Koka kola nije imala problema da se snađe u načinu na koji su ljudi internalizovali brendove tokom pedesetih godina, kada je treblo da se razmišlja samo o logotipima, bilbordima i kucanju pisama korsničke podrške. U našem digitalnom, globalnom svetu, emitovanje kampanje u Med Men stilu više nije dovoljno da se dođe ljudima pred oči, stekne (i zadrži) poverenje i transportuju proizvodi.

Pa, šta je sve potrebno da se izgradi uspešan brend u 2020-toj?

Danas se brend menadžeri suočavaju sa težim izazovima. Internet ne samo da je povećao broj ljudi do kojih brend može da dopre, već je i rapidno pojačao kojom brzinom ti ljudi formiraju mišljenje o svakom brendu sa kojim stupe u interakciju. Da vam pomognemo: To se sve događa u dvadesetom delu sekunde.

1. Pažljivo planirajte i pričajte vašu priču

Međunarodno priznati brendovi kao Epl, Tesla, Netfliks, Red Bul i Saprim se ne ističu svojim patentima, logom, veb prezentacijom ili proizvodima. Oni se ističu zahvaljujući tome kako svi ovi faktori u kombinaciji čine da se ljudi osećaju. Vektor koji pretvara te opipljive adute u neopipljive emocije jeste priča njihovog brenda.

Drugim rečima, sve se svodi na to kako osmišljavaju i inspirišu obećanje koje se tiče njihove publike a zatim grade narativ kako bi konzistentno ispunjavali to obećanje u svim dodirnim tačkama.

Nevezano za veličinu vaše organizacije i resurse koje možete da dodelite brendranju i prepoznatljivosti brenda, možete zaista preslikati i primeniti ovaj strateški pristup na vašu digitalnu komunikaciju preko društvenih medija.

Potrebno vam je malo metodologije:

  • Jasno definišite i artikulišite priču vašeg brenda
  • Raščlanite je na relevantni izdavački plan za vaše digitalne kanale
  • Razvijte sadržaje u skladu sa time, idealno uključujući informacije iz svih delova kompanije (proizvodni pogon, prodaja, pravna služba, ljudski resursi)

2. Doprite do svoje publike efektivno

Nakon što ste kreirali uzbudljive brendirane sadržaje, sledeći korak pričanja vaše priče bi bio da distribuirate te sadržaje do vaše publike na najefektivniji mogući način. Preko društvenih medija to tradicionalno možete da uradite na tri različita načina, koji se svi zgodno nadopunjavaju.

Prvi i prirodni put je da objavite sadržaj i pustite da se raširi organski, odnosno sam od sebe. Ovde je ključ za postizanje maksimalnog dometa, a sledstveno tome i angažovanja, vaših objava – da dosledno objavljujete dok prilagođavate svaki deo za svaku platformu na osnovu njihovih kulturnih kodova. Na primer, koristite kraće poruke na Tviteru, obilje heštegova na Instagramu i nešto formalniji ton za LinkedIn, itd.

Drugo oružje u važem arsenalu se zapravo nadovezuje na prethodno i sastoji se od pojačavanja vaših organskih poseta oglasima. Ideja je da se proširi uticaj vaših najčitanijih ili najstrateškijih objava uz nešto oglašivačkog budžeta. Ovo ne samo da vam omogućava da fokusirate svoja sredstva za oglašavanje na ono što radi i što je bitno, već vam dozvoljava da isporučite priču svog brenda u širokom luku na relativno predvidljiv način.

Najzad, ali ne i najmanje važno, u sprezi sa organskim i pojačanim sadržajem, možete iskoristiti mikro-targetirane oglase kako biste preveli svoju publiku u kupce. Kroz oglašivačke kampanje o brendu, možete unovčiti na prepoznatljivosti, interesovanju i potražnji, razvijajući objave i objave koje će pokrenuti akciju kod potencijalnih kupaca do kojih pokušavate da doprete. Sve će ovo omogućiti ljudima da dožive vaš brend putem još jedne, a možda i najintimnije, dodirne tačke: kupovine.

3. Neprekidno merite vaš učinak

Izgradnja uspešnog brenda se u potpunosti sastoji od poticanja emocija. Pričanje uzbudljive priče o brendu je samo polovina jednačine – praćenje kako ljudi reaguju na tu priču je druga polovina. Pogotovo želite da izmerite svoj učinak u odnosu na dve dimenzije.

S kvantitativne strane, želite da  razumete koliko je vaša publika zainteresovana – ili nije – za priču koju im pričate. Brojevi uobličavaju tu sliku za vas u vidu impresija, dometa, angažovanja, pregleda, klikova i konverzija. Analitika društvenih medija je veoma moćan alat kojim možete izmeriti puls vašeg brenda i izračunati poslovnu efikasnost vaših marketinških nastojanja.

Sa kvalitativne strane, želite da steknete utisak o tome šta vaša publika misli o tome šta kažete. Da li ostavljaju entuzijastične komentare, pokreću ljutite diskusije ili jednostavno pregledaju vaše objave? Da li im se vaše novosti “sviđaju”, ili ih “ljute” i “nasmejavaju”? Osluškivanje i odgovaranje na ove reakcije je jedan od najsrdačnijih i najpreciznijih fidbeka koje ćete ikada dobiti o zdravstvenom stanju vašeg brenda.

Oba signala zajedno – kvantitativni i kvalitativni fidbek – omogućavaju da vi dajete svojoj publici više onoga što žele a manje onoga što neće. Ova strategija neprestanog unapređivanja, putem koje stalno prilagođavate svoj pravac kako bi utvrdili ono što vaš brend čini pristupačnim, jeste ono što odvaja brendove koji rastu od onih koji umiru u digitalnoj eri.

U 2020-oj, bilo da ste mali biznis koji tek počinje, brzo rastući startap ili etablirani brend, vi poslujete u ekonomiji poverenja. Da biste pobedili, morate planirati priču svog brenda, dopreti do svoje publike i meriti svoj uspeh. Zapamtite, danas jedino što utiče na uspeh brenda više od novca ili rasta jeste poverenje.