Podaci su moćan alat za svaki biznis. Poznavati i razumeti podatke vaše kompanije vam pomaže da donosite dobre marketinške odluke, steknete uvid u to šta rade konkurenti i unapređuje donošenje odluka. Ne možete sebi priuštiti ignorisanje pogodnosti analitike podataka kada je kompanija nova. Štaviše, možete steći jasnije razumevanje efektivnosti i ROI (povrat na investicije) za bilo koju marketing, ili drugu, inicijativu vašeg biznisa. Na svu sreću, postoji jednostavno, a ujedno efektivno rešenje: automatska analiza podataka.

Automatska analiza podataka obrađuje vaše poslovne podatke i pronalazi uvide za vas

U nastavku je nekoliko načina kako vam alati za automatsku analizu podataka mogu pomoći da obradite podatke kako biste doneli prave strateške odluke za vaš biznis.

Pratite podatke u realnom vremenu

U savremenom poslovanju, podaci se akumuliraju rapidno, a procenjivanje može biti pravi izazov. Pored podataka o kupcima, verovatno raspolažete analitičkim podacima sa vašeg veb sajta, finansijskim podacima i informacijama o ponašanju kupaca – sve to unutar vaše baze podataka. Sa toliko vrednih informacija koje se akumuliraju svakoga dana, može biti naporno ili pravi izazov znati odakle početi sa vašom analizom.

Prikupljanje i objedinjavanje podataka zahteva više vremena i truda nego da uradite samu analizu. Verovatno i sami trošite veliku količinu vremena na to. Alati za automatsku analizu podataka su korisni u situacijama kao što je ova. Dobar program će analizirati vaše podatke za vas, istovremeno vam pružajući važne uvide, kako oni bivaju otkriveni. Na taj način efektivno uklanjate frustraciju provođenja previše vremena na obradu podataka i bez napora izvlačite vredne uvide koji su vam potrebni, na osnovu vaših podataka.

Steknite automatske uvide uspomoć veštačke inteligencije

Veštačka inteligencija je sledeći značajan korak u analiziranju podataka. Uz automatizovani program, VI pomaže kod uočavanja uvida iz različitih skupova podataka, predstavljajući ih vašoj organizaciji u čitljivom, upotrebljivom obliku. Obično se podaci analiziraju uspomoć SQL upita ili statističkih skupova. Možete koristiti mnogo različitih alata za analizu podataka.

Sve to može biti vremenski zahtevno i podrazumevati puno posla. VI i mašinsko učenje ovaj proces pomeraju korak dalje, stvarajući potpuno nove metode za analiziranje podataka. Uspomoć alata za automatsku analizu, možete učitati bilo koje podatke po želji, iz bilo kog oblak sistema i naložiti veštačkoj initeligenciji da ih proceni za vas. Mašina pruža uvide automatski, dok čovek operater (neko u vašoj organizaciji) sada ima korisne informacije sastavljene iz milijardi podataka.

Upotrebite automatski generisane “priče” podataka u svoju korist

Podaci su više od pukih brojeva; oni mogu biti elementi koji pričaju priču. Ali šta je priča, zapravo? U kontekstu analitike podataka, priča su prikupljeni uvidi iz nekoliko interesantnih uzoraka podataka. U okviru programa za automatsku analizu podataka, sistem analizira tok milijardi podataka, fokusirajuće se na one koji su najinteresantniji. Zatim ih svodi na 4 do 8 najkorisnijih, interesantnih tačaka koje ćete podeliti sa svojom organizacijom. Priče podataka pojašnjavaju tri ključne tačke: šta se dogodilo, zašto je to važno, te u kom pravcu krenuti odatle. Ukoliko ovo razložite još malo, vaša organizacija ima korisnu podlogu na kojoj može zasnivati buduće odluke, ili planirati marketing inicijative. Priče su korisno uobličenje natrpanih podataka koje sadrže klučne tačke koje bi ljudski analitičar možda propustio bez pomoći VI ili mašinskog učenja.

Sarađujte sa drugima iz vašeg analitičkog tima

Ono što zaista čini program za automatsku analizu podataka korisnim za svaku organizaciju jeste način na koji omogućava vašem analitičkom timu da slobodno sarađuje. Saradnja na analiziranju podataka je naročito korisna u pogledu priča podataka, gde različiti članovi tima mogu komentarisati ili raditi na uvidima i planiranju na osnovu podataka. Saradnja takođe ima i druge prednosti:

  • Spaja inteligenciju i kreativnost diversifikovanog tima prilikom analize podataka
  • Poboljšava i ubrzava donošenje odluka zasnovano na podacima
  • Jasnije razumevanje priča podataka
  • Uspostavlja okruženje za inovacije
  • Povećava profit tokom vremena putem boljih marketing inicijativa

Vaš program za automatsku analitiku pruža podatke tako da vaš tim može raditi zajedno na utiranju puta ka budućim uspešnim poduhvatima.

Iskoristite uvide da napravite marketing plan

Dakle, uspešno ste obradili svoje raznolike skupove podataka i saznali očekivanja vaših kupaca. Sada je trenutak za akciju! Uz vredne uvide koje ste stekli uz program za analitiku podataka, sada možete sastaviti marketing plan. Možete koristiti demografske podatke kako biste marketirali novi proizvod, ili pak informacije o trendovima kako biste postavili potpuno nov marketing plan.

Nebo zaista jeste granica u tom pogledu. Podaci pomažu da se odredi efektivnost bilo koje marketing strategije, stoga je njihovo razumevanje od suštinskog značaja za ostvarivanje ciljeva vaše organizacije. Automatska analiza podataka je rešenje uspomoć koga možete konačno raspetljati svoje podatke i iskoristiti ih za kreiranje uspešne budućnosti vaše kompanije.

Analitika marketinga društvenih medija: 4 alata koji štede vreme