“Ovo je najbolje moguće vreme na svetu da se oglašavate i izgradite svoj brend” rekao je nedavno Tim Armstrong, bivši izvršni direktor kompanije AOL i rukovodilac Google oglašavanja za Ameriku. Ali možda se marketing u vreme neizvesnosti više doživljava kao najgore moguće vreme za mnoge koji se nadaju rastu.

Premda svet oko nas sve više izgleda kao katastrofalni film, preduzetnici treba nekako da nastave sa prodajom i održe tok gotovine. To znači brzo promišljanje marketing mašine – pogotovo ukoliko ste brend koji radi direktno sa potrošačima, budući da će kupovina od kuće nastaviti da strmoglavo raste tokom sledećih meseci.

Ipak, nameće se mnoštvo pitanja: Kakav marketing trenutno mogu da priuštim? Koja vrsta marketinga je najbolja? Zapravo, koja vrsta marketinga je uopšte primerena u ovom momentu?

Nema jednostavnih odgovora – ali evo nekih saveta u nastavku koje bi vredelo razmotriti.

Pomozite novim kupcima da otkriju vaš brend

Ponašanja kupovine među ljudima su se promenila preko noći. Podaci o etrgovini sa Stackline pokazuju da je kategorija sa najvećim rastom u odnosu na prošlu godinu, nakon jednokratnih rukavica, mašine za hleb (+652%!). Iako smo mogli da pogodimo da će porasti prodaja hrane za pse, kućnih alata i monitora za računare, da li smo mogli da predvidimo da će proizvodi za bojenje kose takođe dostići rast od +119%?

Jedan od najvećih izazova za kompanije je to što su ljudi skloni navikama – osim u preokretu sistema. Ljudi su više otvoreni za nova otkrića kada im životi prolaze kroz rapidne promene. U tom procesu, formiraju se nove navike, od  kojih će se mnoge nastaviti i nakon što sadašnje vreme prođe.

Ulažite dok su mediji povoljni

Industrija oglašavanja je uzburkana, gde se kampanje otkazuju, pa su cene krupnih, masovnih medija trenutno povoljnije. Glavne veleprodaje su se takođe povukle sa Google i Facebook kanala – svi digitalni kanali takođe trpe jak udarac. To znači da je manje kompetitivnih ulaganja kao i manja zasićenost marketinških okruženja u kojima se treba istaći – a publika je prijemčivija više nego ikada ranije.

Ali, vodite računa o povratku u redovno stanje. Tradicionalni brendovi, premda se sada povlače, gomilaju novac nadajući se jačim kampanjama kasnije tokom godine. Ako pretpostavimo da je Božićni period 2020 i dalje opcija, očekujte konkurentno okruženje iznova ojačanih takmičara koji preuzimaju od onih koji pokušavaju da nadoknade sve što je izgubljeno ranije tokom godine. Zato ne propustite priliku koja se pruža sada.

Nikada, ali nikada nemojte tapkati u mraku

Šta god da radite, nemojte prestati da komunicirate. Ne potcenjujte kako vaša ideja ili platforma može da iznenada dobije na vrednosti u životima ljudi – baš kao mašina za hleb.

Podaci o tradicionalnim velikim brendovima ovo potvrđuju. Oni koji režu marketing produbljuju problem u kratko, srednje i dugoročnom periodu. Oni koji imaju formalno obrazvovanje u marketingu imali su prilike da uče sledeće: Kellog je nadživeo sve svoje konkurente nastavljajući da investira u marketing tokom Velike depresije 1920-tih. Slično tome, tokom recesije 1990/91. McDonalds je izgubio 28% svoje prodaje usled povlačenja investicija, dok su Taco Bell i Pizza Hut povećali prodaju 61% i 40% tako što nisu prestajali.

Princip je jednostavan: oglašavanje u ovom trenutku će kupiti disproporcionalno više pažnje i povrata na investicije, nego u bilo kom drugom periodu. Oluja je savršena prilika za manji brend da naraste.

U najmanju ruku, odložite i pripremite se

Jasno je da su neki sektori – poput turizma – u najvećoj meri zatvoreni. Ali principi prilagođavanja vašeg društvenog dijaloga, pa čak i njegova izgradnja sa vašom publikom je i dalje realna mogućnost čak i ako neće odmah dovesti do prodaje.

Za one koji mogu, nastavite da gradite investicije u marketinško planiranje za novi svet. Sprovedite eksperimente manjeg obima ili se vratite onim fundamentalnim poslovima brendinga – sada je trenutak za to. Možete biti sigurni da su se drugi ušančili i razvijaju ideje koje će lansirati iste sekunde kako stvari počnu da se pokreću.

Budite na usluzi ali, iznad svega, budite svoji

Samo zato što nemate uslugu ili proizvod koji bi imalo smisla donirati kao pomoć, ne znači da nemate nešto vredno što možete ponuditi ljudima. Mentori za poslovanje često govore “radite ono što volite i budite na usluzi” – savet za vođenje brenda koji je koristan u svakom trenutku, ne samo sada. Mašine za hleb ne treba da nas spasu, samo treba da budu odlične za pravljenje hleba.

Nadamo se da ćete biti u mogućnosti da radite uz neke od ovih ideja čak i ako danas radite samo ono što morate, sa onim što vam je na raspolaganju, kako biste dočekali sutra. Mislite na svoj marketing u vreme neizvesnosti: biće i dobitaka i gubitaka.

Vrednost poverenja vaših kupaca povećava vrednost Brenda