Čak i ljudi koji ne igraju tenis mogu biti opčinjeni knjigom o teniserskoj šampionki Mariji Šarapovoj. Zaključite i sami nakon što pročitate njen pič od 50 reči za Njujork Tajms.

Kada novinar magazina intervjuiše nekog autora, poslednje pitanje koje postavlja je uvek isto: Ubedite nekoga da pročita vašu knjigu u 50 reči, ili manje.

Šarapova je odgovorila:

Ovo nije knjiga o tenisu, već o maloj devojčoco sa velikim snom: da postane šampion u tenisu. Reč je o tome šta je potreno da bi se to postiglo. Hrabrost. Disciplina. Rešenost da se prevaziđu prepreke. Jer, biće ih mnogo. Morate verovati da ste nezaustavljivi.

Zar vas ovaj opis ne mami da se udubite u knjigu i pročitate svaku stranicu?

Vežbu 50 reči koriste preduzetnici i lideri kako bi koncizno komunicirali svoje ideje. Teško je to uraditi i upravo zato je ovo toliko moćna vežba. Navodi vas da razjasnite svoje razmišljanje, što vaš pič čini ubedljivijim.

Većina prezentacija gubi pažnju svoje publike jer ne prestaju da brbljaju i gube se u detaljima. Ali ako možete biti precizni i koncizni, zadržaćete interesovanje, angažovanje i uzbuđenje svoje publike.

Sastavljanje piča od 50 reči je zgodno u različitim situacijama.

  • U 50 reči, preduzetnik može ubediti investitora da pogleda prezentaciju.
  • U 50 reči, profesionalni prodavac može ubediti potencijalnog kupca da zakaže sastanak.
  • U 50 reči, reditelj filma može ubediti studio da podrži snimanje filma.

Upravo to se dogodilo Stivenu Spilbergu. Tokom 19070-tih, Spilberg je spremio ideju za fim i sastao se sa producentima kako bi im preddstavio svoj pič.

“O čemu je film?” – upitali su šefovi studija.

Spilberg je rekao:

Šef policije koji pati od fobije od vode se bori sa ogromnom ajkulom čiji apetit su plivači i kapetani brodova, uprkos pohlepnoj gradskoj upravi koja zahteva da plaže ostanu otvorene.

U 30 reči, Spilberg je predstavio ideju za film “Jaws“. Blokbaster nastavlja da plaši gledaoce strašnih filmova i u mnogim godinama koje dolaze.

U prvoj Airbnb pič prezentaciji, osnivač Brajan Česki je rekao da je kompanija:

Veb platforma gde korisnici mogu iznajmljivati svoj prostor kako bi ugostili putnike. Putnici štede novac, domaćini zarađuju novac i obe strane dele lokalnu povezanost sa gradom.

U jednoj rečenici od 26 reči, investitori su videli i razumeli veliku sliku. Ostatak slajdova i demo snimak su pružili dopunske detalje.

Eto, to je poenta vežbe 50 reči. Nije namenjena zaključivanju dogovora. Treba nekoga dovoljno da zaintrigira za vašu ideju, tako da zaista preduzme sledeći korak. Previše reči doprinosti konfuziji kada slušaoci troše previše mentalne energije pokušavajući da izdvoje šta je važno, od onoga što nije.

Zašto bi trebalo da praktikujete vežbu 50 reči? Objasnićemo u 31-oj reči:

Sažimanje vaše velike ideje u 50 (ili manje) reči će vaš pič načiniti snažnijim, lakšim za pamćenje i, najzad, veća je verovatnoća da će vaš sagovornik preduzeti nešto povodom te ideje.

Kako komunicirate viziju svoje organizacije: Vodič za lidere