da podaci mogu biti moćan alat koji može doprineti rastu vašeg poslovanja. Ukoliko nemate dovoljno vremena da pratite sve ove analize, bilo bi pametno da angažujete profesionalca koji će o tome voditi računa umesto vas.

Podaci vam mogu otkriti mnogo, ali samo pod uslovom da znate kako da ih analizirate. Zato ih maksimano iskoristite i bez sumnje ćete imati bolje rezultate.