Mnoge organizacije su prilično uspešne, ali da biste pomogli svojoj kompaniji da ostavi konkurente iza sebe, treba da se fokusirate na vaše zaposlene. Osnaživanje zaposlenih može biti izuzetan način da ojačate svoju organizaciju.

Izgradnja kompanijeske kulture u kojoj su zaposleni zaista osnaženi da čine značajnu, merljivu razliku jeste ključni faktor u dugoročnom uspehu bilo koje organizacije.

Obično ljudi više uživaju u svojim poslovima i preuzimaju više inicijative kada se osećaju osnaženo da donose sopstvene odluke i utiču na svoju sudbinu.

Nedostatak osnaživanja zaposlenih u poslovanju često vodi do isključivanja zaposlenih koji ne mogu da razumeju zašto bi se uopšte trudili da ulože dodatni napor osim onoga što je njihov najosnovniji opis zaduženja.

Ovi zaposleni doživljavaju svoje uloge kao čisto transakcione: raditi za novac i ništa više od toga.

Podsticati zaposlene da daju više od sebe poslovanju jeste važno, ali dolazi u paketu sa posebnim uslovom: treba da budete obazrivi kada dajete zaposlenima više slobode i odgovornosti, jer osnaživanje zaposlenih može zapravo imati neke negativne posledice ukoliko se primeni nepravilno.

Evo nekoliko saveta kako možete da osnažite zaposlene na pravi način:

1. Osnaživanje ne znači uklanjanje strukture

Mnogi menadžeri veruju da je osnaživanje isto što i sloboda, i premda to može biti istina u velikoj meri, mnogi lideri mešaju slobodu sa nedostatkom podrške, usmeravanja ili vođstva.

Uskraćivanje smernica ili pomoći vašim zaposlenima ih može načiniti frustriranim, zbunjenim i loše pripremljenim da izvršavaju svoje poslove.

Nadređeni su odgovorni za usmeravanje zaposlenih na takav način koji im daje znanje i resurse koji su im potrebni kako bi uspeli, dok im se u isto vreme ostavlja dovoljno prostora da ispune svoje dužnosti onako kako njima najbolje odgovara.

2. Pružajte više informacija

Mnogi zaposleni dobijaju samo najosnovnije kada je reč o informacijama koje su im potrebne da rade na svojim poslovima.

Premda je ovo prilično uobičajeno, ne uspeva da osnaži zaposlene jer nemaju dovoljno informacija da zaista donose svoje odluke.

Na primer, ukoliko zaposleni ne znaju šta je krajnji cilj nekog projekta, mogli bi propustiti vredne prilike da unaprede završni proizvod, obavljaju svoj posao efikasnije ili daju određenim aspektima više prioritete nad ostalima.

Davati vašim zaposlenima više informacija o poslu koi obavljaju i kako se on odnosi na celinu im daje moć da rasuđuju o svojim zaduženjima, što će pomoći vašim zaposlenima da se osećaju više uključeni, dati im osećaj odgovorosti i vrlo verovatno voditi ka boljem rezultatu.

3. Podstičite dvosmernu komunikaciju

Još jedna greška koju prave mnogi lideri poslovanja jeste da ne dozvoljavaju otvorene, blagovremene dijaloge koji se odvijaju na gore i na dole u organizacionoj strukturi.

Komunikacija često dolazi samo sa vrha naniže, ostavljajuće zaposlene na nižim nivoima nemoćne da utiču na svoje radno okruženje.

Uspostavljanje boljih praksi komunikacije može pomoći vašim zaposlenima da se osećaju osnaženo da se razvijaju i doprinose velikoj slici.

Pored toga, zaposleni na prvim linijama često imaju široko operativno znanje i vredne perspektive za podeliti koje su mnogo drugačije od onih koje imaju zaposleni na višoj hijerarhijskoj lestvici.

4. Držite svoje zaposlene odgovornim

Premda to može delovati suprotno osnaživanju, konzistentno držanje zaposlenih odgovornim za njihova zaduženja će ih osnažiti da preuzmu ličnu odgovornost nad svojim poslom.

U zavisnosti od okolnosti u vašem radnom okruženju, to bi moglo da znači primenjivanje posledica, pohvale zaposlenima za posao koji su dobro obavili ili omogućavanje podsticaja za poboljšavanje.

Kada ljudi preuzmu odgovornost za svoj posao, skloniji su da ulažu dodatni trud i osećaju se ponosno na uspeh koji su postigli.

Ukoliko imate poteškoća da praktikujete osnaživanje zaposlenih u svojoj kompaniji, možete u pomoć pozvati eksperte.

10 razloga da investirate u svoje zaposlene

Kako kreirate posvećenost među svojim ljudima