Prva stranica na Google rezultatima je obećana zemlja za sve veb stranice. A zašto ne bi bila? Naravno, potrebno je uložiti vreme i trud da bi se tu dospelo. Ali, jednom kada ste tu, saobraćaj se praktično događa sam od sebe. Potreban vam je samo delić truda koji ste ranije ulagali da biste tu i ostali. Upotrebom alata Google Analytics za SEO ciljeve možete u velikoj meri unaprediti i rangiranje vašeg sajta.

Nažalost, uspinjanje po SERP lestvici je lakše ispričati nego uraditi. Svega 5.7% stranica na internetu će se rangirati na prvoj strani za targetiranu frazu pretraživanja. Što je još strašnije, samo 0.78% ljudi koji pretražuju pogleda i drugu stranicu rezultata.

Dovoljno je reći, treba da podignete svoje SEO aktivnosti na viši nivo kako biste ostali konkurentni. Na svu sreću, odgovori koje navodimo mogu biti dobar način za to.

Google Analytics vam može omogućiti uvide koji su vam potrebni da unapredite svoje prisustvo u rezultatima pretrage. U nastavku je 5 strategija kako koristiti Analytics alat koji će vam pomoći u ostvarivanju vaših SEO ciljeva.

1. Napravite SEO specifične ciljeve u okviru Google Analytics

Ako samo pratite podatke o referalnom saobraćaju i ključnim rečima, to neće biti dovoljno ukoliko nameravate da koristite Google Analytics za SEO. Ima još mnogo toga ispod površine što bi vam moglo otkriti nove uvide.

Jedna od prvih stvari koje će SEO konsultaniti preduzeti kada rade na novom veb sajtu jeste da implementiraju ili analiziraju Google Analytics ciljeve.

U suštini, treba da dodelite određenu metriku za generisanje lidova ili konverziju. Sama metrika će zavisiti od ciljeva vašeg sajta. Premda postoji gomila ciljeva u samom Analytics alatu, samo par njih će vam dati prave uvide u to koiko je angažovan vaš organski saobraćaj.

Google Analytics omogućava 5 vrsta ciljeva

  1. Odredište (Destination): Na kojoj stranici su završili, tj. “hvala” stranica.
  2. Trajanje (Duration): Koliko dugo su se zadržali na stranici, npr 2 minuta na stranici za doček (landing page).
  3. Stranica po sesiji (Pages per Session): Koliko stranica su pregledali tokom jedne sesije.
  4. Događaj (Event): Da li su pokrenuli određeni događaj, tj. pustili video ili preuzeli datoteku, itd.
  5. Pametni ciljevi (Smart Goals): Merenje najangažovanijih posetilaca i prevođenje njihovog angažovanja u ciljeve.,

Google Analytics za SEO uspeh

Događaji i stranice po sesiji jesu važni, ali su to ujedno pasivni ciljevi koji nameru ne mere direktno. Dakle, umesto toga je za SEO bolje koristiti ciljeve za odredišta ili događaje.

Možete, na primer, postaviti obrazac na vašoj stranici dočeka sa stranicom zahvaljivanja na kraju. Zatim možete meriti broj prijava da biste videli da li dobijate ciljani saobraćaj ili samo slučajne prolaznike.

2. Koristite Journey Analysis da biste otkrili sakrivene obrasce

Putanje kojima se ljudi kreću kada su na vašem veb sajtu vam mogu pomoći da razumete koje stranice imaju bolji učinak. Takođe mogu rasvetliti gde bi određene stranice trebalo da se rangiraju u mapi kretanja vašeg kupca.

User Flow analysis možete pronaći u okviru Audience tab u alatu Google Analytics, i on pokazuje kako se ponašaju korisnici na vašem veb sajtu.

Napredniji analitički alati, poput Woopra ili Mixpanel, vam mogu pružiti još detaljnije analize korisničkog ponašanja i korisničkog putovanja.

Grafikon sa rezultatima vam može reći da li se korisnici ponašaju onako kako očekujete.

Analiza putovanja se vezuje sa vašim SEO ciljevima. Prvo, može izdvojiti sa kojih stranica vaš saobraćaj dolazi i koja je motivacija posetilaca. Možete koristiti te informacije da biste napravili tok sadržaja kojima ćete podstaći prijavljivanje.

Takođe vam može pomoći da odgovorite na kritična pitanja. Da li se korisnici zaista ponašaju onako kako ste vi očekivali? Ili – da li se kreću neočekivanim pravcima? Da li su neke stranice usko grlo?

Zatim možete koristiti ove informacije da napravite bolje targetirane sadržaje za svoje korisnike.

3. Koristite Google Analytics da dođete do novih ideja za sadržaje

O kreiranju sadržaja se obično misli kao o kreativnom procesu. Što on i jeste. Pisanje je umetnost, na kraju krajeva.

Ali, vaša strategija sadržaja treba da bude vođena podacima jer ona predstavlja osnove za SEO. To znači da bi trebalo da imate jasne ciljeve za svoj sadržaj.

Trebalo bi takođe i da imate merenja koja će vam reći da li vaš sadržaj postiže te ciljeve ili ne. Postoji nekoliko načina kako vam Google Analytics može pomoći u tome.

Prvo, možete koristiti odeljak All Pages da biste proverili koje stranice dobijaju najviše klikova. Pronaći ćete ga pod Behavior > Site Content > All Pages.

Postavite Primary Dimension na Page Titles. To će vam pokazati koji naslovi na vašem veb sajtu dobijaju najviše klikova.

Da li se mogu uočiti sličnosti između naslova koji imaju dobre rezultate? Svaki obrazac odavde se može pretvoriti u strategiju.

Na primer, ako vam dobro ide sa objavama koje sadrže liste, onda objavljujte više takvih stranica. Ako naslovi koji sadrže pitanje imaju bolje rezultate nego deklarativne izjave, nadalje radite postavljajući naslove u obliku pitanja.

Takođe možete koristiti Site Search da biste došli do novih ideja za sadržaje. Google Analytics beleži sve fraze pretrage koje korisnik unosi u odeljak za pretraživanje na vašem sajtu.

Google Analytics za SEO uspeh

Otvorite Site Search > Search Terms  da vidite koje ključne reči ljudi koriste na internoj pretrazi na vašem sajtu.

Premda pojedinačni termini pretrage mogu biti sjajne ideje za sadržaje, najbolje je potražiti obrasce. Dakle, recimo da imate sajt koji prodaje hranu za pse. Ako vidite da se ponavlja pretraga za “konzervirana ili domaća hrana za pse”, to bi mogao biti dobar ugao na koji možete da se fokusirate.

4. Pronađite svoje referale

Do sada smo predstavili načine kako koristiti podatke generisane na osnovu aktivnosti na samom sajtu. Ali, to je samo jedna strana jednačine.

Referali – izvori vašeg saobraćaja – ovde takođe nose veliki deo. Sadržaj i pozadinski linkovi su dva najvažnija faktora za rangiranje na Google pretragama, što prati RankBrain.

Referali su veb sajtovi koji vam šalju posetioce. Svaki posetilac sajta koji nije uneo vaš sajt direktno u svoj pretraživač je došao iz referalnog izvora.

Naravno, vaš referalni saobraćaj je važan jer vam govori sa kojim sajtovima treba da izgradite bolje odnose. Da biste videli svoj referalni saobraćaj, odite na Traffic Source > Sources > Referrals.

Videćete listu veb sajtova koji vam šalju saobraćaj, poređane od najvećeg do najmanjeg. Klik na svaki od sajtova će vam otkriti pojedinačne stranice sa kojih ste dobili posetioce.

Ove informacije su korisne na nekoliko načina. Prvo, referani sajtovi na samom vrhu su najlojalniji advokati vašeg brenda.

Razmotrite da im date prioritet kada gradite svoje linkove. Budući da već imate odnos sa vašim najboljim referalima, vaša šansa sa steknete više linkova je ovde daleko veća.

Takođe možete izbliza pogledati i stranice koje vam šalju saobraćaj. Ukoliko se pominje brend, ili postoje pozadinski linkovi sa članaka, možete se obratiti autorima za još više sadržaja.

5. Kombinujte Google Analytics i Google Ads

Google Ads sam po sebi raspolaže sjajnim analitičkim mogućnostima. Može vam dati veoma detaljne izveštaje o troškovima za oglase i učinku oglasa.

Ali neće vam mnogo reći o tome šta se dešava sa vašim oglašenim saobraćajem jednom kada je na sajtu.

Prednost uparivanja alata Google Analytics sa Ads govori sama za sebe. Integracija vam može pružiti uvide u to ko je vaša publika, i šta traži.

Možete videti na koje linkove ljudi kliknu nakon što dođu do stranice za doček. Analitička merenja poput stope odskakanja (bounce rate), trajanje posete (visit duration) i vreme provedeno na stranici (time spent on a page) se mogu koristiti da se poboljša učinak u okviru Google Ads.

Povezivanje ovo dvoje je jednostavno. Biće vam potreban administratorski pristup za vaše naloge na Google Ads i Analytics, kako bi ovo funkcionisalo.

Pristupite svom Google Analytics nalogu. Odite na Admin > Property > Google Ads Linking.

Kliknite na New Link Group. Trebalo bi da vidite sve dostupne Google Ads naloge ispod svoje email adrese. Dodelite grupi naslov i kliknite na “Select All” u okviru odeljka View.

Analytics alat će sada povući podatke sa vašeg Ads naloga. I sada imate novi trik za svoju SEO igru.

Na primer, možete postaviti A/B test sa Google Ads mrežom kao izvorom saobraćaja i rapidno testirati različita kreativna rešenja i ključne reči.

Učinak vaših kreativnih rešenja za oglase sada može biti praćen sve do trenutka kada neko izađe sa vašeg sajta. Možete uraditi analizu toka korisnika za dublje uvide u ponašanje korisnika oglasa.

Google Analytics za SEO strategije unapređivanja

Lako je postati žrtva ideje da SEO ima kraj kao što bi imao neki projekat. Nažalost, kao što i samo ime sugeriše, potrebna je optimizacija koja se nikada ne završava.

Obzirom da je SEO disciplina koja se razvija, neki ciljevi tokom vremena mogu postati besmisleni. Neki drugi za koje možda ranije niste nikada čuli ili su se činili nevažnim mogu zauzeti njihovo mesto.

Google Analytics za SEO strategije vam može pomoći da unapredite svoje rezultate uspomoć detaljnih uvida u korisničko ponašanje. Čak i tada, nije verovatno da će vam jedna jedina strategija pomoći da dobijete rezultate koje želite.

Biće potrebno da konstantno merite svoj učinak i pravite promene u svojim strategijama, a ujedno se držati onoga za šta zaključite da funkcioniše dobro.

Strategija digitalnog marketinga: 5 razloga da je poboljšate