Razmišljate o Klaud računarstvu u vašoj kompaniji? Saznajte nešto više o tome na primeru ovih pet kompanija koje su tu tehnologiju primenile uspešno.

Klaud računarstvo nije pravi izbor za svaku kompaniju, ali sve veći broj preduzeća shvata kako im može pomoći da prošire poslovanje i ostvare svoje ciljeve. U nastavku je pet primera velikih kompanija koje su uz Klaud računarstvo dostigle uspeh.

1. Dženeral Elektrik

Dženeral Elektrik (GE) je započeo digitalnu transformaciju u 2014-toj, ali tri godine kasnije su se opredelili za Amazon Veb Servise (AWS) kao svoje podizvođače i oslonili se na njihove usluge na kojima su zasnovali više od 2 hiljade aplikacija i servisa u Klaudu.

Kris Dramgul, CTO i potpredsednik u Dženeral Elektriku, primećuje kako “Usvajanje klauda kao osnovne tehnologije sa AWS pomaže našim IT timovima u izgradnji i vođenju data centara, te naši resursi mogu da pomere fokus na inovaciju dok prolazimo kroz jednu od najobimnijih i najznačajnijih transformacija u istoriji Dženeral Elektrika”. Nekoliko godina pre prelaska na AWS, Dženeral Elektrik se oprobao sa idejom izgradnje sopstvenog industrijskog Klauda ali se sve završilo odustajanjem od tih planova. Odlučili su da se usredsrede na druge aspekte svog poslovanje dok su potrebe za Klaud infrastrukturom prepustili u ruke AWS.

2. Kroger

Iako se brendovi kao što je GE opredeljuju da AWS radi za njih, ima i onih koji posebno izbegavaju korišćenje platformi i odlučuju se za druge vodeće opcije. Kroger, maloprodaja robe široke potrošnje, jeste jedan od njih. Deli troškove za klaud između Amazona i Majkrosofta i navodno raspolaže milionima dolara koji odlaze svakom dobavljaču. Od prozvoda koji su već lansirani do onih koji su još uvek u fazama razvoja i testiranja, kompanija drži hiljade projekata u Klaudu. Počev od 2017-te, izdvojili su gotovo isti iznos za svakog od Klaud dobavljača. Planirali su da kontinuirano odmeravaju odnos troška i ostvarene vrednosti kako bi odlučili da li da iskažu preferencu ka jednoj ili drugoj kompaniji.

Kroger takođe poseduje i privatni Klaud na koji se oslanja za specifične potrebe. Zatim, početkom 2019-te, Kroger je obznanio ulazak u partnerstvo sa Majkrosoftom kako bi revolucionisali kupovinu robe široke potrošnje uvođenjem najinovativnijih digitalnih tehnologija u testiranje na fizičkim prodajnim mestima. Majkrosoft Azure Klaud platforma će pomoći kompaniji Kroger da napreduje uz pristup određen podacima – sve do kupovine robe koja vodi računa o potrebama kupaca, delimično koristeći tehnologije koje uključuju i veštačku inteligenciju (VI).

3. Hotel Tunajt

Ljudi cene mogućnost da organizuju svoja putovanja onako kako najviše odgovara njihovim zauzetim životnim stilovima. Hotel Tunajt je veb stranica i aplikacija koja im pomaže da pronađu smeštaj brzo i po atraktivnim cenama. Trenutno zapošljavaju još više pozicija koje su vezane za Klaud, kao što su inženjeri platforme i inžinjeri podataka. Plus, čuvanje informacija u klaudu najverovatnije pojednostavljuje Hotelu Tunajt da upravlja svojim informacijama vezanim za hotel. Korisnici redovno pregledaju osvežene sadržaje, kao što su kratkoročni popust. Kompanija takođe pruža i program lojalnosti. Držanje informacija u Klaudu donosi prednosti jer kompanija nudi više opcija za smeštaj na svom sajtu ili na druge načine omogućava nove opcije da ponudi svojoj publici.

4. eBay

Ljudi koji koriste eBay očekuju da ovaj aukcijski sajt pruža pouzdane funkcionalnosti i prikazuje im listinge za gotovo sve što možete da zamislite. Ako sajt padne u kritičnom momentu, ljudi bi mogli da propuste priliku da postave svoje ponude na aukcijama za stvari koje najviše žele. Kada je eBay podigao nivo svog tržišta na više nego milijardu stavki, kompanija je prepoznala da je njen zadatak sada već ogroman poduhvat. Ipak, uz pomoć tima inženjera, izveli su tranziciju na Guglovu Klaud platormu u roku od pet meseci.

Taj poduhvat je dospeo u fazu spremnosti za produkciju tako brzo da se eBay našao šest meseci ispred planova. Štaviše, eBay bi mogao da razmotri korišćenje Guglovih usluga na brojnim mestima širom sveta, uključujući i ona izvan Severne Amerike. U 2018-toj eBay je počeo da koristi Guglove Klaud opcije na drugačiji način, testirajući algoritme mašinsklog učenja koji pomažu sa prepoznavanjem slika. Jedan zadatak mašinskog učenja koji je zahtevao 40 dana da bude dovršen na eBay sistemima, uz pomoć Gugla je trajao samo 4 dana.

5. Fitbit

Fitbit je jedan od vodećih brendova pametnih satova, ali rastući obim konkurencije na tržištu zadao je ovom brendu velike muke. Analiza berzanskog tržišta navodi na zaključak da je 2019 godina prekretnica za brend. Zahvaljujući dobicima krajem 2018-te, postavili su uzlaznu putanju za 2019-tu. Predstavnici Fitbita znaju da je jedan od načina da ožive brend učiniti ga privlačnim većem broju ljudi. Jedan od puteva kojim pokušavaju da do toga stignu jeste i partnerstvo sa Guglovim delom Klaud poslovanja posvećenom zdravstvu.

Ljudima omogućava da dele svoje zdravstvene podatke sa provaderima, pomažući im na taj način da se takmiče sa Eplom, koji već nudi slične mogućnosti. Nije moguće ukazati na precizan razlog nedavnih dobitaka brenda Fitbit, ali ima smisla da su Klaud inovacije sa zdravstvenim podacima mogle delimično podstaći uzlaznu putanju. Lekari i pacijenti vole kada je nešto zgodno a to mogu pronaći u Klaudu. Ljudi koji se odluče da podele svoje podatke na ovaj način stiču pristup posvećenoj lokaciji na kojoj mogu čuvati svoje sadržaje. Zatim provajderi imaju još jedan interfejs koji im omogućava da pregledaju podatke. Takođe mogu pratiti pacijente sa udaljenosti ili zakazivati posete upotrebom platforme u Klaudu.

Raznolike pogodnosti šire poslovanje

Velike kompanije, poput ovde navedenih, često zaključe kako im prelazak na Klaud omogućava da održe ili poboljšaju konkurentnost. Klaud računarstvo nije prava opcija u svakom od mogućih slučajeva, ali ovi primeri pokazuju kako često omogućava biznisima da unaprede svoju organizaciju poslovanja i ponudu za korisnike.