Onlajn marketari su u prošlosti provodili mnogo vremena tražeći načine putem kojih biznisi mogu sebe predstavljati kao džinove u svojoj industriji. Nevezano od toga da li ste startap ili svoje poslovanje vodite već neko duže vreme, treba da sprovedete efektivnu marketing strategiju kako biste bili sigurni da ćete dopreti do odgovarajuće vrste publike. Jedan od najvažnijih aspekata vođenja onlajn poslovanja je da se postarate da imate dobru poslovnu reputaciju u svojim krugovima. Osnova svake prodaje koju napravite onlajn jesu vaše recenzije i onlajn reputacija, pa ako nemate dobar poslovni imidž, bićete uskraćeni u pogledu prihoda.

Teško da postoji biznis koji nije u nekoj meri prošao kroz nesuglasice sa kupcima. Ipak, kao opšte pravilo kojim se možemo voditi, treba da znate kako je, uprkos svemu, mušterija uvek u pravu. U idealnom slučaju, želite da spustite loptu pre nego što dođe do kritičnog nivoa, a upravo tu u igru ulazi upravljanje onlajn reputacijom. U ovom tekstu naglasićemo tri saveta za lokalne biznise koji će biti od pomoći za kreiranje boljeg imidža.

Investirajte

Prvo i osnovno, treba da razumete da nije bitno kojoj industriji pripadate – ako želite da vodite onlajn biznis, moraćete da njime upravljate efikasno. Većina malih biznisa ignoriše upravljanje reputacijom usled nedostatka sredstava, ili mu ne pridaju dovoljno važnosti. Ukoliko vas brinu troškovi, možete istražiti cene i odrediti odgovarajući budžet. Stoga, ako vam je zaista stalo do vašeg poslovanja i odistinski brinete o svojoj korisničkoj bazi, treba da razmislite o tome kako želite da izgleda vaša onlajn reputacija i kako ćete njome upravljati.

Napravite onlajn prisustvo i bavite se time

Ako vodite onlajn biznis, trebalo bi da već imate naloge na platformama društvenih medija kao što su Twitter, Facebook, Instagram, itd. Ako vodite biznis na izuzetno kompetitivnom tržištu, možda bi trebalo da napravite naloge na dodatnim platformama i njima upravljate profesionalno. Ne samo da je bitno izgraditi ove naloge, jednako je važno na njima ostati aktivan.

Uz neprekidni razvoj, možete lako izgraditi publiku na ovim platformama i stupiti sa njom u kontakt. Istraživanja su pokazala da kada firme lično pristupe kupcima, oni osećaju da su cenjeni i da se o njima vodi računa, što samim tim povećava vaše izglede za konverziju. Ukoliko ste tek na početku svoje kampanje, možete probati proaktivno upravljanje reputacijom i naučiti kako da upotrebljavate društvene medije u svoju korist za dobar poslovni imidž.

Slušajte, slušajte i opet slušajte

Kada biznisi moraju da se suoče sa negativnim komentarima ili lošim recenzijama, oni usvajaju veoma lošu naviku opšteg ignorisanja svojih kupaca. Kratkoročno, to bi moglo delovati kao da sebi činite uslugu ostajući iznad situacije i ne reagujući na negativne komentare, ali na duge staze, to ima veoma štetan efekat na vaše poslovanje i može upropastiti dobru poslovnu reputaciju. Samo zapamtite mantru da je mušterija uvek u pravu. Vođenje biznisa podrazumeva da morate biti fleksibilni i morate osmisliti neke kreativne načine da pružite svojim kupcima ono što žele, a da pritom ne dovedete svoj profit pod rizik.

Kada kupci vide da obraćate pažnju na ono što imaju da kažu, videćete da će se sve negativne recenzije preobratiti u pozitivne. Uvek mislite o tome kada uznemirite kupca – ne samo što gubite njega, već ga istovremeno šaljete u okrilje vaših konkurenata, što je velika greška kada vodite poslovanje.

Vrednost poverenja vaših kupaca povećava vrednost Brenda