Analitika je na samom pročelju marketinga na društvenim medijima. Tržište za analitiku društvenih medija je procenjeno na vrednost od 3.58 milijardi dolara ove godine. U trenutku kada je ideja platformi društvenih medija prethodno izašla na svetlo dana pred kraj 2000-ih, svi su se ponadali da će se pozabaviti svojim novim hobijem i ostali su pri tome od tog momenta, pa nadalje. Analitika marketinga društvenih medija nije bila preterano važna u ranim danima, ali je od tada dobila na značaju.

Kako su društveni mediji napredovali, došlo je do uključivanja sve većeg broja karakteristika koje su korisnicima držale pažnju prilično dugo, satima. Ljudi sada mogu da prenose slike, snimke, i više od toga, ali svi korisnici bez sumnje zaziru ukoliko im nešto biva predstavljeno na nepoželjan način. Iz tog razloga su se big data i analitika izdvojili na samo pročelje ove profesije.

Potrebno je razumeti rastući značaj analitike u marketingu društvenih medija, kao i big data alate koji vam u tome mogu pomoći.

Analitika marketinga društvenih medija ima sve veći značaj

Postoji mnoštvo razloga da investirate u analitiku podataka kao marketar u društvenim medijima. Neki od njih su navedeni u nastavku:

  • Analitika igra značajnu ulogu u nadziranju i podsticanju angažovanja na društvenim medijima.
  • Mudri marketari koriste analitiku da bi ostvarili bolje odnose sa korisnicima uspomoć Yelp, Google Business i drugih platformi za lokalni marketing.
  • Analitički alati su od suštinskog značaja za nadziranje ponašanja konkurenata na društvenim medijima, što vam može pomoći da  steknete kompetitivnu prednost.
  • Možete koristiti analitičke uvide da automatizujete određene elemente vašeg levka marketinga na društvenim medijima.
  • Najzad, analitički alati su važni za identifikovanje vaših najboljih kupaca. Pareto princip pokazuje da mali procenat kupaca nosi većinu vašeg poslovanja, zato vam poslovni model vođen podacima može pomoći da identifikujete svoje najbolje kupce i od njih dobijete najveću vrednost.

Koristi analitike podataka u marketingu društvenih medija se ne smeju zanemarivati. Ipak, potrebni su vam odgovarajući analitički alati kako biste podatke iskoristili efektivno.

Top 4 analitička alata koja štede vreme i daju na snazi vašem marketingu na društvenim medijima

Social Champ

Social Champ služi za zakazivanje društvenih medija i ovaj alat za upravljanje vas podstiče da širite svoju poruku na svim platformama društvenih medija odjednom. Za ovaj alat navode kako doprinosi da “klijenti i brendovi izgrade doseg ka svojoj publici do 75%”. Ako ste početnik na temu robotizacije alata i potreban vam je jednostavan korisnički interfejs da unapredite svoje poruke, za te svrhe je Social Champ dobar izbor za vas. Takođe vam omogućava da isti sadržaj ponovo plasirate na Fejsbuk i Tviter.

  • Masovno postavljanje sadržaja iz CSV fajla – zakažite objave na društvenim medijima tokom dužeg vremenskog perioda, jednim likom.
  • Automatski objavljujte sadržaj putem RSS kanala.
  • Ponovite isto na Tviteru i Fejsbuku.
  • Predlaganje sadržaja – Pronađite kvalitetne i korisne sadržaje koje možete deliti
  • Skraćivanje i praćenje linkova – Linkovi se automatski skraćuju i prate upotrebom UTM kodova.
  • Analitika – Pratite klikove, sviđanja, deljenja na Tviteru, najčešće izbore, i sve to možete snimati kao CSV dokument.
  • Timske mogućnosti – Podelite svoje profile sa kolegama, bez deljenja lozinki.
  • Chrome ekstenzija– za deljenje sadržaja sa bilo kog sajta.

Cenovni paketi počinju od nivoa 10 dolara mesečno za ekspertski paket sa dva naloga.

Loomly

Loomly je odlična platforma za upravljanje društvenim medijima sa zgodnim i intuitivnim interfejsom. Nudi četiri cenovna nivoa nakon isteka probnog perioda koji traje 15 dana. Paketi iznose između 20 i 228 dolara mesečno, u zavisnosti od nivoa podrške koji će vam biti potreban.

Jedna vredna komponenta Loomly platforme je fleksibilnost prilikom kreiranja različitih rasporeda radnog procesa. Podrazumevano podešavanje važi za grupe veće od jednog člana. Možete napraviti nove planove za svoje projekte. Takođe mođete podesiti kada je projekat predat na odobravanje ili je dovršen i objavljen.

Možete započeti objavu bez bilo kakve pripreme ili uvući objavu sa RSS kanala što zatim od njih proizvodi nacrte objava za vas. Napravite osnovni duplikat objave pre nego što modifikujete podnaslove u odnosu na to za koje društvene organizacije ćete ih koristiti. U slučaju da želite da napravite plaćenu objavu za Fejsbuk, možete prilagoditi svoju publiku i postaviti budžet koji vam ogovara, a sve to unutar alata Loomly.

Sendible

Sendible predstavljaju kao “Alat broj #1 za agencije koje upravljaju društvenim medijima”. Premda nude srednji paket od 99 dolara – “Za agencije koje rastu” kao svoj najpristupačniji paket, odgovara različitim organizacijama, sa Mikro paketom od 29 dolara za samostalne preduzetnike, te 99 dolara mesečno za Mali paket za nezavisne organizacije, pa do Velikog paketa od 299 dolara mesečno za izuzetno velike grupe.

Možete ga povezati sa gotovo svakom društvenom organizacijom i objavljivati direktno na WordPress, Medium, Tumblr ili Blogger platforme. Možete iskoristiti geo podešavanja kako biste precizno targetirali svoju željenu publiku. Sendible vam nudi opciju prenošenja snimaka na Tviter, Fejsbuk i Jutjub.

Sendible raspolaže i ugrađenom kontrolnom tablom i alatima za objavljivanje, saradnju, analiziranje, CRM i mnogo toga još.

U okviru odeljka za objavljivanje, omogućava vam da planirate, zakazujete i objavljujete na društvenim medijima. Omogućava vam da svoje sadržaje koji su dali najbolje rezultate ponovo iskoristite kako bi vaši profili na društvenim medijima bili dinamični. Možete planirati svoje poruke putem objedijenog rasporeda objavljivanja.

eCincher

eClincher je još jedan alat za zakazivanje objava na društvenim medijima. Tvrde da je “idealan za organizacije, brendove i agencije”. eClincher pokriva Fejsbuk, LinkedIn, Instagram, Pinterest i Jutjub. Način zakazivanja je veoma jednostavan. Treba samo da odaberete svoje naloge i unesete svoje objave. Takođe daje alternativu za recikliranje sadržaja tokom odabranih vremenskih intervala. Mnoge napredne opcije su dostupne samo u okviru premijum ili poslovnih paketa.

  • Objavljivajne i zakazivanje
  • Društveni inboks
  • Automatsko objavljivanje i RSS
  • Nadziranje i slušanje
  • Predloženi sadržaji
  • Napredna analitika

Cenovni paketi počinju od 59 dolara mesečno za osnovni paket sa 10 profila i 1 klijentom.

Ako raspolažete ovim alatima za zakazivanje objava na društvenim medijima, možete mnogo bolje upravljati tokom posla. Bićete konstruktivniji i kreativniji sa sadržajima koje pripremate za svoju publiku!

Analitika marketinga društvenih medija je ključ za vašu strategiju društvenih medija

Analitiku treba koristiti efektivno ukoliko želite da proširite svoje poslovanje putem društvenih medija. Analitički alati navedeni u ovom tekstu vam mogu mnogo pomoći na putu dostizanja vaših ciljeva rasta.

SEO vodič za male biznise