Privlačenje većeg broja kupaca za vaš onlajn biznis je bilo (i uvek će biti) top prioritet za etrgovinske kompanije. Samo jednostavna Gugl pretraga će pokazati hiljade saveta kako povećati broj posetilaca na vašoj veb stranici i podstaći rangiranje i više saobraćaja za etrgovinu uspomoć SEO trikova.

Ali, ako postoji hiljade načina da to uradite, zašto tako mnogo etrgovinskih biznisa nastavlja da se muči sa privlačenjem kupaca na svoje sajtove?

Nažalost, razlog tome je što je većina ovih saveta ili neosnovano, ili navodi na stranputice, ili su jednostavno pogrešni. Ukoliko ne postoji naučni dokaz da potvrdi nečije tvrdnje, sva je prilika da one jednostavno neće napraviti nikakvu razliku.

Ali, to ne znači da je nemoguće podstaći veći saobraćaj. Postoje određene strategije koje su dokazane analitičkim studijama zasnovanim na podacima. Neverovatno, ali to su prilično jednostavna rešenja za vaše probleme sa saobraćajem i korisnicima.

U nastavku je navedeno četiri načina zasnovanih na podacima – kako možete podići svoje brojke i dovesti više saobraćaja za etrgovinu.

1. Koristite etrgovinske SEO platforme fokusirane na podatke

Očigledno, što je više rangiran vaš veb sajt na stranicama rezultata organske pretrage, bolje su šanse da će ljudi kliknuti na link. Guglov RankBrain je algoritam zasnovan na veštačkoj inteligenciji koji određuje redosled rezultata pretrage na osnovu brojnih faktora, a ne samo tačnih poklapanja sa ključnim rečima. Prema Moz’s report, autoritet i poverenje u domen veb sajta je jedan od najvažnijih faktora u organskom rangiranju.

RankBrain meri ovaj autoritet na osnovu brojnih kredencijala. Jednostavno rečeno, što je poznatiji, popularniji i vredniji poverenja hosting servis, bolje će se plasirati na Gugl rangiranju.

Stoga, odabir SEO optimizovane etrgovinske platforme koju Gugl već prepoznaje može doprineti višem rangiranju. Mnogi servisi takođe nude opcije pojačavanja SEO za etrgovinu, kao što su prilagodljivi meta opisi, alt tagovi za slike, H1 naslovi, koje mogu omogućiti više sadržaja za RankBrain da obuhvati, i samim tim poveća verovatnoću vašeg boljeg rangiranja.

2. Fokusirajte se na sadržaje sa izgradnjom eksternih linkova

Pored brojnih pogodnosti koje nudi Big Data influenser marketing, može apsolutno povećati saobraćaj na vašoj etrgovinskoj veb stranici. To funkcioniše izgradnjom svesti o vašem brendu među novom publikom i uspostavljanjem onlajn prisustva kroz eksterne linkove.

Ako se vratimo na Moz’s report, povezani tekst uz eksterne linkove takođe igra značajnu ulogu u algortmu RankBrain-a. Stoga, što su relevantniji linkovi koje imate na drugim veb sajtovima, to bolje. Zapravo, prema Reboot studiji, izgradnja eksternih linkova dokazano povećava rangiranje na pretraživačima i tokom vremena povećava saobraćaj.

Bilo da se odlučite za kampanju više fokusiranu na društvene medije ili dugoročnu strategiju sadržaja sa liderima u nekoj stručnoj oblasti, ono što je najvažnije jeste da sadržaj uključuje linkove sa eksternih sajtova koji vode na vaše veb stranice i promovišu vašu onlajn prodavnicu. Postoje i druge metode kako se ovo može uraditi, kao što je pisanje sadržaja za blogove na visoko rangiranim veb sajtovima ili čak pokretanje programa promovisanja od strane zaposlenih ili kupaca da bi se podstaklo društveno deljenje sa ugrađenim linkovima.

3. Koristite Google Shopping podatke

Većina onlajn kupaca samo traži dobru akciju. Osim ako nisu već lojalni vašem brendu ili vaš proizvod nudi nešto zaista unikatno i specifično, kupci će ići tamo gde je proizvod sa najboljom cenom i najboljim recenzijama.

Gugl sada nudi sličnu stranicu poređenja proizvoda kao i Amazon, pod nazivom Google Shopping. Ovo je neverovatno moćan alat koji etrgovinski sajtovi mogu koristiti za više vizuelno rangiranje. Ovaj servis se naplaćuje, kao i AdWords, ali vaše stranice sa proizvodima mogu biti optimizovane da unaprede kvalitet podataka za bolje rangiranje. Očigledno, top ključne reči treba da budu uključene u opis vašeg proizvoda, ali redosled ovih reči je bitan. Najvažnije ključne reči treba da budu navedene prve – kao što je brend, boja, veličina i tome slično.

Budući da ovi rezultati o proizvodima iskaču direktno na Gugl rezultatima pretrage, to daje vašem brendu priliku da u suštini bude listiran dva puta – kao organski rezultat, a takođe i kao plaćeni vizuelni rezultat.

4. Povećajte učestalost svojih sadržaja

Da se još jednom pozovemo na pomenuti Moz’s report, algoritam takođe uzima u obzir i aktivnost vašeg veb sajta kada određuje rangiranje. Ukoliko je vaš vebsajt konzistentno dopunjavan i osvežavan, to pokazuje da je reč o aktivnoj stranici. Ipak, ako je vaš sajt samo dizajniran i lansiran a da novi sadržaji nisu dodavani mesecima, to bi moglo negativno da utiče na vaše rangiranje.

Zato je redovno objavljivanje novih sadržaja na vašem veb sajtu veoma važno. Prema istraživanju koje je sproveo Hubspot, veb sajtovi koji objavljuju sveže blog sadržaje 16 ili više puta tokom meseca u proseku imaju 3.5 puta veći saobraćaj nego sajtovi koji objavljuju samo 4 ili manje puta mesečno.

Što je vaš veb sajt aktivniji, to bolje. Ako vaš etrgovinski sajt ima blog, postarajte se da ga održavate aktivnim konzistentnim objavama.

Zaključak

Postoji obilje saveta za etrgovinske sajtove koji vas mogu navesti na stranputicu kada pokušavate da podstaknete više saobraćaja za etrgovinu. Istina je da ne postoji čarobna formula koja može apsolutno garantovati da će dovesti vaš veb sajt na mesto broj #1. Gugl je neverovatno probirljiv i tajnovit o svojim metodama rangiranja, ali postoje određene strategije zasnovane na podacima koje mogu napraviti pozitivan efekat u vašoj SEO strategiji i dovesti više saobraćaja do vaše onlajn prodavnice.