Kad god ljudi posete vaš sajt, dobijate više podataka o vašoj publici. Ali da li zaista koristite puni potencijal ovih podataka? Šta radite sa svim ovim vrednim informacijama? Ukoliko znate kako da ih koristite, možete steći više kupaca uspomoć podataka sa vašeg sajta.

Podaci o saobraćaju na vašim veb stranicama su ekstremno važan resurs za vaš biznis. Ne samo da vam pomažu da bolje razumete svoju publiku, kao i njihovo ponašanje, već kada ih u potpunosti iskoristite, mogu vam usto pomići i da dobijete više kupaca i podignete prodaju.

Kako možete da iskoristite podatke sa vašeg veb sajta da  generišete više kupaca i pritom proširite svoj biznis:

  • Steknite razumevanje kako posetioci koriste vaš sajt
  • Saznajte ko tačno posećuje vaš sajt i kako da koristite ta saznanja da generišete veću prodaju
  • Saznajte kako da pronađete obrasce i bolje razumete ponašanje korisnika
  • Kako da testirate svoje teorije i hipoteze, te kako da koristite te informacije da unapredite svoje rezultate

Zato, barem na minut, prestanite da se fokusirate na to kako da dovedete više saobraćaja na svoj sajt, i umesto toga, fokusirajte se na to kako da prevedete veći deo tog saobraćaja u kupce.

Evo nekoliko korisnih saveta, strategija i alata koji će vam biti od pomoći:

Saznajte ko posećuje vaš sajt i prioritizujte najbolje lidove

Za biznise koji prodaju usluge pravnim licima, znanje koje kompanije posećuju vaš sajt (i šta rade na vašem sajtu!) može imati ogroman uticaj na vašu prodaju – ukoliko, naravno, vi sami iskoristite to znanje do njegovog punog potencijala.

Princip je veoma jednostavan, evo nekoliko koraka koje obuhvata:

  • Saznajte ko posećuje vaš sajt i za koje kompanije ti ljudi rade (ubrzo ćete naučiti i kako)
  • Istražite šta su oni radili na vašem sajtu: koje stranice su pregledali, koje obrasce su popunili, koji sadržaj su preuzeli, kako su došli do vašeg sajta itd.
  • Prioritizujte najbolje lidove i obratite im se direktno personalizovanim porukama na osnovu njihovog ponašanja na vašem sajtu (na primer, možda su posetili stranicu sa određenim uslugama – u tom slučaju, možete im se obratiti personalizovanim mejlom, pružajući im više informacija i šaljući im više korisnih sadržaja za koji će verovatno biti zainteresovani)

Ova strategija može imati ogroman pozitivan efekat na vašu prodaju omogućavajući vam da budete proaktivniji i laserski precizan pristup targetiranju. Takođe vam može pomoći da poboljšate svoj marketing ROI, jer vam omogućava da se fokusirate na kanale koji daju najbolje rezultate i najbolji povrat na investicije.

Da biste koristili ovu strategiju, sve što vam je potrebno jeste alat kao što je CANDDi; kada instalirate taj kod na svoj sajt, bićete u mogućnosti da pratite posetioce svog sajta uz mnogo više detalja i vidite tačno koje kompanije čitaju vaše blogove i pregledaju vašu Kontakt stranicu (ili štagod drugo rade na vašem sajtu):

Štaviše, dobićete i korisne informacije o samoj kompaniji (kao što je veličina firme i njihov opis), a usto i detaljnu listu svih aktivnosti koje su izveli na vašem sajtu, šta su preuzeli i koje su stranice posetili.

Takođe možete veoma lako izdvojiti vaše lidove, koristeći metriku koja vam je najvažnija, tako da možete automatski odrediti prioritete u svojim lidovima i samim tim podići prodaju na visoko produktivan način.

Sa ovim informacijama, možete im se obratiti targetiranim, personalizovanim porukama i prevesti ih u svoje kupce.

Unapredite korisničko iskustvo na svom sajtu kako biste podstakli konverzije

Podaci sa sajta vam mogu pomoći da razumete kako vaši posetioci koriste sajt i da li imaju dobro korisničko iskustvo ili ne. Štaviše, to vam može reći da li su vaše najvažnije poruke primećene na vašem sajtu, da li ljudi uočavaju i interaguju sa vašim Pozivima na akciju i saznati gde se dosađuju i gube interesovanje.

Ove informacije su ekstremno vredne jer vam pomažu da:

  • Unapredite navigaciju na svom sajtu da povećate vreme provedeno na stranicama i broj konverzija
  • Otklonite bilo koje “prepreke” koje odvajaju vaše posetioce od konverzije
  • Unapredite opšte korisničko iskustvo kako biste povećali vreme provedeno na sajtu
  • Podstaknete stepen konverzije vaših landing stranica optimizujući ih na osnovu vaših podataka
  • Bolje razumete svoju publiku i koja su njihova interesovanja

Da biste uspeli da otkrijete sve ove podatke o vašim posetiocima, potreban vam je alat koji vam može pokazati tačno šta ljudi rade na vašem sajtu – nešto kao CrazyEgg.

Koriste snimanje uživo posetilaca sajta i različite tipove obojenih mapa kako bi vam prikazali šta tačno posetioci rade na vašem sajtu:

Štaviše, možete ovo koristiti i kako biste testirali različite verzije svoje landing stranice da biste videli koja od njih generiše najviše konverzija i dalje poboljšavali svoje stepene konverzije.

Iskoristite bihevioralnu analitiku kako biste predvideli buduće ponašanje i unapredili prodaju

U prethodnom delu teksta smo govorili o ponašanju korisnika na individualnom nivou – kako svaki od posetilaca koristi vaš sajt – i kako da iskoristite to znanje da biste poboljšali svoje konverzije.

Ipak, još jedna izuzetno korisna vrsta informacija jeste kako posetioci koriste vaš sajt, u celini.

Kako se različite grupe vaše publike kreću kroz sajt? Koje stranice ih navode da napuste sajt? U kakvoj su interakciji sa vašim proizvodima? I koja specifična ponašanja i obrasce možete da otkrijete, a koja će voditi do konverzije i prodaje?

To je situacija u kojoj vam može značiti alat kaošto je Mixpanel; koristi bihevioralnu analitiku i data nauku i pomaže vam da prikupite vredne podatke o posetiocima, a zatim ih sklapa zajedno na izuzetno vizuelan način, lak za razumevanje.

Za početak, prikuplja podatke od svih posetilaca vašeg sajta i koristi te informacije za identifikaciju trendova i obrazaca, kao na primer: sa kojim stranicama i kojom vrstom sadržaja su najviše u interakciji:

Zatim, nakon što identifikuje sve ove trendove, takođe se udubljuje u to zašto se ovi trendovi događaju, koristeći korelacionu analizu i druge tehnike data nauke; ovo vam govori zašto je verovatno da će se korisnici upustiti u interakciju sa stranicom ili nekim sadržejem i zašto je verovatno da će se konvertovati, na osnovu akcija koje izvedu na vašem sajtu.

Koristeći sve ove vredne podatke bićete u mogućnosti da napravite nove hipoteze i zatim ih testirate u realnom vremenu da biste videli kako one utiču na vaše rezultate i pronađete načine da poboljšate svoju konverziju i podignete prodaju.

Uobičajena veb analitika sajtova je sjajna kao početna tačka, ali ako želite da nastavite da unapređujete svoje rezultate – na primer povećate vreme provedeno na sajtu, generisane konverzije i ukupnu prodaju – onda treba da kopate dublje po svojoj analitici i iskoristite prave alate!

Koristite ove savete i alate koji su predstavljeni u ovom članku. Oni će vam pomoći da otkrijete više podataka o svojim posetiocima i kupcima, bolje razumete njihovo ponašanje i iskoristite sve ovo znanje da unapredite svoje konverzije i prodaju.

Big Data i Poslovna Inteligencija unapređuju poslovanje