Većina nas je imala prilike da vidi dobre strane ukazanog poštovanja u međuljudskim odnosima, ali da li ste znali da kada ljudima pokazujete da ih cenite, to može da ima izuzetno jak uticaj na poslovanje?

Istraživači u Poslovnoj školi Vorton su otkrili da zaposleni koji se osećaju cenjeno rade 50% vrednije od onih koji nemaju takav doživljaj.

Pogotovo je važno setiti se ovog tokom stresnih perioda, kao u situacijama u kojima zaposleni izvode izuzetno naporan posao ili kompanija prolazi kroz tranziciju.

U nastavku je sedam načina kako da se zahvalite zaposlenima i održite visokom motivaciju na radnom mestu.

1. Ispišite personalizovane poruke

Ima razloga zašto je ovaj metod izražavanja zahvalnosti u upotrebi decenijama: to radi.

Rukom ispisana poruka koja je iskrena i od srca puno znači; sastavljanje lične poruke zahteva vreme i promišljenost. Nemojte koristiti kompanijske kartice – njih ljudi doživljavaju kao formalne i bezlične. Umesto toga, upotrebite prazne kartice ili one od ukrasnog papira. Odvojite nešto vremena i zaista razmislite o tome šta želite da poručite svakom zaposlenom ponaosob. Budite iskreni, što konkretniji i usredsredite se na njihove dobre strane.

2. Uvek imajte zalihe u prostorijama za odmor

Ljudi obožavaju besplatnu hranu. To je činjenica. Ali hrana ujedno predstavlja i jednostavan način da uz nju pokažete zahvalnost. U anketi koja je sprovedena među profesionalcima, 57% zaposlenih je izjavilo kako se osećaju vrednovano i cenjeno kada ih čašćavaju hranom.

Povedite računa o dijetetskim ograničenjima i preferencama; ponudite i neke vegetarijanske ili bezglutenske opcije i izbegavajte zašećerene poslastice – probajte da uključite neke zdravije grickalice.

3. Uspostavite kompanijsku tradiciju

Tradicije imaju dugoročni i pozitivni uticaj na kompaniju. One zbližavaju ljude, doprinose kompanijskoj kulturi i daju ljudima nešto čemu se mogu radovati svake godine. Nemojte tek nasumično odrediti neku tradiciju. Postarajte se da to bude nešto uzbudljivo oko čega se svi slažu.

Jedna od ideja koje možete razmotriti jeste organizacija razmene poklona. Možete anonimno dodeliti imena, postaviti unapred određeni maksimum cene i omogućiti svakoj osobi da napravi listu želja. Još jedna od ideja je da održite neku vrstu takmičenja u kome svako može da učestvuje, gde pobednici dobijaju nagrade. Ili, ako imate puno ljudi koji uživaju u zajedničkom hobiju (poput kuvanja ili slikanja), odredite dan kada svako može doneti primere svog hobija da podeli sa ostalima.

4. Napustite slavlja ranije

Ovo vam može zvučati kao čudan savet, ali evo o čemu se radi: nije važno koliko ste divni ili koliko vas voli vaše osoblje. Vi ste na poziciji autoriteta i zbog toga se vaši zaposleni verovatno nikada nikada neće osećati potpuno opušteno u vašem prisustvu.

Premda su nedređeni (uglavnom) divni ljudi, dobro je poznata činjenica da niko ne želi da sedi pored njih na kompanijskim okupljanjima jer će to prigušiti zabavu. Preporučljivo je da se pojavite na početku proslave, sa svima se pozdravite i budete ljubazni, a zatim pravac vrata. Ako odete u vreme dok se događaj još uvek odvija to omogućava zaposlenima da se opuste i uživaju bez pritiska da im šef gleda preko ramena.

5. Personalizovani pokloni

Poklon kartice su jednostavne i popularne, ali ako vas brine da su bezlične, postoji mnoštvo drugih opcija. Kožni rokovnici i beležnice, posude za nošenje ručka ili napitaka, mali zvučnici ili drugi uređaji – sve su to dobre opcije. Imajte u vidu lična interesovanja, potrebe i hobije svakog zaposlenog kada birate poklone.

Šta god bio poklon, postarajte se da besplatnu kompanijsku robu ostavite za druge prilike i neka poklon bude nešto što će ljudi zaista koristiti. I naravno, ne zaboravite da dodate i rukom ispisanu zahvalnicu u ovaj paket.

6. Poštujte razne praznike

Iako mnoge kompanije imaju novogodišnju proslavu, važno je setiti se da ima zaposlenih koji slave posebne praznike.

Poštujte različitost u vašem radnom okruženju i upoznajte svoje osoblje. Postoji nekolicina praznika tokom decembra i januara. Obavestite se šta slave vaši zaposleni i pobrinite se da izbegnete zakazivanje sastanaka i drugih aktivnosti koje će se sa time preklopiti. Mogli biste čak da pitate zaposlene na koji način objediniti različite poglede na svet u vašu zajedničku proslavu. Istražite malo o različitim praznicima i kako se proslavljaju, pa zatim primenite naučeno prilikom kompanijske zabave.

7. Pustite ljude da odu ranije

Ponekad je najbolji način da zahvalite svojim zaposlenima na njihovom vrednom radu tako što im date dodatno slobodno vreme. Ovaj poklon ne samo da pokazuje koliko ih cenite već može doprineti boljoj produktivnosti tokom vremena koje provode na poslu i smanjiti mogućnost da se premore.

Zahvalnost kompanije ne mora da bude nešto skupo. Često možete podići moral jednostavnim gestovima pažnje kao što smo naveli. Budite kreativni. Malo truda se jako isplati, a vaša ekipa će biti zadovoljna što otvoreno pokazujete da ih cenite.