Vlasnici firmi, barem oni dovoljno srećni koji su uspeli da prežive privremena zatvaranja, razmatraju koji je najbezbedniji način da se vrate svojim poslovima. U nastavku su preporuke kako planirati bezbedno otvaranje.

Maloprodaje koje su ostale otvorene tokom pandemije brinu o bezbednosti potrošača preduzimanjem mera kao što je ograničavanje dozvoljenog broja kupaca u radnji, promenom kretanja unutar prodavnica i postavljanjem pregrada između mušterija i radnika. Kako se i drugi biznisi pripremaju na ponovno otvaranje, većina će tražiti načine kako da osigura bezbednost još jedne važne grupe: svojih zaposlenih.

Pratite zdravlje zaposlenih

Držati obolele radnike kod kuće je prva linija odbrane. U nekim kompanijama u svetu ima primera da poslovođe mere temperaturu zaposlenih pre nego što počnu sa svojim smenama. Zdravim zaposlenima daju proizvode za čišćenje kojima dezinfikuju sopstvene radne površine koje su odvojene tako da svakom zaposlenom omoguće više mesta. Radnici nose zaštitnu odeću, rukavice i maske tokom dana. Vlasnici i uprava govore radnicima da treba da ostanu kod kuće ukoliko iz bilo kog razloga sumnjaju da bi mogli imati virus, a da će uprkos tome biti plaćeni.

Ljudi treba da osećaju da im je pružena podrška. Treba da znaju da je u redu da ostanu kod kuće, da će biti plaćeni i da će se kompanija snaći. Poslednje što iko želi je da ljudi osećaju pritisak da dolaze na posao bolesni, jer ćemo tako svi imati probleme.

Recite zbogom kvakama i druga prostorna prilagođavanja

Proizvođač prozora Indow, iz Portlanda u Oregonu, zamenio je u svojim poslovnim prostorima sve kvake vrstom kuka kojima radnici mogu da otvore vrata svojim nadlakticama. Osoblje takođe postavlja nalepnice u boji pored površina koje se često dodiruju, kao što su prekidači za svetlo i drugi dugmići, kako bi povećali svest o tim mestima. Svim radnicima su dodeljene smene u kojima su odgovorni za čišćenje tih površina.

Veće kompanije bi morale da primenjuju još više mera predostrožnosti. Amazon je eliminisao svakodnevne sastanke, premestio važne informacije u saopštenja, koje su inače bile razmenjivane licem u lice, rasporedio različita vremena za pauze i napravio rastojanje među stolicama u sobama za odmor i zajedničkim prostorijama.

Smernice za bezbednost i zdravlje na radu

Kako planirati bezbedno otvaranje poslovanja? Premda ne postoji kompanijski priručnik za pandemiju, brojne zdravstvene organizacije su tokom prethodnog perioda objavile preporuke. Kako Ministarstvo zdravlja RS ima smernice za individualno ponašanje u cilju zaštite, ovde navodimo neke od preporuka SAD Administracije za bezbednost i zdravlje na radu. Među njima su:

  • Savetujte radnicima da ne koriste telefone, stolove, kancelarije ili druge radne alate i opremu svojih kolega
  • Obezbedite osoblju maramice, kante za smeće koje nije potrebno dodirivati, sapun za ruke, gelove za dezinfekciju ruku na bazi alkohola koncentracije minimum 60%, dezinficijense i jednokratne ubruse za čišćenje sopstvenih radnih površina
  • Postavite filtere za vazduh visoke efikasnosti i pojačajte ventilaciju
  • Napravite plan za momentalu evakuaciju zaposlenih ili korisnika koji se razbole u vašem poslovnom okruženju
  • Napravite dodatni prostor za kupce. Za maloprodaje, to bi moglo da podrazumeva dodavanje šaltera za automobile u prolasku
  • Zamenite razgovore licem u lice, interne kao i one s a kupcima, klijentima i dobavljačima, telefonskim pozivima ili drugim oblicima komunikacije što je više moguće
  • Napravite raspored naizmeničnih radnih dana ili dodatnih smena koje će umanjiti ukupni broj radnika u prostorijama tokom određenog vremena
  • Obustavite putovanja koja nisu neophodna ka lokacijama gde se zaraza aktivno širi
  • Upotrebljavajte isključivo hemikalije za čišćenje koje su odobrene i potvrđene i nikada ne mešajte hemikalije kako ne biste prouzrokovali fatalne hemijske reakcije
  • Maksimalno praktikujte beskontaktnu dostavu i koristite zaštitnu odeću, maske i rukavice

Raditi u vreme neizvesnosti