Big Data donosi bezbrojne pogodnosti brendovima širom planete. Veliki uticaj ima i na marketing i usluživanje korisnika. Ipak, Big Data može biti podjednako korisno sredstvo za kompetitivnu analizu i može se upotrebiti za praćenje konkurencije na društvenim medijima. Društveni mediji obezbeđuju zlatni rudnik podataka na vašim računarima. Trik je u tome da znate šta treba da tražite.

Kako možete koristiti društvene medije za rudarenje podacima?

Rudarenje podataka o vašim konkurentima je lakše nego ikada zahvaljujući društvenim medijima. Ali odakle da počnete?

Ne želite da budete onaj brend koji kupuje lažne pratioce i sviđanja na društvenim kanalima kako biste delovali legitimnije. Ne samo da to nije etično, već će vam se loše vratiti. Korisnici interneta postaju sve veštiji da prepoznaju koji nalozi očajnički pokušavaju da ih ubede da kliknu na dugme “zaprati” (jedan od najprimetnijih loših signala je kada nalog ima hiljade pratilaca, ali svega nekoliko sviđanja po objavi – angažovanost je jednako važna, ako ne i važnija nego broj pratilaca kada širite svoj brend).

Ne, treba da izgradite svoju publiku organski. Istina je da to može biti komplikovan i vremenski zahtevan proces. Umesto da sve to pokušavate putem pokušaja i pogrešaka, imate odlične modele za uzor kojima se možete okrenuti – vaše konkurente. Svi vi pokušavate istu stvar, tako da sagledavanje šta dobro radi kod njih, a šta ne, može da vam pomogne da prilagodite svoja nastojanja u društvenim medijima do najefektivnije moguće strategije.

Koji su najbolji načini za praćenje konkurencije na društvenim medijima i kakve zaključke treba da donosite?

Identifikujte ko su vaši konkurenti

Prvi korak, naravno, jeste identifikacija ko su vaši konkurenti. Vaša strategija Big Data analitike u suprotnom neći imati nikakvog smisla. Ne zato što niste već znali za jednu ili dve kompanije koje nude isti proizvod, uslugu ili sadržaj kao i vi, već stoga što možda ne znate sve igrače u ovom polju. Koristite Google da ih pronađete: tražite ključne reči za koje mislite da bi ih ljudi koristili da pronađu vas. Mada, ne treba previše da vodite brigu o pojedincima ili organizacijama koje nisu preterano aktivne onlajn; treba da se fokusirate na one koji investiraju u društvene medije.

Učite iz njihovih strategija

Sada kada znate na kome treba da držite oko, obratite pažnju na sve što rade. Postoje analitički alati koji mogu registrovati podatke kako se pojavljuju.

Koju vrstu sadržaja oni proizvode i dele više puta, te koliko je to uspešno? Koliko često objave tvit i da li to napravi neki efekat? Kakve vrste interakcija imaju sa svojim pratiocima na instagramu? Koja je proporcija sviđanja i angažovanja na njihovim Facebook objavama? Da li njihove strategije društvenih medija pokreću prodaju?

Nikada ne treba da kopirate njihov materijal, naravno, ali ono što dobro funkcioniše kod njih vredi ispitati da li će dobro funksionisati i za vas.

Koristite relevantne alate

Nije neophodno da izvodite analitiku konkurencije potpuno samostalno. Postoji obilje big data alata koji vam mogu pomoći da procenite sa kim se takmičite. Evo nekoliko primera resursa koji upotrebljavaju big data za kompetitivna istraživanja:

Fanpage Karma: Fanpage Karma nudi besplatni paket koji vam može pružiti komparativni pregled vaših konkurenata, pokrivajući analitiku za angažovanost, rast, učestalost, najčešće izvore i još mnogo toga. Radi za Facebook, Instagram, YouTube, Pinterest i Twitter, premda Social Media Examiner navodi da se njihovi najkorisniji aspekti odnose na Facebook.

Mailcharts: Pored društvenih medija, potrebno je da pratite i imejl marketing kampanje svojih konkurenata. Ovaj oblik marketinga je daleko manje transparentan, pa je prikupljanje relevantnih podataka naporno i puno izazova. Mailcharts agregira imejl kampanje vaših konkurenata pa tako možete da vidite kako se vaša poredi i steknete uvid šta možete da uradite da se poboljšate (beleži čak i naslovni tekst).

Feedly: Feedly je alat koji agregira sadržaj u realnom vremenu. Radije nego da konstantno pregledate blogove i društvene kanale svojih konkurenata, Feedly ih prikuplja na gomilu umesto vas tako da možete videti koje teme pokrivaju i koje vrste članaka pišu.

Imajte na umu korisniči servis

Znate li šta još pomaže da organski izgradite publiku? Korisnički servis. Kada ljudi imaju osećaj da su kompanije brze u odgovaranju na njihova pitanja i slušaju njihove pritužbe, skloniji su da ostanu lojalni i podele svoja iskustva sa drugima. Društveni mediji su takođe sjajno mesto za korisnički servis, jer neke platforme kao što su Twitter i Facebook omogućavaju brzu direktnu razmenu poruka.

Postoji čak i rastući broj kompanijskih Twitter naloga koji su posebno namenjeni odeljenjima korisničkog servisa. Analitički alati vam mogu pomoći da pratite ponašanje korisničkog servisa vašeg konkurenta do određene mere, ali verovatno će biti potrebno da i sami obratite pažnju na neke elemente. Kojim se tonom obraćaju kada su u interakciji sa pratiocima? Da li ostavljaju komentare sa žalbama vidljivim tako da svi mogu da vide odgovor? Da li se ljudima obraćaju po imenu i prihvataju kritike sa razumevanjem i saosećanjem? Obratite pažnju na recenzije kupaca koje pominju bilo koja pozitivna ili negativna iskustva sa korisničkim servisom.

Koristite Big Data za praćenje konkurencije na društvenim medijima

Širenje vaše publike na društvenim medijima organskim putem zahteva strategiju, pa je pragmatično praktikovati praćenje konkurencije na društvenim medijima i tako držati oko na onome šta rade drugi biznisi.

Vrednost poverenja vaših kupaca povećava vrednost Brenda