Zajedno sa inovacijama iz sveta tehnologije, pionirski marketinški trendovi su takođe zauzeli centralnu poziciju na događaju CES 2020. Ovde ćete pronaći pregled najnovijih proizvoda i izuma koji imaju potencijal u marketinškom sektoru.

CES 2020: sajam tehnologije diktira trendove u digitalnom marketingu

Consumer Electronics Show (CES) u Las Vegasu tradicionalno započinje godinu u tehnološkoj industriji, pa se sa preko 4 500 izlagača rangira među najvažnijim događajima. Tokom proteklih godina, CES je narastao od trgovačkog sajma za elektroniku do tehnološkog spektakla koji pokriva sve veći broj tema. Pored najnovjih proizvoda, prototipa i gedžeta, ove godine je takođe predstavljeno i mnoštvo uzbudljivh marketinških trendova za 2020-tu, koji će zablistati punim sjajem tokom narednih nedelja i meseci.

marketing trendovi CES 2020
CES 2020

#1 Spotify: nova tehnologija oglašavanja

Spotify ima novu tehnologiju oglašavanja u podkastima koja je bez sumnje jedan od najinteresantnijih trendova u onlajn marketingu prikazanih na CES 2020. Švedska kompanija je po prvi put predstavila na ovogodišnjem tehnološkom sajmu. Sa novom tehnologijom oglašavanja, producenti podkasta i oglašivači će sada po prvi put dobiti važne marketinške informacije. Pored relevantnih ključnih podataka kao što su utisci (impressions) i domet (reach), Spotify će u budućnosti načiniti dostupnim i anonimizovane podatke, bilo da je reč o rodu, starosnoj dobi ili vrsti uređaja koji se koriste. Implementacija nove tehnologije oglašavanja u podkastima je primarno osmišljena kako bi doprinela boljoj kontroli prekidanja oglasima i napravila ovu uslugu mnogo atraktivnijom za marketare.

#2 IBM: veštačka inteligencija za bolje rezultate u digitalnom marketingu

Američki IT gigant IBM je najavio lansiranje na tržište svog Advertising Accelerator za oglašivače na CES 2020. Watson – sistem veštačke inteligencije leži u osnovi ovog rešenja prvog na tržištu.

Rešenje je dizajnirano tako da predvidi uticaj tema oglasa i kreativnih elemenata na određene ciljne grupe, te da značajno pojača efektivnost oglašavanja putem ciljanog adresiranja. IBM tvrdi da Advertising Accelerator, nadolazeći marketinški trend, omogućava oglašivačima da bolje razumeju ko čini njihove ciljne grupe i koje su njihove preference. Tako im pomaže u kreiranju personalizivanih kampanja.

#3 Star Labs: da li je moguće kreirati interaktivne avatare na sopstvenom računaru?

Sve do sada, virtuelni brend ambasadori  su zauzimali ulogu niše – ne samo zbog enormne količine tehničkog posla koji je potreban da bi se razvio i postavio takav fiktivani karakter. Ali, ovo bi uskoro moglo da se promeni zahvaljujući projektu pod nazivom NEON koji je predstavljen od strane Samsungove ćerke kompanije – Star Labs. Neon bi značajno pojednostavio proces kreiranja avatara koji se ponaša realistično, upotrebom kadrova i postojećeg video materijala.

Ono što je posebno interesantno za marketare jeste aspekt da putem softverskih rešenja Core R3 i Spectra, veštački likovi imaju visoku sposobnost učenja i mogu interagovati direktno sa ljudima, bilo kao lični asistent ili virtuelni učitelj. Ipak, projekat je još uvek na začetku. Star Labs planira open beta fazu za leto 2020. To će pokazati u kojoj meri je tehnologija razvijena, te da li avatari zaista imaju potencijal da postanu uticajni marketinški trend.

#4 Samsung Sero: rotirajući QLED TV za prostorije namenjene sastancima

Ukoliko ste u potrazi za praktičnom spravom za prostoriju za marketinške sastanke, onda ste je upravo pronašli – Samsung Sero – rotirajući  QLED TV. Postavićete pitanje: “Šta je to tako posebno?”

Uređaj može da rotira u položen ili uspravan režim rada na jednostavan dodir dugmeta i tako se prilagođava sadžaju koji prikazuje. Na ovaj način, vertikalni video formati koji se objavljuju na Fejsbuku, Instagramu ili Tik Toku, na primer, mogu se gledati preko celog Samsung Sero ekrana. Kao prvi hibrid TV-a i pametnog telefona, ovaj model je stoga idealan za testiranje kampanja za mobilne formate društvenih medija, i to iz perspektive korisnika.

#5 Quibi: kratki filmovi i mini serije za pametne telefone

Čak i pre svog zakazanog lansiranja na proleće 2020-te, američka striming platforma Quibi se već smatra jednim od najvećih trendova onlajn marketinga ove godine. Sa fokusom na posebne kratke filmove i epizode serija koje ne traju duže od 10 minuta i proizvode se isključivo za pametne telefone, Quibi želi da premosti nedostatak na tržištu – negde između Jutjuba i giganata poput Netfliksa i Amazon Prajma. Produkcija više od 175 emisija i 8 500 video klipova je planirana za naredne mesece.

Quibi ponuda je već privukla ogromno interesovanje kupaca oglašavanja. Brojni mediji su prijavili da je sav oglašivački prostor za prvu godinu već razgrabljen, u vrednosti od 150 miliona dolara. Među prvim kupcima su velika imena poput Gugla, T-Mobajl, Pepsi, Volmart i Prokter & Gembl.

#6 Glas: pametni zvučnici sve popularniji

Sigurno je da su pametni zvučnici predstavljeni na CES 2020 – sa osetljivim mikrofonima u sedištima toaleta ili glavi tuša – čudan koncept za većinu ljudi. U perspektivi opšteg razvoja, takvi kurioziteti su savršeni primer kako digitalni glasovni asistenti sve više postaju sastavni deo naše svakodnevice. Kao rezultat, tema glasovne pretrage je jedan od poslednjih marketinških trendova koji privlači sve više pažnje.

Rastući značaj glasovne pretgrage ima masivni uticaj na neophodnu strukturu ključnih reči. Neophodno je adekvatno adaptirati strategije sadržaja na kompanijskom nivou. U tom pogledu, najveći izazov za marketare je da glasovna pretraga izbacuje samo jedan, najbolji rezultat umesto nekoliko pogodaka, što je idealno za pobednika, ali svi ostali konkurenti ostaju praznih ruku.

Zvanične informacije Ministarstva zdravlja Republike Srbije