U današnje moderno doba, ukoliko želite da dovedete svoj biznis do novih visina i da prevaziđete vaše konkurente, moraćete da pratite tehnologiju i trendove u digitalnom marketingu. Jedan od načina na koje vam digitalni marketing izuzetno pomaže jesu društveni podaci. Bez obzira na to ko je vaša targetirana publika, svi oni imaju naloge na društvenim medijima, koriste stotine različitih vrsta mobilnih aplikacija i pregledaju sadržaje preko YouTube i Netflix.

Ovo omogućava biznisima da razumeju kako se njihova targetirana publika ponaša i pomaže im da u skladu sa time skroje svoje marketing strategije. Društveni podaci nam pružaju najbolje digitalne tragove koje možemo pratiti u svom poslovanju. Ogromna količina podataka se prikuplja iz javnosti nakon zahteva saglasnosti, a ostalo su jednostavni podaci koji vam mogu pomoći da razumete čitav ciklus vaše korisničke putanje. U nastavku navodimo nekoliko načina na koje biznisi koriste društvene podatke za targetirani marketing.

Targetiranje uspomoć događaja

Društveni podaci vam mogu pružiti uvide u to kojim vrstama događaja je naklonjena vaša ciljana publika i pomaže vam da je zahvaljujući tome targetirate. Twitter ima opciju targetiranja događaja koja vam pokazuje kalendar i listu događaja.

Možete zatim prikupiti uvide o nekom događaju kako biste razumeli koji bi događaji bili najbolji za vaš biznis. Kada raspolažete tim informacijama, možete početi novu marketinšku kampanju za svoj biznis koja je striktno fokusirana na te događaje. Možete takođe dopuniti drugim izborima targetiranja kao što su starosna grupa ili pol, i napravili ste izuzetno targetiranu kampanju.

Identifikujte omiljene trendove i interesovanja

Kada  govorimo o deljenju sadržaja sa publikom, jedini način na koji možete dostići najbolje rezultate jeste ako vašoj publici pružate sadržaje koji im se zaista dopadaju. Ako pravite sadržaje koji si slični interesovanjima vaše publike, dobićete mnogo bolje reakcije.

Uspomoć društvenih podataka možete proveriti koja su intresovanja vaše publike putem analitike društvenih medija i shodno tome napraviti svoje sadržaje. Možete jednostavno pogledati opšte trendove na platformama društvenih medija, ili se možete udubiti u izveštaje koje omogućavaju Facebook ili Twitter i uporediti trendove u odnosu na konkretnu publiku koju želite da targetirate definisanjem demografije i drugih atributa.

Ovo vam pomaže da osmislite sadržaje koji se vašoj publici zaista dopadaju, a to ne samo što ojačava vaš marketing, već ujedno doprinosi i lojalnosti vašem brendu.

Targetiranje putem društvenog uticaja

Društveni podaci vam ne govore samo o interesovanjima ljudi ili o tome kojim vrstama događaja su naklonjeni. Takođe vam govore i koje tipove ljudi vole da prate. Ukoliko imate pratioce ili vaš biznis ima svoje pratioce (što je u ovom slučaju vaša ciljana publika), to može napraviti čuda za vaše poslovanje.

Uz pomoć influensera, možete ljudima pružiti društvenu validaciju koju traže kada razmišljaju da li da nešto kupe. Možete krenuti od pregledanja vaših pratilaca i videti da li ima influensera kojima se dopada vaš brend. U suprotnom, možete jednostavno odabrati nekolicinu influensera na društvenim medijima koji su relevantni za vašu nišu i pitati ih da ostave recenziju vašeg brenda ili vas pomenu. Možete im ponuditi neku besplatnu uslugu zauzvrat, ili im možete platiti za promociju.

Targetiranje na platformama

Najbolji način da koristite društvene podatke je da koristite svaku platformu u skladu sa njenim prednostima. Sve platforme društvenih medija imaju tone podataka o svojim korisnicima, što vam može pomoći da napravite odgovarajuće targetiranje. Facebook oglasima možete jednostavno targetirati ljude koji prate određene stranice ili imaju izvesna interesovanja, a da pritom ne prolazite kroz neprijatnosti. I ne samo to, posetioca koji dođe do vaše veb stranice klikom na link sa duštvene mreže, platforma će ga identifikovati. Nakon toga, možete ih “retargetirati” prikazivanjem svojih oglasa. Ukoliko se osoba predomislila o kupovini nakon što je posetila vašu veb stranicu, onda vam retargetiranje može pomoći da je vratite.

Imejl targetiranje

Svima nam je poznato da što je imejl više personalizovan, to će efektivnija biti vaša imejl marketing kampanja. Ali prikupiti sve te informacije kako biste mogli da šaljete personalizovane mejlove vašoj ciljanoj publici zahteva mnogo truda i vremena. Čak i ako pokušate da prikupite informacije putem formulara, to će samo povećeti odustajanje od vaše stranice sa formularom jer kada tražite previše informacija, ljudi jednostavno ne žele da ulažu toliki trud. Ali, društveni podaci vam mogu pomoći da prevaziđete ovu prepreku. Možete pristupiti podacima koji su javne informacije i koji su uneti uz saglasnost. To će vam pomoći da napravite personalizovane mejlove, a da pritom uopšte ne gubite vreme.

Vrednost poverenja vaših kupaca povećava vrednost Brenda