Big data je fenomen koji igra ključnu ulogu kada treba da izgradite linkove za SEO. Jedna od najmanje zapaženih i nedovoljno korišćenih pogodnosti je izgradnja pozadinskih linkova.

Big Data je neprocenjiva vrednost kada želite da izgradite linkove za SEO

Kada radite na optimizaciji eksternog vebsajta, možete koristiti plaćene i besplatne linkove. Većina ljudi koristi samo plaćene ili direktno pregovara sa vlasnicima sajtova dobre reputacije. Ipak, malo je ljudi koji veruju da je moguće postaviti link na sajt besplatno. Ukoliko je pozadinski link visokog kvaliteta, to će pogodovati za pretrage. Takvi linkovi su maksimalno prirodni i zato će uticati na poziciju sajta.

Gde postaviti linkove besplatno? Postoji mnogo sajtova koji nude ovu uslugu, pa ipak, treba da počnete od analiziranja svojih konkurenata.

Ovde dolazimo do analitike podataka. Postoji mnogo sjajnih alata koji koriste Hadoop  tehnologiju za rudarenje podataka kako bi pronašli informacije na različitim veb sajtovima. Ovi alati za analizu podataka vam mogu pomoći da pronađete nove prilike za izgradnju linkova. U nastavku navodimo nekoliko najvažnijih načina na koje big data pomaže u poboljšanju SEO.

Izgradite linkove za SEO polazeći od analize sajtova konkurenata uspomoć alata za analizu podataka

Najlakši i najefektivniji način za pronalaženje sajtova za postavljanje besplatnih pozadinskih linkova jeste analizirati konkurente. Alati kao što su Ahrefs i BacklinkWatch koriste uvide zasnovane na podacima da bi to omogućili. Ahrefs je svetski najveći skup podataka o pozadinskim linkovima, koji se osvežava na svakih 30 minuta. Iz tog razloga tvrde kako pružaju big data SEO profesionalcima. SEMRush i drugi SEO alati koriste big data na sličan način.

Dovoljno je proveriti profil linka na sajtu upotrebom specijaliziranih servisa uspomoć jednostavnih alata za analitiku podataka. Alternativno, možete proveriti URL konkurentskog sajta navođenjem u Gugl pretrazi. Gugl ima sopstvene moćne analitičke alate. Zahvaljujući ovoj metodi pretraživač će prikazati linkove koji vode do ovog veb resursa.

Naravno, ovi sajtovi moraju biti provereni na kvalitet i kredibilitet. Nemojte samo duplicirati profile linkova konkurenata, jer ćete tako ujedno kopirati i njihove greške. Sa liste donora koju ste dobili, odaberite one gde možete objavljivati besplatne linkove da promovišete sajt. Zatim napravite plan sadržaja, planirajući koliko pozadinskih linkova po danu/nedelji/mesecu možete postavljati na to mesto.

Ovo je još jedan aspekt u kome je big data značajan. Analiza podataka poput Moz Domain Authority Checker može proceniti kvalitet ovih sajtova. SEMRush koristi big data da vidi za koliko ključnih reči se sajt rangira, što im omogućava da odrede njegov kredibilitet na Guglu.

Gde možete pronaći besplatne linkove uspomoć analitike podataka

Pogledajmo sada koji su glavni sajtovi koji nude besplatne linkove, a koje možete pronaći analitikom podataka:

1) Katalozi kompanija

Katalozi su pogodni za kompanije koje posluju u određenoj oblasti – građevinarstvo, automobili, medicina, itd. Takvi katalozi mogu biti pretaživani na Guglu ili drugim pretraživačima. Savetuje se da odaberete najbolje mesto pravljenjem liste za plan sadržaja. Kako ne biste izazvali sumnju među pretraživačima, bolje je postaviti jedan link nedeljno. Zapamtite da će veb resurs ubrzo biti blokiran ako se u kratkom vremenskom periodu pojavi masa pozadinskih linkova.

2) Adresari veb sajtova

Ako je prva opcija napravljena za kompanije koje posluju i oflajn i onlajn, onda su ti katalozi namenjeni samo kompanijama koje imaju sopstvene veb sajtove. Lako je dobiti besplatno postavljanje pozadinskih linkova visokog kvaliteta jednostavnom registracijom. Ponekada se pozadinski link pojavi nakon što ga odobri moderator, što može potrajati nekoliko minuta ili nekoliko meseci. Kod dobrih adresara, moderacija zahteva određeno vreme.

3) Forumi

Besplatni linkovi takođe mogu biti objavljivani na forumima. Ipak, treba da potražite forume slične vašem sajtu po temi. Da biste locirali pozadinski link, preporučuje se da registrujete nekoliko naloga. Koristite prvi nalog da zatražite preporuku, a drugi da odgovorite na ovu poruku ostavljajući link ka svom sajtu.

U okviru pretraživača, linkovi na forumima se smatraju prirodnim. Na kraju krajeva, ako drugi ljudi preporučuju vaš sajt, to ukazuje na njegovu korisnost. Ali nemojte zloupotrebljavati ovaj metod. Količina referenci treba da se povećava postepeno, zato napravite raspored za pisanje poruka na forumima, i držite se tog plana.

4) Društvene mreže

Društvene mreže su sjajan izvor besplatnih pozadinskih linkova. Sve što treba da uradite – napišite informativne tekstove na sopstvenim stranicama ili ostavite korisne komentare sa linkom ka sajtu, ohrabrujući korisnike da dele vašu objavu.

5) Komentari na članke

Sajtovi gde se objavljuju korisni članci su briljantno mesto za pridobijanje besplatnih pozadinskih linkova. Ime domena sajta može biti specificirano čak i u obliku na koji se ne može kliknuti. Prvo, to će izazvati manje sumnje među korisnicima. Drugo, kada pišete koristan komentar, ljudi će i dalje prelaziti na vaš sajt.

6) Recenzije

Postoji mnoštvo sajtova gde ljudi ostavljaju recenzije o proizvodima ili uslugama. Možete takođe ostaviti korisnu recenziju sa linkom na veb resurs. Kompanije koje prodaju proizvode mogu periodično davati svoje proizvode besplatno u zamenu za kvalitetnu recenziju. To će već samo po sebi biti dobra reklama, pa ako se ispostavi da je recenzija visokog kvaliteta, oni će to preporučivati i deliti svojim prijateljima. Zatim će se besplatni linkovi javljati u velikom broju.

7) Gostujuće objave

Možete dobiti link pisanjem gostujućih objava. Dogovorite vašu objavu sa vlasnikom sajta, diskutujte o uslovima i počnite da radite. Ako objavite gostujuće objave na uglednim sajtovima, efekat postavljanja pozadinskih linkova može biti veoma primetan. Ipak, postarajte se da proverite kako vaš donor stoji sa hostingom, brzinom učitavanja stranice, saobraćajem i drugim parametrima, kako biste se uverili da vam linkovanje ne donese potpuno suprotan rezultat.

8) Razmena linkova

Na ovaj način možete besplatno objavljivati pozadinske linkove na uglednim veb sajtovima, ali zauzvrat će biti potrebno da i vi uradite isto. Možete kod sebe objaviti link sa atributom “no-follow”. Ipak, diskutujte o tome unapred sa vlasnikom drugog sajta kako biste izbegli nesporazume.

9) Kvalitetan sadržaj

Možete dobiti prirodne linkove jednostavno tako što objavljujete kvalitetne članke. Ukoliko su sadržaji interesatni i upotrebljivi, korisnici će ih i sami preporučivati. Takve linkove je teško steći, ali oni se smatraju maksimalno prirodnim i vrednim.

Izgradite linkove za SEO uspomoć Big Data

Kao što možete primetiti, postoji mnoštvo sajtova na kojima je moguće besplatno postavljati linkove. Analitika podataka olakšava da se otkriju ove prilike. Odaberite opcije koje za vas imaju najviše smisla, napravite plan sadržaja i počnite da radite na tome da izgradite linkove za SEO. Ali ne zaboravite da na izvršavanju plana radite postepeno.

SEO vodič za male biznise