Džim Kvik dobro zna da je sada jako teško održati fokus. Koncentracija može biti nemoguća ukoliko se prilagođavate na novu rutinu rada od kuće ili pratite učestale vesti pokušavajući da shvatite šta će biti nakon pandemije. Optimizujte svoj mozak uz savete Džima Kvika, kouča za mozak.

“Kada ste u stanju bori se ili beži, niste sposobni da donosite najbolje odluke ili budete vođa” kaže on. Kvik je radio je sa čuvenim klijentima kao što su Google i Nike, a ovde nudi neke predloge za povećanje produktivnosti i poboljšavanje fokusa tokom ovih zahtevnih vremena.

Kvikovi komentari dolaze pravo iz njegove najnovije knjige “Limitless: Upgrade Your Brain, Learn Anything Faster, and Unlock Your Exceptional Life”, koja je objavljena 28. aprila. Autor bestselera je ujedno i osnivač dve kompanije: Superhero You, globalna zajednica za studente i Kwik Learning, trening program za unapređenje memorije i brzo čitanje.

U nastavku je Kvikovih “5 C” (Clarity, Care, Contribution, Creativity, Capability) za optimizaciju “prostora” u vašoj glavi tokom pandemije, što može biti od suštinske važnosti da pripremite svoje poslovanje za ponovni start, kada kriza bude gotova.

1. Jasnost

Ako je vaš biznis sada usporio, Kvik predlaže da ovu pauzu iskoristite kako biste razmotrili svoje poslovanje i razmislili o sebi. Iskoristite ovo vreme da jasno sagledate šta vam je najvažnije. Zatim se pobrinite da  vaše aktivnosti ispunjavaju te ciljeve.

Ako vaše aktivnosti nemaju veze sa vašim prioritetima, vreme je da prilagodite jedno ili drugo, kaže Kvik.

Ostvarujte svoje ciljeve brže

2. Briga

Možete doneti odluku da li vas ova teška vremena “ruše, definišu ili razvijaju”, kaže Kvik. Kako biste sebe unapređivali, fokusirajte se na to da brinete o svom umu.

Ne počinjite dan gledanjem u svoj telefon, predlaže Kvik. To će navići vaš mozak da reaguje na notifikacije i tako ubrzo postane povodljiv. Umesto toga fokusirajte se na aktivnosti i rutine koje će pokrenuti vaš mozak i podstaći kreativnost. Kvik dodaje da su tuširanje i kvalitetna ishrana, što uključuje “hranu za mozak” poput avokada, borovnica i lososa – sve vam to može pomoći da prevaziđete mentalnu preopterećenost.

3. Doprinos

Sva je prilika da vaš mozak ne radi najbolje ukoliko ste pod stresom ili uplašeni, kaže Kvik. On predlaže da se borite protiv tog straha tako što dajete svoj doprinos svetu.

Pronađite jedinstvene načine na koje možete baš sada pružiti nešto, bilo da je to posvećivanjem svog vremena ili korišćenjem svojih talenata, dodaje on. Vodeći ličnim primerom, on je omogućio svoje programe onlajn učenja besplatno za studente i učenike koji trenutno ne pohađaju nastavu. Odredite šta je to što možete da pružite drugima i dajte svoj doprinos kako biste umanjili stres usled pandemije.

Osećate pritisak da “maksimalno iskoristite” karantin?

4. Kreativnost

Iskoristite ovo vreme da se upustite u “ličnu renesansu”, savetuje Kvik. Na primer, navodno je Vilijam Šekspir napisao Kralja Lira, Makbet i Antonija i Kleopatru kada je kuda zatvorila pozorišta u Londonu 1606. godine, te on nije mogao da glumi u pozorišnim komadima.

Tokom ovog vremena možete postići kreativne ciljeve koje ste sebi postavili. Ili pronađite nove načine da vratite maštu u svoj profesionalni i lični život.

Postavite ciljeve profesionalnog razvoja

5. Sposobnost

Najzad, optimizujte svoj mozak tako što se posvetite učenju, kaže Kvik. On veruje da ljudi ne rade dovoljno stvari koje ih uzbuđuju. Ustanovite koje veštine želite da savladate i pronađite načine kako možete to da postignete.

Jedan od načina na koje možete ovo da izvedete je pravljenjem liste “uraditi” i “ne raditi”, dodaje Kvik. Na primer, ono što treba da završite za posao moglo bi da se svrsta na listu “uraditi”. Izbegavanje gledanja u telefon 30 minuta nakon što se probudite bi išlo na listu “ne raditi”.

Besplatni onlajn kursevi, treninzi, sertifikacije [TOP 20 Platformi]