Ima ljudi koji su  definitivno jutarnji tip osobe, i njih se prvo setite kada poželite da obavite više svakog jutra. Neki od vas će zbog toga poželeti da prestanu sa čitanjem daljeg teksta. Jasno nam je. Ponekad se svi tako osećamo. To jest, dok ne shvatimo koliko zapravo možemo postići kada vodimo računa šta je to što ujutro uradimo prvo.

Da se razumemo, pod “Prvo što uradimo ujutro”, podrazumevamo između otprilike 5 i 7 ujutro. To je za mnoge najoptimalnije vreme. Mnogi više odrade tokom ta dva sata nego što je to slučaj tokom ostatka dana. Nije reč samo o tome da vam se može dopasti da budete budni dok svi ostali spavaju, iako to ima svojih prednosti, pogotovo ako imate malu decu.

Umesto toga, ako želite da obavite više svakog jutra, možete razviti rutinu koja će vam pomoći da budete produktivni, a to uključuje takozvano “pravilo prvih stvari”. Uzgred, ne biste bili jedini. Isto pravilo prate i ljudi koji su čuveni po svojoj produktivnosti, uključujući Bila Gejtsa, Hauarda Šulca i Džefa Besosa.

U suštini, pravilo prvih stvari kaže da šta god radite kao prvo, nakon što se ujutro probudite, utiče na vašu produktivnost tokom ostatka dana. To nije nešto preterano dubokoumno, sve dok ne shvatite da za većinu najproduktivnijih ljudi, ta prva stvar često nije posao! A ne bi trebalo da bude ni za vas.

Brzo ćemo stići do toga, ali najpre, hajde da razmotrimo jutarnje rutine drugih visoko produktivnih ljudi.

Na primer, Bil Gejts kaže da počinje svoj dan na traci za trčanje gledajući obrazovne sadržaje. CEO kompanije Tviter, Džek Dorsi, kaže da meditira 30 minuta, a zatim vežba. Hauard Šulc voli da ustane rano kako bi vežbao i često vozi bicikl pre nego što otpočne s poslom.

Džef Besos je čuven po tome što ne vli da održava poslovne sastanke sve do otprilike 10 pre podne. Umesto toga, on najpre posvećuje vreme drugim stvarima kod kuće.

Evo zašto je ova strategija toliko moćna:

Većina nas ustane iz kreveta, dohvati svoj telefon (ponekada ne čak ni tim redom) i momentalno počinje sa konzumiranjem mejlova, notifikacija, društvenih mreža ili vesti. To znači da od trenutka kada se probudimo, već reagujemo na spoljne zahteve za našom pažnjom, umesto da sa namerom stvaramo prostor za sebe kako bismo omogućili svojim telima i umovima da se uključe.

Taj prostor je važniji nego što mislite, i šta god da uradite kao prvo, uspostavlja pravac kojim se krećete tokom svog dana. Ako je ta stvar odgovaranje na mejl neke osobe koja oseća da ima hitne potrebe, možda se nikada nećete vratiti na važne stvari koje je trebalo da  uradite.

Ovo je naročito važno kada radite na daljinu, kao što to trenutno čini dobar deo nas. Nema fizičke granice između mesta gde živite i mesta gde radite, što će reći da je jako lako dozvoliti da se ovo dvoje pomeša. Umesto toga, fokusirajte se na započinjanje svog dana nečim drugim što nije posao. Iznenadićete se koliko mnogo ćete uspeti da obavite.

3 mentalne blokade vas sprečavaju da uradite ono što kažete