Ravnoteža poslovnog i privatnog je gotovo neostvariva za bilo kog korporativnog lidera. U čemu je problem? “Ravnoteža je zahtevna jer implicira dinamiku ili-ili: Ili radite ili ste sa svojom porodicom i potrebno je da balansirate između to dvoje”, kaže Mirijam Lis, profesorka psihologije sa Univerziteta Meri Vošington, koautor knjige Balancing the Big Stuff: Finding Happiness in Work, Family, and Life.

Kako je digitalna tehnologija uklonila linije između privatnih i profesionalnih života, pojavio se novi pristup: mešanje poslovnog i privatnog. Mnogi milenijalci su usavršili ovu veštinu, koristeći tehnologiju da integrišu različite aspekte svojih života umesto da razdvajaju lično i profesionalno. Možete usvojiti neke od njihovih praksi.

“Realnost je da često radimo oboje istovremeno – bavimo se porodičnim obavezama dok smo na poslu, radimo dok smo kod kuće. Ovu potrebu ne treba posmatrati kao neuspeh da se ostvari ravnoteža poslovnog i privatnog, već kao prirodni način na koji se stvari često odvijaju”, kaže Lis.

Mešanje može zapravo omogućiti pojedincima da budu produktivniji nego kada im je cilj ravnoteža poslovnog i privatnog. Pruža vam više kontrole, fleksibilnosti i efikasnosti. Lideri koji žele da unaprede svoje živote kako kod kuće, tako i na poslu, to jednako mogu izvesti tako što postanu bolji u mešanju. Evo nekoliko ineresantnih načina kako možete početi:

1. Odgovorite na poziv

Ovo možda zvuči previše jednostavno, ali veoma je moćno: Kada vidite da vam stiže važna lična poruka ili telefonski poziv dok radite, izvinite se ostalima i prihvatite poziv. To može biti korisno za vas: Što je još važnije, pomaže da vaš tim uvidi da ohrabrujete mešanje poslovnog i privatnog.

“Dozvoljavanje da se porodični prioriteti mešaju u posao kreira okruženje koje šalje poruku da je u redu dati veći prioritet porodici, sve dok se posao obavlja”, kaže Lis. “Ako bi svi bili transparentniji o tome kako je važno prioritizovati porodicu, a istovremeno završavali i poslovne zadatke, to bi stvorilo egalitarnije okruženje”.

2. Primenite prelaženje na drugačije zadatke

Raditi na jednom zadatku satima je na kraju krajeva recept za premor, loš učinak i loše donošenje odluka. Umesto da se organizuju u intervalima od 8 do 10 sati, nekim ljudima je lakše da pronađu 15 minuta ovde i još 15 minuta onde.

Integrisanje ličnih zadataka sa poslovnim ima dvostruke koristi: Pruža vam pauzu od zadatka pred vama i priliku da se pobrinete za nešto važno iz svog privatnog života. Mešanje je zbog toga bolje jer omogućava da olakšate zamor menjanjem mentalnih brzina sa posla na lično, što podstiče sveže gledanje na stvari.

Istražite koliko dugo možete raditi na svom optimalnom nivou i radite isključivo toliko dugo. Zatim pređite na lični zadatak ili na pauzu. Mnogi IT lideri odlaze na brojne mini pauze tokom dana – 15 do 30 minuta ili duže, daleko od posla kako bi radili nešto lično. Kada se vrate, glava im je bistrija i um osvežen, pa tako nastavljaju da rade sa višim nivoima koncentracije.

3. Razbijte svoje rutine

Usavršiti način na koji mešanje funkcioniše zahteva pristup kontinuiranog testiranja i učenja na osnovu isprobanog. Možete menjati svoje uobičajene pristupe. Namerno razbijajte rutine. Dođite rano, završite rano, odite na ručak sa prijateljima.

4. Zaštitite se

Posao je poput vode; širi se i ispunjava sve vreme za koje se prilike ukažu. Ako to dozvolite, naći će se način da okupira svaki trenutak vašeg slobodnog vremena. Planirajte ne samo svoj radni raspored, već i vaš raspored u kući.

Odredite šta su vaši prioriteti i znajte da će se to menjati tokom vremena. Često za jude koji imaju decu, vremenom postaje važnije da prisustvuju svakoj sportskoj aktivnosti u kojoj deca učestvuju.

5. Postavite ograničenja

Naravno, moguće je preterati sa mešanjem poslovnog i privatnog. Kao i u bilo kom međuljudskom odnosu, potrebno je da imate zdrave granice prema svom poslu. Te granice će izgledati drugačije za svaku osobu.

Jedan od aspekata zdravog postavljanja ograničenja znači potpuno isključivanje iz tehnologije vezane za uspeh na poslu, kao i za lični život – jedan do dva sata dnevno, jedan dan nedeljno i 1 sedmicu kvartalno. To može omogućiti vreme za oporavljanje, kreativnost ili važne međuljudske interakcije. Ne možete upravljati nečim ukoliko to ne merite. To takođe važi i za mešanje poslovnog i privatnog.

Stupite u kontakt sa ljudima kojima ste okruženi: pođite od sebe, a drugi bi mogli biti vaša porodica, prijatelji, vaš šef, direktni podređeni. Da li svi dobijaju ono što im je potrebno, ili nešto ne ide baš najbolje? Zatim, prilagodite svoje odluke prema potrebi.

Lutanje misli i mentalno isključivanje su ključne sposobnosti