Društveni mediji imaju moć koju možete iskoristiti da diversifikujete i proširite svoju mrežu kontakata, izgradite snagu oslabljenih veza i odnegujete međuljudske odnose tokom vremena. Poslovna vrednost društvenih medija se može videti iz prve ruke, a to potkrepljuju i istraživanja: 75% B2B kupaca i 84% rukovodilaca koristi društvene medije kako bi doneli odluke o kupovini. LinkedIn izveštaj iz 2018. otkriva da 89% vrhunskih prodavaca smatra da su platforme značajne za sklapanje poslova.

Proširite svoju mrežu kontakata onlajn

Može predstavljati veliki izazov obraćati se ljudima koje ne poznajete. Onlajn konverzacije vrlo brzo mogu postati transakcione. Ali, što su vaše interakcije više modelovane u skladu sa iskrenom, ličnom povezanošću, to bolje. U nastavku su saveti kako možete izgraditi jaču poslovnu mrežu kontakata uspomoć LinkedIn društvene platforme.

Ne budite opsednuti senioritetom

Previše ljudi se fokusira na pokušaje da kontaktira sa iskusnijim ljudima. Umesto da se obraćate samo rukovodiocima, dajte prioritet izgradnji odnosa sa vašim pandanima i sa ljudima koji su u ranijoj fazi svojih karijera. Ta mreža će rasti po senioritetu zajedno sa vama i povezati vas sa prilikama nešto kasnije.

Takođe je veća verovatnoća da dobijete odgovor ako istražujete i izvan C nivoa. Istraživanja u LinkedInu pokazuju kako se procenat odgovora značajno razlikuje po senioritetu primaoca. LinkedIn primenjuje mašinsko učenje da analizira agregirane podatke o faktorima koji utiču prihvatanje i procenat odgovaranja na poruke. Ljudi u ranijim fazama karijere najčešće odgovaraju na inicijalnu poruku, dok potpredsednici i profesionalci C nivoa najmanje odgovaraju ljudima koje prethodno nisu upoznali.

Budite sažeti, ali prisni u svojoj prvoj poruci

Ljudi nemaju strpljenja da čitaju duge poruke koje izgledaju i odaju utisak zatrpavanja, pogotovo ako je to prvi put da stupaju u kontakt sa vama. Skoro uvek ignorišu inicijalne poruke ukoliko su duže od jednog pasusa. Zato, budite sažeti – koje su tri stavke koje želite da prenesete? Najbolje rezultate imaju poruke koje se sastoje od manje od 100 reči, a stepen odgovaranja se značajno smanjuje kako se broj reči povećava preko 500.

Naravno, sadržaj i ton poruke je takođe važan. Profesionalci koji dobijaju najviše odgovora tretiraju svoje poruke kao rukom ispisana pisma sa ličnim pečatom. Njihov glas je uočljiv i govore kao ljudska bića. Takođe nalaze zajedničke tačke pozivajući se na slična interesovanja, poznanike sa fakulteta ili zajedničke prijatelje. Pozivanje na uzajamne kontakte podstiče stepen prihvatanja ovih poruka za 51%, ispred čega je jedino pohađanje iste obrazovne institucije u isto vreme (53%).

Zatražite savet i iskoristite tranzicije

Ako tražite savet, dobićete novac, ako tražite novac, dobićete savet. Uradite ovo prvo. Ne bi vam se dogodilo da izađete sa nekim na kafu i počnete svoj pič, stoga nemojte to raditi ni onlajn.

Često je najbolji način za traženje saveta biti direktan. To može biti jednostavno, kao na primer reći: “Smišljam neke ideje i voleo bih da čujem tvoje mišljenje na neke od njih. Mogu li da te izvedem na kafu?” ili “Imam poteškoća sa ovim problemom i zaista bih cenio tvojhe iskustvo. Da li imaš 15 minuta da razgovaramo?”

Ako ste u tranzicionom periodu – pokrećete novu kompaniju, menjate industriju ili se selite u drugi grad, zatražite njihov savet i upijajte njihovu mudrost.

Uložite se unapred

Najbolji način da izgradite odnose je da pomognete nekome sa zadovoljstvom i ne očekujući ništa zauzvrat. Osećaj je dobar, trenira vaš smisao za velikodušnost i informiše vas o tome šta druga osoba ceni. Takođe vam otvara vrata da i vi od njih nešto zatražite u budućnosti. Ne morate se ponuditi da pomognete u svakoj situaciji, ali budite na raspolaganju ljudima kao resurs, pogotovo onima koji tek počinju svoje karijere. Možete biti pristupačniji tako što objavite svoju imejl adresu i broj telefona onlajn i odgovarate brzo na legitimne zahteve za informacijama od ljudi koji su u ranoj fazi karijere, ukoliko im možete pomoći.

Dok gradite svoju onlajn mrežu kontakata, ne zapostavljajte ljude koje već poznajete. Vaša mreža je ukorenjena u postojećim međuljudskim odnosima iz realnog života, zato se potrudite da se redovnije povežete sa kolegama, klijentima, partnerima i mentorima koji imaju iskustvo iz prve ruke u svakodnevnoj saradnji sa vama.

Društveni mediji otvaraju neverovatne mogućnosti za ojačavanje vaše profesionalne mreže. Postarajte se da pristupite onlajn umrežavanju kao produžetku vaših interakcija sa drugima u realnom svetu: povežite se sa ljudima lično pronalaženjem zajedničkih crta, zatim izgradite poverenje i dugoročne odnose, umesto jednokratnih transakcija.

Liderski brend: Kako dolazite do rezultata definiše vašu vrednost