Vreme krize predstavalja veliki izazov za sve marketare. U najmanju ruku, jako je stresno i zahteva od svakog od nas da preokrenemo način razmišljanja i rada. Nije uvek lako promeniti brzinu odjednom i u ovolikoj meri.

Ovo su pitanja koja verovatno svaki marketar sada sebi postavlja. Možete ovo koristiti kao spisak tema za promišljane sada ili u bilo koje vreme kada ste suočeni da teškim marketinškim dilemama.

Treba li vaš Brend nešto da kaže?

Vrlo je verovatno da treba. Ako je vašoj publici stalo, trebalo bi da budete deo te konverzacije. Istini za volju, bez obzira na to u kom ste sektoru ili u kom delu sveta, vaša publika brine o ovoj konkretnoj krizi. Ako odlučite da se isključite i prođete bez komunikacije, moguće je da ćete tu vožnju proći sami i u tišini.

Šta treba da kažete?

Najlakši odgovor je da jednostavno kažete ono što je trenutno na pameti vaše publike. Trebalo bi da već dobro poznajete svju publiku, pa znate i izazove sa kojima se suočavaju u ovom konkretnom momentu. Ne treba da kopirate druge i bolje je da ne budete bezlični.

Koristite sva istraživanja i podatke o korisnicima koja ste prikupili vremenom kako biste razumeli šta vašu publiku brine tokom ovog perioda. Obratite im se na tu temu i pronađite način da ponudite pomoć.

Biće novih problema koje je kriza iznela na površinu. Tviter je objavio koncizan i precizan vodič koji vam može pomoći da svedete obraćanje tačno na to kako vaša ključna poruka treba da glasi.

Može li vaš Brend da zaradi?

Koliko god to čudno zvučalo, zapravo će morati. Naravno, ne u smislu povećane prodaje ili pokretanja marketinških kampanja.

Moraćete da ponudite pomoć, popuste ili besplatne dostave i usluge. Trenutno, stvar je u tome da u potpunosti dobro utičete na lojalnost kupaca i pružanje najveće vrednosti vašoj korisničkoj bazi. U ovoj situaciji nema brzih dobitaka, ovde se razmišlja isključivo dugoročno.

Gledajte na poverenje kao vašu valutu. Šta možete da uradite da to steknete u ovom trenutku? Već se nižu brojni primeri u kojima brendovi pružaju pomoć i vuku prave poteze:

  1. Grab, kompanija za deljenje vožnji iz Singapura, omogućava besplatne vožnje zdravstvenim radnicima koji su angažovani na prvim linijama odbrane stanovništva.
  2. Vauxhal i Airbus su preusmerili svoje proizvodne linije kako bi pravili ventilatore.
  3. Dizni je objavio Frozen 2 pre  najavljenog datuma kako bi podstakao ljude da ostanu u svojim domovima i uživaju u slobodnom vremenu.

Kako treba da glasi vaša poruka? Možete li koristiti humor?

Svaki Brend ima unekoliko različit ton obraćanja, kao i različit odnos sa svojom publikom. Da biste to uradili kako treba, treba da koristite svoje moći empatije kao nikada ranije. Pažljivo čitajte između redova.

Evo kratkog testa: zamislite šta bi bilo nešto najgore što može da se dogodi nekome do koga vam je jako stalo; da li postoji način na koji biste mogli da upotrebite humor a da to ne bude neprikladno za datu situaciju? Možda, ponekad, ali najverovatnije ne. Empatija je vaš najbolji saveznik.

Na šta treba da se fokusirate tokom globalne krize?

Izgradite jak osećaj zajednice. I to ne samo sa vašom korisničkom bazom, već i unutar vaše kompanije, među svojim prijateljima i porodicom. Ovo je vreme da se povežete onlajn, budete prisutni, ostanete u kontaktu i delite pozitivne momente. To možete uraditi kao brend a pravo mesto za to su društveni mediji.

Sada svi provodimo mnogo više vremena onlajn, više vremena koristeći nove tehnologije i komuniciramo u digitalnom prostoru više nego ikada. Vaš brend je deo tog digitalnog prostora. To je i vaša konverzacija i moraćete da u njoj učestvujete.

7 akcija koje firme mogu preduzeti u kriznoj situaciji [ DOPUNJENO ]