Koji zadatak je najzamorniji u vašem poslovanju? Da li je to objavljivanje na društvenim medijima, rad sa lidovima, retargetiranje kupaca ili odgovranje na jedna ista pitanja svakoga dana? Koji god da je, svi su oni iscrpljujući. Automatizacija Etrgovinskog poslovanja vas može u velikoj meri rasteretiti. Istraživanje koje je napravio SnapLogic kaže da:

90% zaposlenih je opterećeno zadacima koji se ponavljaju

Zadaci koji se ponavljaju nisu samo zamorni, na njih se takođe gubi mnogo vremena. A da biste uspešno vodili Etrgovinski biznis, potrebno je da upravljate svojim vremenom na najbolji mogući način. Za ovo je automatizacija toka posla veoma korisna. Automatizuje vaše zadatke koji se ponavljaju, pojednostavljuje ih i mnogo toga još.

Šta je automatizacija toka posla?

Automatizacija toka posla je način da automatizujete zadatke koji se ponavljaju za koje su potrebni sati manuelnog rada.

Jednostavno rečeno, biznisi imaju raznovrsne zadatke u prodaji i marketingu koje treba obavljati svakodnevno. Ideja u osnovi automatizacije toka posla je napraviti i automatizovati tok zadataka uspomoć određenih alata i softvera. To skida opterećenje sa vaših zaposlenih i čini zadatke lako izvršivim uz manje grešaka.

To je bilo sažeto objašnjenje automatizacije toka posla. Da razmotrimo zašto bi trebalo da je koristite u svom Etrgovinskom poslovanju ili, bolje reći, prednosti automatizacije toka posla.

Zašto treba da koristite automatizaciju toka posla za Etrgovinsko poslovanje

Mnogi Etrgovinski biznisi u svetu imaju problema da upravljaju svojim svakodnevnim zadacima. Automatizacija toka posla u Etrgovini im pomaže da usmere te zadatke i čini ih lako izvršivim, podstičući produktivnost na taj način.

Ali, pored povećavanja produktivnosti, automatizacija toka posla pruža još mnoštvo pogodnosti. Navodimo nekoliko korisnih strana automatizacije toka posla za Etrgovinsko poslovanje:

• Smanjuje broj grešaka

Automatizovani tok posla eliminiše potrebu za manuelnim unosom što rezultira smanjivanjem broja ljudskih grešaka.

• Eliminiše rizike

Sitna ljudska greška može imati drastične posledice. Poput greške koju napravi prodajni tim koja može dovesti do toga da izgubite kupce. Automatizovani tok posla ne pravi greške, pa tako eliminišete rizike.

• Štedi vreme

Naravno, ako automatizujete poslove koji zahtevaju dugotrajno obavljanje, uštedećete jako puno vremena koje zatim možete iskoristiti da se fokusirate na druge stvari.

• Povećava vašu produktivnost

Kada dobijete na vremenu, možete ga iskoristiti tako da budete produktivniji.

• Štedi novac

Manuleni rad podrazumeva novac. Treba da angažujete više radne snage i obučite ih za specifične poslove. Ali sa automatizacijom, možete izvršavati vaše postojeće zadatke sa ograničenim resursima. To vam štedi novac.

• Olakšava praćenje podataka

Mnogi alati za automatizaciju pružaju veoma korisne mogućnosti izveštavanja. Ova mogućnost vam daje nekoliko izveštaja i grafikona koje je lako razumeti. Uz ovu mogućnost, brendovi mogu identifikovati uska grla i ispraviti ih pre nego što im prouzrokuju gubitke.

• Pojednostavljuje upravljanje zadacima

Dobro upravljanje tokom posla rezultira boljim upravljanjem zadataka. Gotovo svaki alat za automatizaciju ima kontrolnu tablu, kalendar i druge mogućnosti. Ove mogućnosti prikazuju sve podatke na jednom mestu kako bi olakšale upravljanje zadacima.

• Unapređuje timsku saradnju

Upotreba platforme za automatizaciju marketinga omogućava da nekoliko različitih korisnika iz različitih odeljenja mogu istovremeno da pristupaju sistemu. Svako od njih može dati svoj fidbek na jedan isti projekat. Ovo unapređuje timsku saradnju.

Time je navedeno nekoliko prednosti koje pruža automatizacija etrgovinskog poslovanja kroz tokove posla. Dalje razmatramo neke od ključnih ideja i oblasti za automatizaciju toka posla koje možete koristiti za svoju Etrgovinsku prodavnicu.

Automatizacija etrgovinskog poslovanja u 8 oblasti

1. Upravljanje inventarom

Izveštaj “Motorola Future of Warehousing” navodi da je 66% maloprodaja napravilo značajne investicije u upravljanje skladištima i inventarom u 2018-toj.

Razlog tome je što se Etrgovinski biznisi, bilo da su lokalni ili globalni, suočavaju sa problemima prilikom manuelnog upravljanja svojim inventarima. Postoje stotine proizvoda u inventaru jednog Etrgovinskog poslovanja. A pratiti svaki pojedinačno predstavlja gubljenje dragocenog vremena. U ovom slučaju, automatizacija toka posla za Etrgovinu može biti od velike pomoći.

Uz automatizaciju, možete pratiti sve vaše proizvode. To pomaže biznisima da prestanu sa prihvatanjem porudžbina ukoliko nekog proizvoda nema na zalihama. Ili prime ograničenu količinu porudžbina ukoliko nemaju dovoljno proizvoda. Takođe možete upravljati proizvodima kojih imate viška na zalihama, tako da ne zauzimate prostor u skladištu čuvanjem nepotrebnih količina proizvoda.

Najbolji alati za upravljanje inventarom

  • ZOHO Inventory
  • Quickbooks
  • Cin 7

2. Računovodstvo

Etrgovinsko poslovanje podrazumeva gomilu računa, faktura i nekoliko drugih vrsta dokumenata. Manuelno obrađivanje svega toga traje čitavu večnost. Možete automatizovati ovaj proces kako biste uspeli da sve to obavljate efikasno.

To će vam pomoći da jednostavno dopunjavate svoje knjige i pratite sve troškove, kupovine, refundiranja, povrate, itd. Upotreba tehnika za automatizaciju toka posla u Etrgovini će vašim zaposlenima uštedeti vreme koje gube na ove iscrpljujuće zadatke. A ušteda vremena će dovesti do toga da budu produktivniji.

Najbolji alati za automatizaciju računovodstva

  • ZOHO Books
  • Freshbooks
  • Xero

3. Napuštanje korpe

69% korpi se napusti svakoga dana. Postoji mnog načina na koje možete pokušati da povratite svoje napuštene korpe. Ali svaki od njih zahteva vreme, novac i resurse. A prilično smo sigurni da ništa od toga nemate na pretek. Pa čak i da nije tako, ne možete sebi priuštiti da sve ovo uložite u vraćanje napuštenih korpi.

Ono što možete da uradite je da koristite neki od alata za automatizaciju kako bise povratili napuštene korpe. Ovi alati će eliminisati potrebu da stvari obavljate manuelno svaki put. Možete jednostavno zadati komande ovim alatima i one će biti izvršene automatski tokom godine.

Na primer, kada želite da pošaljete mejlove svima koji su napustili korpu, možete jednostavno izdvojiti te korisnike koji nisu dovršili svoju kupovinu. Kada to jednom uradite, možete koristiti automatizaciju mejlova kako biste slali grupne mejlove svim tim korisnicima jednim jedinim klikom.

Najbolji alati automatizacije za napuštanje korpi

  • Jilt
  • Optinmonster
  • Crazyegg

4. Podsetnik za recenziju

Na koje dugme kliknete kada se pojavi ekran na aplikaciji koji vas pita “Da li želite da nas ocenite?”. Većina ljudi uglavnom klikne na Nikada. A ne možete gubiti svoje dragoceno vreme na ubeđivanje ljudi u to. Ali ne treba ni da odustanete od prikupljanja recenzija jer 72% kupaca ništa ne preduzima dok ne pročita recenziju.

Zato je najbolji izlaz automatizovati ovaj proces. Kada god kupci nešto kupe, možete im poslati automatizovani imejl da ih podsetite o izražavanju njihovih utisaka o vašim proizvodima. Ovo neće traćiti vaše vreme, a ako je ubedljivo, imaćete više recenzija.

Najbolji alati za automatizaciju recenzija

  • Clarabridge
  • Getsatisfaction
  • Hotjar

5. Korisnička podrška i servis

Automatizovani korisnički servis će dominirati u budućnosti. Procenjeno je da će do 2020-te 85% interakcija korisničkog servisa biti automatizovano.

Korisnička podrška je odeljenje kome je u najvećoj meri potrebna ljudska atmosfera. Najzad, čak i vaši najpametniji programi i alati ne mogu da pokažu empatiju korisnicima. Ali zamislite da svakoga dana dobijate hiljade poziva, poruka, imejlova, itd. Šta biste uradili? Zaposlili hiljade ljudi? Naravno da ne.

Ali možete uposliti automatizovani korisnički servis i podršku kako biste pružili najbolje korisničko iskustvo. Možete koristiti alate kojima automatizujete pitanja i ogovore, onlajn dopisivanje, često postavljana pitanja, itd. Danas platforme za automatizaciju marketinga imaju mogućnosti da dopisivanja i pozive preuzme čovek kada je to neophodno.

Ovo neće uništiti korisničko iskustvo i takođe će ukloniti zadatke koji se ponavljaju sa dnevnog reda vaših zauzetih službenika.

Najbolji alati automatizacije za korisničku podršku

  • Freshdesk
  • Manychat
  • Drift

6. Društveni mediji

Kao Etrgovinski biznis, marketing je nešto na šta uvek treba da se fokusirate i težite da unapredite. A jedan od najboljih kanala za marketing jesu društveni mediji. Više od jedne trećine kupaca koristi društvene medije za inspiraciju.

Ali, ovih dana postoji obilje različitih plaformi društvenih medija. Svaka ma svoj značaj. Pa, kako marketirate na svakoj od njih sa ograničenim resursima koje imate na raspolaganju?

Odgovor je prilično jednostavan. Uspomoć platformi za automatizaciju marketinga.

Postoje različiti dostupni alati koji vam mogu pomoći da automatizujete svoje tokove posla u marketingu. Ovi alati vam pomažu da birate, objavljujete i nadzirete angažman na svojim društvenim medijima na različitim platformama u isto vreme. Ako ovo primenite, bićete dosledniji i aktivniji na društvenim medijima.

Najbolji alati za automatizaciju društvenih medija

  • Buffer
  • Mention
  • Hootsuite

7. Bavite se odnosima sa kupcima

65% poslovanja jedne kompanije dolazi od postojećih kupaca. A postojeći kupci se ne vraćaju osim ukoliko se njima ne bavite. Ali odnosi sa kupcima su zahtevan proces. Vođenje zapisnika o kupcima koji su nešto kupili, targetiranje istih odgovarajućim i relevantnim informacijama je teško, ali samo ako to obavljate manuelno. Obavljanje svih zadataka u okviru ovog toka posla će zahtevati izuzetnu količinu vremena.

Ali automatizacija toka posla pojednostavljuje taj proces u određenoj meri. Možete koristiti alate da automatizujete proces slanja poruka postojećim kupcima. Nuđenjem novih proizvoda i davanjem popusta ih možete vratiti i povećati svoje šanse da ostvarite više prodaje.

Najbolji alati za odnose sa postojećim kupcima

  • Zendesk
  • ZOHO
  • HubSpot CRM

8. Identifikacija i tagovanje kupaca

Verovatno ste već čuli za korisničku putanju. Putanja ima različite faze. Ove faze određuju koja vrsta tretmana je trenutno aktuelna za odgovarajuće potrebe korisnika.

Manuelna identifikacija tih faza i targetiranje kupaca se može završiti brojnim počinjenim greškama i pogrešnom procenom faze nekih kupaca. Automatizacija ovog procesa će ukloniti rizik ljudskih grešaka prilikom identifikovanja kupaca.

Postoje brojni alati za automatizaciju koji vam daju mogućnost da kreirate različite faze, podelite kupce i dodelite im tagove u skladu sa fazama.

Na primer, ako se korisnik prijavi da dobija vaše novosti mejlom, možete mu dodeliti tag pod nazivom ‘Novi pretplatnik’. Tako će dobijati sav sadržaj koji je specifično napravljen za korisnike sa oznakom ‘Novi pretplatnik’. Ovo će vam pomoći da isporučite prave informacije u pravo vreme pravoj osobi.

Najbolji alati za tagovanje kupaca

  • HubSpot CRM
  • Mautic
  • ActiveCampaign

Kako se sprovodi automatizacija Etrgovinskog poslovanja u tokovima posla

Kako biste automatizovali svoj Etrgovinski biznis, evo koraka koje možete pratiti:

1. Identifikujte zadatke koji se ponavljaju

Identifikujte zadatke i tokove posla koji u najvećoj meri troše vreme vašeg osoblja i potrebno ih je automatizovati. Ti zadaci mogu biti objavljivanje na nekoliko platformi društvenih medija, slanje mejlova za povrat napuštenih korpi, odgovaranje na upite kupaca koji se stalno ponavljaju, itd.

2. Istražite mogućnosti automatizacije

Iako ima mnoštvo zadataka gde se automatizacija etrgovinskog poslovanja može primeniti, ima i mnogo onih koji zahtevaju naporan trud i rad. Odredite koji zadaci mogu biti automatizovani a koji ne mogu i shodno tome donesite svoje odluke. Na primer: jednostavan zadatak unosa podataka može lako biti automatizovan, ali segmentacija kupaca u skladu sa njihovim interesovanjima ne može.

3. Analizirajte dostupne opcije

Kada istražite mogućnosti za automatizaciju, saznajte koji alati vam mogu pomoći da to uradite. Proverite koje vrste alata su dostupne na tržištu. Odaberite one koji najbolje odgovaraju vašim potrebama.

4. Obučite svoje osoblje da koristi alate

Alati za automatizaciju se ne koriste po principu “Dok si rekao keks”. Kako biste maksimalno iskoristili automatizaciju toka posla, vaše osoblje mora znati kako da koristi te alate. Kada odaberete savršeno odgovarajuću platformu za automatizaciju Etrgovine, obučite svoje zaposlene kako da je koriste na pravi način. Što je više koriste, to će biti veštiji.

5. Implementirajte i pratite učinak

Pošto obavite sve gore navedene aktivnosti, implementirajte tehnologiju u odeljenjima gde je to potrebno. Pratite rezultate i učinak kako biste analizirali koliko je alat koristan za vaše poslovanje.

Automatizacija Etrgovinskog poslovanja je danas neizbežna

Produktivni biznisi vladaju tržištem. A ne možete povećati svoju produktivnost izvršavajući zadatke manuelno. Automatizacija toka posla u marketingu i prodaji je ono što podstiče vašu produktivnost i pruža još mnogo toga, tj. štedi vam vreme i novac, pojednostavljuje upravljanje zadacima, umanjuje količinu ljudskih grešaka, itd. Zato, ako u vašoj kompaniji nije već primenjena automatizacija etrgovinskog poslovanja, vreme je da se oprobate.

SEO vodič za male biznise