Sa tradicionalnim rešenjima Poslovne inteligencije, angažovanje korisnika i usvajanje analitike širom organizacije može ostati nisko, jer pružaju ograničenu vrednost krajnjim korisnicima i mogu biti teška za korišćenje. Prema iskustvima profesionalaca koji prave analitičke aplikacije, jedini način da se unapredi angažovanje i uspešno pruži korisničko iskustvo jeste da se omogući eksperimentisanje i iteracije rapidnom brzinom. Strateške kompetitivne prednosti analitike daju mogućnost da se odgovori na konstantno promenljive potrebe za korisnika i poslovanje.

U ovakvom kontekstu, vrednost platforme intgrisane analitike od početka do kraja postaje očigledna. Pogodnosti integrisane platforme za analitiku obuhvataju mogućnost da se isporuče rapidne iteracije kao i korisničko iskustvo koje je besprekorno spojeno sa postojećim tokom posla. Ova mogućnost je razlog zašto Nucleus Research predviđa da će 90% poslovnih korisnika interagovati sa analitikom barem jednom dnevno, dok će samo 15% to shvatit tokom narednih 7 godina.

Koje strateške kompetitivne prednosti analitike su najistaknutije?

1. Omogućava korisnicima da dobiju više vrednosti od vašeg proizvoda

Prvo i osnovno, integrisana poslovna inteligencija omogućava vašim korisnicima da izvuku više vrednosti iz vašeg proizvoda. Umesto da samo prolaze kroz tok posla, sada se kreću i pritom stiču uvide u poslovne rezultate koje ne bi mogli dobiti od samog toka posla. Razumeju gde se problemi javljaju, koliko šta košta, gde postoje prilike da se proces poboljša. Znaju koje akcije da preduzmu na osnovu pruženih uvida, na taj način utičući na poslovanje.

2. Pozicionira vas kao lidera u vašoj oblasti

Prihvatanje napredne analitike i spajanje sa tokom posla koji vodi korisnike od problema do uzroka i rešenja vas pozicionira kao biznis sa širokim razumevanjem vaše oblasti. Bilo da je to osiguranje, finansije ili marketing, ova vrsta navođenja govori da vaša kompanija razume industriju i da ste adekvatno kvalifikovani da vodite korisnika.

Zamislite da birate CRM alat. Jedan alat vam omogućava da unesete nove prilike i ponude, obim ponude i verovatnoću zatvaranja prodaje. Drugi alat ima isto to, ali vam dodatno pruža analitiku da procenjujete svoj prodajni levak, steknete razumevanje koliko je verovatno šta ćete od toga zatvoriti, te procenite koliki će biti vaš profit na kraju ovog kvartala.

Sa ovom vrstom ekspertize u vašoj kompaniji i naprednijim mogućnostima, drugi alat je jasni pobednik. Pomaže vam da bolje razumete svoj posao. Integrisana poslovna inteligencija vam može pomoći da isporučite isto iskustvo svojim kupcima u okviru interfejsa u kome oni donose odluke.

3. Pruža vam priliku za dodatnu prodaju

Uvođenje analitike utabava jasan put za dodatne prihode u perspektivi. Vratimo se na CRM primer koji smo pretthodno naveli. Ako pravite proizvod kao što je CRM, opšti cilj je dodatna prodaja – pridobiti kupce da kupe još funkcionalnosti tokom vremena. Analitika vam daje jednu od strategija da to i uradite. Lansirajte ponudu u nizovima, sa “osnovnom” analitikom ponuđenom u paketu sa nižom cenom, napredniju analitiku sa više podataka i mogućnosti u “premijum” paketu ili analitiku sa ad hoc analizama i slobodnom opcijom kreiranja kontrolnih tabli u “profesionalnom” paketu. Ako tako uradite, možete proširiti svoj priliv prihoda a pritom omogućite vašim kupcima da biraju svoje iskustvo u skladu sa sopstvenim potrebama.

4. Obezbeđuje detaljno razumevanje korisničkih persona

Korisničke persone u domenu podataka se rapidno menjaju i vrlo su kompleksne. Ko je Data naučnik i šta on pokušava da uradi? Šta je “građanin Data naučnik”? Šta su najbolji alati za IT, a šta za Data inženjera? Ko koristi određene opcije, zašto i koliko često? Naša sposobnost da analiziramo korišćenje proizvoda kroz različite perspektive nam omogućava da se krećemo u ovom kompleksnom okruženju i napravimo odgovarajuće alate za odgovarajuće persone.

Pored toga, analitika nam daje šire razumevanje interesovanja persona kada pristupaju grafikonima, kreiraju specifične kontrolne table, ili se kreću kroz aplikaciju na određeni način. Znajući šta im je potrebno, možete nadalje usavršavati svoj glavni proizvod, targetirajući funkcionalnost i resurse koji bi bili najkorisniji.

5. Monetizuje podatke

Tokom korišćenja vašeg servisa il alata, korisnici generišu podatke, ali ti podaci se retko koriste na efektivan način. Gledajte na to kao sporedni proizvod iz motora vašeg glavnog proizvoda – postoji, ali to je nešto sa čime mislite da ne možete bogzna šta da uradite. Ali, analitika može biti upotrebljena da te podatke iskoristi. Oni mogu biti zabeleženi, analizirani i korišćeni da se poveća angažovanost, smanji osipanje ili unapredi zadovoljstvo korisnika. Vredost tih informacija bi u suprotnom ostala neprimećena, ali sa analitikom može rezultirati dodatnim angažovanjem ili vrednošću za vaše korisnike, na kraju generišući dodatne prihode.

Svaka za sebe od ovih prednosti bila bi ubedljiva tačka, ali analitika objedinjava sve ove pogodnosti. Kompanije koje teže da se diferenciraju od svojih konkurenata bi trebalo da razmotre suštinsku vrednost koju mogu izvući iz integrisane analitike.

Kako analitika podataka omogućava rast vašeg poslovanja