Big data postaje sve važniji fenomen u donošenju poslovnih odluka. Očekuje se da vrednost tržišta aplikacija i rešenja za analizu podataka dostigne 105 milijardi dolara do 2027. Ipak, big data tehnologija je alat upotrebljiv za donošenje odluka vođeno podacima samo ukoliko se ispravno koristi.

Gugl je pokazao kako se big data efektivno koristi za donošenje odluka, ali mnoge druge kompanije ne razumeju principe koje treba pratiti. Jako puno biznisa ne uspeva da razvije smislenu data strategiju, pa njihov ROI na metodologije prikupljanja podataka često može biti osrednji.

Donošenje odluka vođeno podacima: Vodič za kreiranje Big Data strategije

Mnogo kompanija i dalje ima poteškoća da razvije kulturu koja je vođena podacima. Jedna anketa na koju se poziva Harvard poslovna revija navodi kako 72% kompanija još uvek nije ostvarilo ovaj cilj. Na svu sreću, postoje koraci koje možete preduzeti da ovo adresirate.

Big data i analitika podataka su počeli da dominiraju načinima na koje biznisi operišu, menjajući načine na koje se donose odluke na upravnom nivou. Ipak, bez prethodnog znanja analitike podataka i stručnosti za veštačku inteligenciju kako biste sprovodili prikupljanje podataka i tehnike analize, može biti teško iskoristiti podatke koje ste ispravno uskladištili.

Ovaj vodič pruža detalje kako svoj biznis možete usmeravati podacima i kako vaše big data inicijative mogu pokrenuti pozitivne promene u vašoj kompaniji.

1. Zapišite svoje ciljeve

Kako biste osigurali da vaše skladište podataka bude od koristi za vašu dugoročnu strategiju, neophodno je da napravite ciljeve pre nego što počnete da prikupljate podatke koji će vam biti potrebni.

Na primer, to bi mogao biti pokušaj da pronađete informacije koje vam nedostaju, uočite trendove u pogledu iskustva vaših korisnika ili istraživanje zašto vaš biznis nije bio uspešan u nekom aspektu svojih operacija.

Kada ovo uradite, sigurno ćete biti u mogućnosti da formulišete strategiju vođenu podacima kako biste kreirali rešenja za probleme sa kojima se vaš biznis suočava, što može biti od pomoći vašoj kompaniji da se unapredi i raste.

2. Steknite diplomu iz oblasti poslovanja

Pre nego što počnete da se udubljujete u tehničko znanje koje će vam biti potrebno da kreirate kulturu vođenu podacima u vašem poslovnom okruženju, važo je da budete kadri da razumete osnovne elemente koji će nositi uspeh vašeg poslovanja. To vam zatim može pomoći da podržite svoje donošenje odluka sticanjem specijalističkog poslovnog znanja.

Na univerzitetima možete studirati predmete koji će vam pružiti temeljna znanja o međunarodnim tržištima, i u isto vreme vam omogućiti da sprovodite sopstvene istraživačke projekte koji mogu biti fokusirani na podatke i njihovu upotrebu. To će vam nadalje pružiti dobru potkovanost u nizu poslovnih tema koje možete primeniti na sopstveni biznis, omogućavajući vam da uočavate obrasce i razumete podatke koje prikupljate.

3. Preuzmite odgovarajući softver za analizu podataka

Ukoliko ne držite tehnologiju u malom prstu, ili jednostavno nemate vremena da sami prikupljate i analizirate podatke svoje kompanije, treba da razmislite o preuzimanju poslednjih alata koji će vam pomoći da iskoristite podatke.

To će smanjiti rizik ljudskih grešaka u vašim rezultatima, a istovremeno će vam omogućiti da prečešljate ogromne količine podataka svakoga dana kako biste došli do brzih zaključaka kada su vam potrebni. Ne samo to, već može smanjiti i vaše troškove osiguravanjem da sami iskoristite svoje podatke, bez potrebe da zapošljavate analitičara podataka.

Najbolji softver za analizu podataka vam može pomoći da prikupite i organizujete svoje podatke, konstruišete potencijalne modele podataka, a takođe sastavite izveštaje. Kvalitativne i kvantitativne podatke koje analizirate zatim možete koristiti da donosite zahtevne finansijske i operativne odluke koje mogu imati pozitivan uticaj na vašu kompaniju kako u sadašnjosti, tako i u budućnosti.

4. Imajte na umu metriku i KPI pokazatelje

Ukoliko ste odlučili da pratite učinak svoje kompanije i podatke prikupljate ručno, treba da imate na umu vaše KPI pokazatelje i metriku. To vam može pomoći da izmerite svoj uspeh u odnosu na određene indikatore, kao što je saobraćaj vebsajta, profiti i troškovi sticanja kupaca.

Odabirom odgovarajuće metrike, bićete u mogućnosti da dobijete najbolje od svojih podataka pronalaženjem statistike koja je najvažnija za vaše posovanje i koja se može koristiti za donošenje odluka i poboljšanja u vašoj kompaniji. To vam može pomoći da uočite da li ostvarujete kompanijske ciljeve i održavate takt poslovanja.

5. Iskoristite svoje izveštaje i uvide

Nakon što prikupite i analizirate svoje podatke, vreme je da ih dobro iskoristite. Da biste donosili odluke vođene podacima, ne treba da ostavite prikupljene podatke da čame na vašim računarima. Umesto toga, treba da koristite iste te podatke kako biste revidirali svoje ciljeve i svoj biznis plan, uporedite podatke sa svojim ciljevima i pronađete rešenja za neodgovorena pitanja i premostite nedostatke u sopstvenom poznavanju vašeg biznisa.

Štaviše, informacije koje ste otkrili i zabeležili u izveštajima se zatim mogu koristiti za donošenje odluka koje su potkrepljene dokazima umesto da ih implementirate napamet.

Donošenje odluka vođenih podacima može biti izuzetno teško, pogotovo stoga što su big data i analitika podataka prilično sveže inovacije na poslovnom horizontu. Ipak, implementacijom odgovarajućeg softvera i upotrebom vaših izveštaja za unapređenja, ima mnogo načina na koje možete koristiti svoju analitiku podataka kako biste donosili odluke koje su potkrepljene dokazima.

Uvedite analitiku podataka u srž svoje poslovne strategije za uspešnije donošenje odluka vođeno podacima

Da li planirate da kreirate big data strategiju? U tom slučaju je potrebno da preduzmete prethodno navedene korake kako biste sproveli donošenje odluka vođeno podacima. Bićete daleko uspešniji.

Razvoj strategije analitikom podataka: Ka većoj konkurentnosti