Vlasnici i osnivači traže sredstva za rast biznisa putem proširivanja poslovanja, za potrebe operativnih troškova, smanjivanje dugovanja ili popravku/zamenu kapitalne imovine. Dolaženje do sredstava je teže za manje biznise, mlade biznise, kao i one koji su u vlasništvu manjina. Biznisi zasnovani na uslugama takođe imaju poteškoća u procesu fundiranja.

Već tokom 2019-te, 66% malih biznisa  se suočilo sa finansijskim izazovima. Ipak, 57% se nije prijavilo za finansiranje ili fundiranje. Najveći razlozi vlasnika biznisa koji se nisu prijavljivali obuhvataju:

• Troškovi i kamatna stopa su previsoki
• Nepovoljni uslovi otplate
• Ponuđeni iznos je premali
• Prateći zahtevi
• Odbojnost ka dugovanju
• Pronađeno dovoljno sredstava iz drugih izvora

Kada vlasnici biznisa koriste druge metoda fundiranja, često se oslanjaju na postojeće rezerve sopstvenog poslovanja, lične izvore finansiranja ili lične kreditne kartice.

Uprkos svim statistikama, potreba za prikupljanjem sredstava da bi se pokrili troškovi i podstakao rast je uvek prisutna.

Koji su drugi načini na koje biznis može napraviti i osloboditi gotovinu kako bi se kretao unaped?

Kada se pripremate za rast, imajte na umu da rast troši resurse zastrašujućom brzinom. Blagovremeno fundiranje vašeg razvoja može umanjiti finansijski stres i dati vam vremena da ubirate rezultate rasta.

U nastavku navodimo 20 strategija koje možete koristiti danas kao mali biznis kako biste fundirali svoje ciljeve.

Sredstva za rast biznisa: Generisanje gotovine

Možete podići nivo gotovine iskorišćavanjem svih prilika koje vam se ukazuju za prodaju. Kada vam ide dobro, mudro je fokusirati se na vaš posao koji vam donosi prihode i odbiti sve druge poslove. Kada vam je potreban rast gotovine, ove strategije mogu otkriti zlatne prilike.

1. Povećanje cena

40% biznisa je doživelo pad profita tokom 2019-te. Od onih koji su imali veće troškove poslovanja, 39% navodi da nisu podizali cene. Iako je podizanje cena lako, veoma je važno kako to radite. Povećanja cena ispod 10% klijent verovatno neće ni primetiti. Setite se samo koliko se promenila cena vaše omiljene kafe. Za povećanja cena viša od 10%, komunikaciona strategija pomaže usvajanju, jer pridobijate emocionalno prihvatanje klijenta koji pristaje na povećanje.

2. Koristite dodatnu prodaju

Ovo je strategija “Da li biste želeli još više”. Ideja je da ukoliko dodatno prodate bolju ili proširenu uslugu, klijent dobija veću vrednost, ali vaši troškovi za pružanje dodatka se ne povećavaju eksponencijalno.

3. Koristite vezanu prodaju

Posmatrajte to kao momenat u prodavnici u kome vam prodavac ponudi “Želite li da vam pronađem kaiš koji bi savršeno išao uz tu odeću?” Ovako pravite pakete širom različitih vrsta usluga koje pružaju vrednost i povećavaju vašu prodaju.

4. Navedite klijente da kupuju ponovo

Najveći je izazov ostvariti prvu prodaju. Ukoliko je klijent zadovoljan, često im je dovoljno samo dati razlog da bi kupili ponovo. Strategija koja podstiče redovne ponovljene kupovine stvara prateće prihode za biznis, budući da nema dodatnih troškova sticanja kupca.

5. Radite na preporukama klijenata

Jedan od načina da ostvarite rast je putem preporuka vaših klijenata. Još bolje, odnegujte glas vaših kupaca kao entuzijastičnih obožavalaca vašeg rada.

6. Rešite zaostala plaćanja

Brz način da napravite više gotovine je da se pozabavite vašim neplaćenim fakturama. Premda ih možete prodati kompanijama za naplaćivanje dugovanja (pri čemu ćete dobiti samo jedan deo vrednosti), bolja opcija bi mogla biti sprovođenje strategije koja podstiče blagovremene i brze isplate. Tako vaši klijenti radije plaćaju ranije umesto što morate da ih lovite kako bi isplatili svoje račune, što otvara vaš tok gotovine.

7. Najpre naplatite

Premeštanje plaćanja unapred u fazu isporuke je efektivan način da poboljšate tok gotovine. Traženje depozita ili avansnog plaćanja je uobičajena praksa u svakoj industriji.

Sredstva za rast biznisa: Upravljanje gotovinom

Balansiranje čekovnom knjižicom ili budžetiranje jeste obuka koju većina vlasnika malih biznisa stiče pre nego što počne da upravlja tokom gotovine. Poboljšavanje vašeg upravljanja gotovinom smanjuje stres i oslobađa gotovinu koju zatim možete koristiti kao sredstva za rast biznisa.

8. Pregledajte i otkažite pretplate, članarine i dodatne usluge

Kada imate priliv novca, lako je prihvatiti dodatne usluge ili se prijaviti kao pretplatnik jer to dobro zvuči u datom trenutku. Prema anketi iz 2017. na creditcards.com, 48% učesnika se prijavilo za besplato isprobavanje koje se automatski obnavlja bez njihovog znanja. Ukoliko vam je potrebno da oslobodite tok gotovine, pregledajte koje pretplate i članarine ne koristite aktivno.

9. Iznova pregovarajte mesečne troškove

Kada novca nema dovoljno, počnite sa smanjivanjem svojih standardnih mesečnih troškova gde god možete. Troškovi poput zakupa prostorija, mesečnog održavanja i tehnologije su oblasti gde možete raditi na pregovaranju uslova ili pronaći druge pružaoce usluga sa manjim cenama.

10. Obustavite marketing koji nije efektivan

Marketing je jedna od esencijalnih investicija u koje možete uložiti u svom poslovanju. Ali malo je vlasnika malih biznisa koji nadziru efektivnost svog marketinga. Evaluirajte rezultate lidova i klijenata koje vaše marketing aktivnosti donose biznisu. Nastavite sa onim što dobro funkcioniše i obustavite ono što ne radi.

11. Identifikujte curenje novca

Curenje novca se često dešava gotovo neprimetno. Uvedite praksu da jednom godišnje pregledate sve sitne načine na koje novac curi iz vašeg biznisa revizijom svojih troškova koji se ponavljaju. Posebno obratite pažnju na troškove koji su se postepeno povećavali tokom vremena ili troškove koji ne pružaju dodatnu vrednosti vašem poslovanju.

Jedan primer mogao bi biti vaš internet servis. Kada počnete sa novim provajderom, često imate promotivne cene tokom prve godine. Nakon tog perioda, obično se cene usluga povećavaju bez obaveštenja.

Godišnja revizija vam pomaže da identifikujete ova povećanja i vraća vam kontrolu nad troškovima koje možete preusmeriti u sredstva za rast biznisa.

12. Sistem za prediktivno upravljanje gotovinom

Za mnoge male biznise ovo je omiljeni način za promene u upravljanju gotovnom. Kada ste u mogućnosti da vidite kako odluke o gotovini mogu na vas uticati u budućnosti, u poziciji ste da donosite bolje informisane odluke.

Sredstva za rast biznisa: Efikasnost gotovine

Vaš povrat na investicije i koliko dobro koristite resurse za koje plaćate je u potpunosti vezan za efikasnost gotovine. Od tehnologije, do vaših timova, verovatno je da u nekoj meri nedovoljno koristite svoje resurse.

13. Rafinirajte rutinske procese

Jedan od izazova za bisnise koji se zasnivaju na uslugama je uspostavljanje rutinskih procesa po pitanju posla koji se obavlja u biznisu. Kada ste vi i vaš tim kadri da uradite više sa  raspoloživim resursima, poboljšavate svoju produktivnost i profitabilnost. Čak i usluge koje se prilagođavaju korisnicima imaju osnovni proces i korake koji se ponavljaju kako bi se napravilo konzistentno iskustvo.

14. Implementirajte tehnologiju koja štedi vreme

Automatizacija i druge tehnologije mogu obavljati zadatke za manje vremena i uz manje troškova.

15. Iznajmljujte umesto da posedujete

Iako posedovanje može biti veliko iskušenje, na duge staze može biti jeftinije iznajmljivati. Platite za ono što vam je potrebno umesto što nepotrebno zarobite gotovinu u dugoročne investicije.

16. Prostor koji ne koristite dajte u podnajam

Kada je reč o fizičkoj imovini koju ne koristite, razmotrite da od toga napravite priliku da izađete na nulu ili čak zaradite novac.

17. Radite pod ugovorom za druge biznise

Ako  je neiskorišćeni resurs vaš tim ili vaše vreme, razmislite da radite pod ugovorom za drugi biznis. Ovo je kratkoročno rešenje da održite dotok gotovine koji ujedno pokriva troškove vašeg tima, kao i vaše, dok se fokusirate na izgradnju sopstvenog biznisa.

Sredstva za rast biznisa: Fundiranje

Ove opcije mogu generisati baš te preko potrebne finansije kada tradicionalni izvori nisu dostupni.

18. Korporativne stipendije

Odnedavno su velike korporacije započele sa programima koji mogu pomoći i pružiti podršku malim biznisima. Potražite korporacije i druge organizacije sa otvorenim konkursima namenjenim malim biznisima.

19. Porodica i prijatelji

Drevni oslonac za vlasnike biznisa je okupljanje članova porodice da investiraju u vaš biznis. Kako biste očuvali svoje lične odnose, obavite iskren i otvoren razgovor sa svojim potencijalnim investitorima. To stvara jasne linije komunikacije i uloga za sve uključene, a istovremeno vam pruža pristup kapitalu koji vam je potreban.

20. Kraudfanding

GoFundMe je objavio 21 sajt za kraudfanding, gde možete odabrati nešto u zavisnosti od svojih ciljeva i potreba. Čak i klijenati iz vaše baze mogu biti sastavni deo ovog rasta, dajući svoje resurse kako bi vam pomogli da ostvarite svoje ciljeve.

Sprovođenje navedenih strategija kapitalizuje na svakoj prilici, poboljšava povrat na vaše investicije i omogućava vam da samostalno finansirate svoje inicijative.

Vrednost poverenja vaših kupaca povećava vrednost Brenda