Kako tehnologija napreduje, sve više kopanija proizvodi ogromne količine podataka kao sporedni proizvod svojih svakodnevnih operacija. Nije daleko od istine da se “većina biznisa praktično davi” u moru podataka i može se reći da  kompanije koje žele dobru budućnost treba da počnu da uzimaju Big Data za ozbiljno. Kako bismo ovo stavili u perspektivu, mnogi stručnjaci u ovom domenu su pre nekoliko godina predvideli da će Big Data udvostručiti svoju veličinu svakih par godina do 2020-te. Treba li uvesti big data opšti obrazovni program?

Štaviše, uprkos povećavanju potražnje za iskusnim ljudima koji su vešti u procenjivanju, analiziranju i baratanju velikim količinama podataka, nedostatak talenata nastavlja da se produbljuje. Oko 73% kompanija je zanemaravalo svoje Big Data skupove. Ipak, nije reč o tome da ne žele da razumeju podatke koje prikupljaju već će pre biti da nemaju predstavu šta da rade sa njima jednom kada ih prikupe.

Sve u svemu, ukoliko kompanije ne angažuju nekoga ko je sposoban da se snalazi u skupovima podataka i upravlja njima, nastaviće da zaostaju za svojim konkurentima.

Implementacija Big Data u opšti obrazovni program

Po rečima Kejt Doneli iz NYSCI, “Većina dece u SAD sada odrasta u svetu u kome se svakodnevno sreće sa efektima analitike podataka. Ipak,  teme big data i data nauke se obično vrte oko obrazaca saobraćaja, berzanskih trendova i digitalnih informacija – teme sa kojima deca jednostavno nemaju dodirnih tačaka.” Doneli se potrudila da objasni da je njen tim u NYSCI dosta rano prepoznao da primarni jaz postoji među decom uzrasta osnovnog obrazovanja (u SAD je to uzrast od 4 do 8 godina). “Imajući u vidu da je data nauka nepoznata tema za većinu ljudi, naš inovativni program je bio dostupan i pristupačan način za roditelje i decu da postanu partneri u učenju i lakše uđu u ovu komplikovanu, zakukuljenu i kompleksnu temu. Upotrebom naših izlaganja, program je omogućio priliku za porodice da steknu bolji uvid u primere koji su razvojno prilagođeni za najmlađe učenike”, pojasnila je Doneli.

Predmeti Data nauke će najverovatnije biti tretirani kao i svaki drugi školski predmet

Širom zapadnog sveta, obrazovni radnici su već počeli da traže od svojih učenika da počnu sa izučavanjem data nauke. Na primer, u Australiji, škole su dodale još jedan predmet tradicionalnom čitanju, pisanju i aritmetici: kodiranje. Već je prošlo nekoliko godina otkada su takvi predmeti implementirani u školama širom sveta.

“Australija uvodi digitalni obrazovni program ove godine. Kristofer Pajn, Ministar obrazovanja u trenutku kada je ovaj potez bio po prvi put najavljen, rekao je da je  ‘Visoko kvalitetno školsko STEM obrazovanje od suštinskog značaja za produktivnost i ekonomsko blagostanje Australije, kako danas, tako i u budućnosti’.”

Tokom 2012-te, Estonija je počela da uvodi računarsko kodiranje prvim razredima osnovne škole. Ukoliko se pitate zašto uvesti takvu temu deci koja nemaju više od sedam ili osam godina, Proge Tiiger, koordinator u Avenue Lauringson kaže: “Želimo da promenimo mišljenje da su računari i programi samo predmeti takvi kakvi su. Postoji mogućnost da se nešto kreira i da se bude pametni korisnik tehnologije.”

Globalna radna snaga pokušava da sustigne tehnologiju, ali još uvek ne drži korak

U svakom slučaju, kako tehnologija nastavlja da se razvija, regruteri očekuju od potencijalnih članova timova da poseduju poznavanje tematike tehnologije kada dolaze u IT odeljenja. Čak su se i zaposleni na nižim nivoima navikli da koriste uređaje visoke tehnologije kako bi obavili svoje svakodnevne dužnosti. Ipak, najveći problem koji muči regrutere je pronalažnje kandidata koji poseduju najnovije skupove veština vezane za tehnologiju, kao što je sposobnost da se uređuje HTML, dijagnostikuju i rešavaju manji problemi u računarskim sistemima, ili, u nekim slučajevima, poznavanje sistema zasnovanih na Linuksu.

Na svu sreću, tehnologija ne radi protiv nas. Zahvaljujući napredovanju Interneta, oni koji već imaju karijere i od kojih se očekuje da dopunjavaju skupove veština u svom portfoliu danas ispunjavaju te zahteve pohađajući onlajn univerzitetske kurseve.

Ovih dana, imati obrazovanje iz oblasti povezanih sa tehnologijom vam skoro pa garantuje posao gotovo svuda, bilo da je to zdravstvena ustanova, prava, agencija, digitalno oglašavanje itd. S druge strane, ostale diplome imaju svojih ograničenja u pogledu toga gde biste se dobro uklopili.

Automatizacija, roboti, kraj zapošljavanja i drugi mitovi

60+ besplatnih onlajn kurseva top univerziteta: Data Science, Računarske nauke, Programiranje