Dobre strane izgradnje efektivnog tima u radnom okruženju se ne smeju potceniti. Svi efektivni timovi treba da razumeju važnost komunikacije u grupi jer je od suštinskog značaja za njihov uspeh. Efektivna timska komunikacija će formirati zajedničku svrhu među članovima tima, što će im omogućiti da ostvare svoje ciljeve. Česta prijateljska komunikacija može pomoći članovima tima da razviju osećaj pripadnosti i ojačaju međuljudske odnose. Efektivni lideri timova znaju da komunikacija u grupi pokreće organizacionu efikasnost. Kada zaposleni razumeju standarde svog posla, biće voljniji da zatraže pomoć kada im je potrebna i čitav tim će postati sposobniji. Jaka komunikacija u grupi će kreirati razumevanje, a to razumevanje će ostvariti snažne veze unutar tima.

Ipak, nakon što postavite temelje za izuzetan tim, održavanje je najvažniji faktor.

Niko ne sumnja u značaj izgradnje timova u organizaciji, ali neophodnost da se tim održava i konstantno podstiče okruženje u kome se tim može razvijati je nešto to se stalno zanemaruje. Baš kao i bilo koji motor automobila, da bi svi delovi funkcionisali savršeno i pouzdano, sastavni delovi moraju biti redovno servisirani. Efektivan koučing za vaš tim može značiti razliku između značajne dugoročne produktivnosti s jedne, i sporog opadanja do neupotrbljivosti, s druge strane.

Kako se održava efektivna timska komunikacija?

Zašto je komunikacija toliko važna? Najznačajniji faktor u svakom timu jeste sposobnost da se vešto komunicira. Kada ste lider, za vas je ekstremno  važno da budete iskreni u procenjivanju veština timske komunikacije. Svaki sistem prirodno pokazuje tendenciju da se raspadne. To nije samo subjektivno mišljenje, to je sastavni deo svih ljudskih interakcija. Bez konstantnog i preventivnog održavanja u cilju  pomaganja svojim ljudima da daju najbolje od sebe, vaš tim će se svesti na besmislenu mašinu. Ključ je razmišljati kreativno kada obnavljate timsku svrhu i posvećenost.

Kako efektivno komunicirate u timu?

Kako se možete pobrinuti da vaša komunikacija pokreće jedinstvo i ne seje neusaglašenost? Kako možete komunicirati na takav način koji osnažuje vaš tim?

Postavite ciljeve timske komunikacije

Postavljanje ciljeva timske komunikacije može osigurati da timska komunikacija održi svoju efektivnost. Razvijte ciljeve koji će proširiti uzajamno razumevanje i saradnju širom tima. Definisanje izazova za vašu timsku komunikaciju će vam pomoći da jasno sagledate gde treba da je unapredite. Premda postavljanje ciljeva timske komunikacije može pomoći da definišete opšte smernice, takođe ih možete koristiti kako biste se fokusirali na specifične aspekte komunikacije koji se mogu poboljšati.

Ne izmišljajte rupu na saksiji

Zapamtite, bez obzira na vrstu problema sa kojim se vaš tim suočava, sva je prilika da je neko drugi već prošao kroz sličnu situaciju, pa ima unikatan način kako tome pristupiti. Tragajte strastveno za tim ljudima, oni će inspirisati i vas i vaš tim da sve to prevaziđete. Učiti iz tuđih iskustava je suštinski ključ za transformaciju i usmeravanje napretka vašeg tima. Bićete u mogućnosti da primenite prethodno razvijene metode umesto da traćite svoje dragoceno vreme na sopstvene pokušaje i pogreške. U nastavku je nekoliko isprobanih i potvrđenih principa komunikacije koji vam mogu pomoći da se pokrenete.

Izdvojite vremena za komunikaciju

Timovima je potrebno vreme da komuniciraju, što znači da je pronalaženje tog vremena izuzetno važan cilj. Izdvajanje vremena za sastanke, brze razmene informacija ili deljenje novosti o napredovanju projekata može biti od pomoći vašem timu da izgradi poverenje i komunicira efektivno. Pružanje vremena vašem timu da komunicira će im takođe dati priliku da proslave uspehe ili se obrate jedni drugima za pomoć.

Budite jasni

Ukoliko ste nekada doživeli komplikovanu i konfuznu komunikaciju, razumete zašto je izravna, razumljiva timska komunikacija toliko važna. Veoma često, organizaciona komunikacija teži da svi budu na istoj talasnoj dužini, ali neophodno je da bude jasna kako bi se to dogodilo. Postarajte se da svrha vaše komunikacije bude lako razumljiva, bilo da komunicirate licem u lice, ili digitalno. Vaš tim ne treba da pogađa šta je vaš željeni ishod, ili kome je poruka namenjena.

Pokažite poštovanje

Kako bi timska komunikacija bila efektivna, važno je da bude s poštovanjem. Pokazivanje poštovanja u komunikaciji može biti jednostavno poput poštovanja vremena vašeg tima i održavanje komunikacije produktivnom i neprekdnom. Konstruktivna kritika takođe treba da bude izražena i primljena uz puno poštovanje. Biće trenutaka kada članovi tima nisu u pravu, ali zadržavanje komunikacije s poštovanjem može biti razlika između brze korekcije i potpunog podrivanja.

Efektivna timska komunikacija: Najbolja strategija je sretati se redovno

Dobra komunikacija znači upravo to – otići korak dalje kako bi se osigurao napredak. Susretanje sa članovima vašeg tima znači više nego da se samo uverite da njihova produktivnost ostaje na visokom nivou. Član tima koji je na ivici snage zbog količine posla vam se može činiti produktivnim, sve do trenutka dok se ne “slomi”. Kada se ovo dogodi, nedostatak među kadrovima vas može stajati više novca nego da ste se povremeno susreli sa članom tima i otkrili poteškoće pre nego što postanu problem.

Efektivno delegiranje korak po korak: Organizujte rad svog tima