Analitika podataka je jedan od najkorisnijih alata koje vaš biznis može iskoristiti kako bi kvantifikovao informacije iz realnog sveta o svom učinku i efikasnosti. Može vam pomoći da napravite promene i unapređenja širom kompanije i možete preduzeti dalju analitiku kako biste proverili efektivnost tih promena. Na koje sve načine analitika optimizuje upravljanje organizacijama?

Broj kompanija koje koriste analitiku podataka je značajno porastao tokom prethodnih nekoliko godina. Tokom 2017-te, 53% kompanija je prijavilo da koristi analitiku podataka kao sastavni deo svoje strategije. To znači 200% povećanja tokom protekle 2 godine. Ovaj trend uopšte ne iznenađuje.

U nastavku otkrivamo nekoliko oblasti koje možete unaprediti koristeći informacije stečene iz ekspertskih analiza podataka.

Analitika podataka podržava adaptaciju na brigu o korisnicima i preferencama

Ako sprovedete anketu o iskustvu svojih korisnika kada traže pomoć od osoblja ili koriste onlajn sisteme i portale, bićete u mogućnosti da odredite oblasti u kojima su potrebna unapređenja, kao i one u kojima je dovoljno da nastavite sa istim načinom rada. Vreme reakcije, efikasnost i stav tokom upravljanja incidentima su samo neke od stavki o kojima možete postavljati pitanja – a te informacije možete potkrepiti sopstvenim podacima koji otkrivaju precizna vremena koliko je trajalo razrešavanje svakog problema.

To će vam pružiti konkretne brojeve koje možete koristiti kada nameravate da poboljšate učinak i unapredite korisničko iskustvo. Ukratko, analitika podataka je ključna za unapređivanje izdržljivosti bilo koje tehnološki opremljene kompanije.

Interni učinak IT službe za pomoć zaposlenima

Na sličan način možete istražiti brzinu i efikasnost vaše IT službe za pomoć zaposlenima. To će vam pomoći da odredite da li službenici treba da budu brži kada odgovaraju, ili ne, kao i da li bi trebalo da investirate u efektivnija rešenja za tikete kako biste im pomogli da imaju bolju kontrolu situacija. Kada koristite besplatan tiketing softver, on obično savršeno radi za rešavanje IT problema. Ali ako primetite da su poslovne operacije sporije ili manje efektivne nego što biste želeli, možda vredi da investirate u neke dodatne softverske mogućnosti.

Planiranje i zakazivanje

Možete prikupljati i analizirati podatke da biste odredili najproduktivnije periode za vaše zaposlene ili vreme kada vam dolazi najviše korisnika. To vam može pomoći da razradite plan kada da angažujete više osoblja, ili kada neki pojedinci imaju više slobodnog vremena i mogu preuzeti dodatni posao.

Upotreba osnovnih sredstava

Za koje svrhe se najčešće koriste osnovna sredstva i oprema u vašem radnom okruženju? Koliko ljudi ih koristi, te koliko dugo svaki put? To će vam pomoći da odlučite da li treba da investirate u više alata ili čak smanjite nešto kako biste uštedeli novac. Prikupljanjem podataka o ovoj temi, možete ostvariti smanjenje habanja i istrošenosti ili čak kombinovati dva odvojena sredstva kako biste čitav proces učinili efikasnijim.

Planiranje novih proizvoda i usluga, ili poboljšavanje postojećih

Postarajte se da prikupljate podatke od svojih klijenata o tome kako koriste vaše proizvode i usluge. Šta im se dopada? Kako mogu biti poboljšani? Ima li nešto što se čini kao nepotrebno ili teško za korišćenje? Takođe možete pratiti pozive korisničkom servisu i upite koje dobijate vezano za različite proizvode ili usluge. Tako ćete bolje razumeti sa čime vaši klijenti najčešće imaju poteškoća.

Nakon što prikupite i proučite sve ove informacije, bićete u mogućnosti da isprobate neke promene, a zatim – opet putem analitike podataka – odlučite koliko su uspešna bila ova prilagođavanja. Ovo takođe možete koristiti kao informacije za bilo koje nove projekte koje vaša kompanija razmatra.

Analitika podataka je ključna za organizaciona unapređenja

Svaka kompanija treba da koristi big data kako bi maksimalno iskoristila svoje resurse. Analitika optimizuje upravljanje organizacijama i menja prirodu savremenog poslovanja. U budućnosti će opstati najpre kompanije koje se efektivno služe analitikom podataka.

Inovacije na globalnom terenu: 5 pristupa za vaš biznis