Za preduzetnike, prodaja znači život – naša prodaja direktno utiče na naše životne izglede i sposobnost da obezbedimo druge. Naša sposobnost da prodajemo ili ubeđujemo ljude u neku ideju (npr. da deca pojedu brokoli) određuje našu efektivnost u ulozi koju igramo. Stoga, ubeđujte bolje i prodajte više jer je to veština koja treba da posluži svakome.

Najbolji biznis radi nešto za svet

Tokom proteklih nekoliko decenija, termin “uslužno liderstvo” je bilo vodeći i podsećao nas da izuzetno liderstvo osnažuje i oprema druge da usvoje i postignu svoj puni potencijal.

Danijel Pink, autor bestselera kao što su Drive, A Whole New Mind i To Sell is Human, ujedno i predavač novog Masterclass kursa, predlaže da na isti način na koji mnogi među nama razumeju liderstvo kao sinonim za uslužno liderstvo, moramo takođe razumeti prodaju kao sinonim za uslužnu prodaju.

Pretpostavka je – ili vodite svoj biznis ili radite nešto dobro. Ne verujem u to! Najbolji biznisi rade nešto za svet. Imamo ovo uverenje – da bih pobedio, drugi mora da izgubi. ALi to je retko slučaj. Mislim da je pogrešno moralno i analitički.

Ubeđujte bolje i prodajte više: Strategije koje vam mogu biti od pomoći

1. Zapamtite da je vaš biznis dobar

Jedna od fundamentalnih strategija za veću ubedljivost i prodaju jeste najpre se setiti zašto radite to što radite i šta prodajete.

Verovatno ste započeli svoj biznis kako biste pružili nešto, bilo da je to proizvod ili usluga, kako biste nadomestili nedostatak u ljudskim životima. Želeli ste na neki način da njihove živote učinite boljim. Dobro. Zapamtite to.

Vaš proizvod ili usluga čini živote boljim, stoga ubeđujte i prodajte uz samopouzdanje i zdravu svest.

2. Razmišljajte kao naučnik

Kada učimo nove stvari, lako nam se može desiti da nas preplavi mnoštvo saznanja, taktika i strategija. Kako znati koju opciju odabrati?

Razmišljajte kao naučnik… morate izgovoriti ‘Imam hipotezu, mislim da će ovaj način funkcionisati, ali dozvolite mi da testiram.’

Kao što naučnici testiraju i dokazuju svoje hipoteze, tako bi i preduzetnici trebalo da testiraju svoj marketing. Recimo da imate dva pristupa za vašu sledeću veliku prodajnu prezentaciju ili za vaš marketing plan, ali ne znate koji da odaberete. Zašto ne biste uložili malo više vremena da testirate svoje različite pristupe? To bi moglo biti toliko jednostavno kao što je postavljanje pitanja vašoj porodici i prijateljima. Jednostavno pronađite neke neutralne ljude sa kojima možete da eksperimentišete.

Kada lansiramo novi proizvod, jedna od prvih stvari koje treba da uradimo jeste da napravimo anketu i pošaljemo je prijateljima i ljudima za koje znamo da bismo želeli sa njima da radimo u idealnom slučaju. To pomaže da steknemo ideju šta rezonuje među ljudima i takođe šta nam možda nedostaje ili koje su naše slepe mrlje.

3. Koristite društveni dokaz

Kada čujete izraz “društveni dokaz”, na šta pomislite? Na nazive brendova i logotipe razvučene preko kompanijskog sajta? Ali, društveni dokaz je mnogo više od toga. Društveni dokaz je sve što dokazuje vašoj publici da imate nešto zajedničko i da ste deo istog plemena koje podržava to što prodajete.

Kada ubeđujete nekoga, bilo da je to klijent ili potencijalni mentor, pokušajte da uvedete društveni dokaz u svoju konverzaciju. Pomenite kako je neko koga vaš sagovornik poznaje baš nedavno uložio u vaš proizvod ili uslugu. Apelujte na njegov društveni i međuljudski instinkt: Kada zna da vam neko iz njihovog plemena veruje, biće skloniji da veruje i vama.

Ukoliko pokušavate da pridobijete nekoga da postane vaš mentor, pomenite kako ste razgovarali ili ste prijatelj sa nekim koga smatraju za svoj kružok. Samo se pobrinite da je to zapravo istina.

4. Fokusirajte se na jednu reč

Kada kažem ‘Google’, koja reč vam pada na pamet? A kada kažem ‘pretraga’, koja reč vam pada na pamet?

Kada osnivate kompaniju, razvijate ili redizajnirate brend, postoji taktika koja vam može pomoći da pronađete vašu “jedinstvenu reč”. Koja je to jedinstvena reč koja opisuje vaš proizvod ili uslugu? Da li je to “pretraga”, “marketing”, “papir”?

Ukoliko imate poteškoća da iznedrite vašu jedinstvenu reč, jednostavno pitajte nekoliko prijatelja, vaše klijente ili druge ljude. Pitajte ih koja reč im pada na pamet kada razmišljaju o biznisu.

Ponekada želimo od sebe ili svog biznisa da budemo nešto što nismo. Što pre pređemo preko toga i usvojim ko zaista jesmo, naši klijenti će biti u mogućnosti da nas jasnije vide i imaće više poverenja da kupuju od nas.

Koju god reč da pronađete, postanite ta reč i otelotvorite tu reč.

Ubeđujte bolje i prodajte više: Budite bolji uslužni prodavac

Prodaja i marketing su za svakoga. Za preduzetnike koji obećavaju, organizacione lidere i roditelje koji žele da njihova deca jedu brokoli.

Ukoliko su naše namere najbolje i naš proizvod dobar, onda imamo ne samo pravo već i dužnost da postanemo bolji prodavac. Zapamtite: Vaš biznis, vaša prodaja i vaša ubedljivost nisu samo sredstva za lične ciljeve; to je čin usluživanja sagovornika, drugih ljudi i sveta.

Brzi vodič kroz Strategiju za preduzetnike