Britanski modni influenseri, odnosno modni instagrameri osnovali su svoj sindikat influensera pod nazivom „The Creator Union“ (Unija kreatora). Cilj ovog udruženja je da podstakne transparentnost i ukloni eksploataciju influensera, naručito onih koji pripadaju manjinskim grupama od strane velikih i poznatih brendova, što je sve prisutnija praksa, naročito u 2020. godini koju prati ekonomska kriza izazvana pandemijom Korona virusa.

Takođe, sindikat influensera će regulisati formalne ugovore, mere osiguranja za influensere, objavljivanje sadržaja, nejednakosti u plaćanjima i smanjiti druge diskriminatorne prakse sa ciljem da svi influenseri dobiju jednake šanse na tržištu.

Po rečima Nicole Ocran, influenserke i suosnivačice britanskog sindikata „The Creator Union“, često se dešava da poznati brendovi ne nude ugovore, diktiraju honorare, a na kraju kasne sa plaćanjem, takođe je primetno da su influnseri koji pripadaju manjinskim grupama slabije plaćeni od belih heteroseksualnih influensera koji npr. ne promovišu “plus size” modele.

Da se sa sličnim problemima sreću i njihove kolege na američkom tržištu svedoči osnivanje neprofitne trgovačke organizacije „American Influencer Council“ koje je pokrenula Qianna Smith Bruneteau sa 12 kolega.

„Želimo da postavimo standarde za buduće generacije influensera“, izjavila je Brittany Xavier, influenserka i potpredsednica američkog „American Influencer Councila“ za Vogue Business.

Imati svrhu više nije dovoljno