Analitika podataka je veoma važna za budućnost marketinga. Sve veći broj marketara koristi tehnologiju analitike podataka u cilju optimizacije svojih modela za generisanje lidova. Ali, koje strategije za generisanje lidova možete koristiti u sprezi sa vašim alatima za analitiku podataka?

Jedna od najvažniijih pogodnosti upotrebe analitike podataka jeste to što može poboljšati algoritme veštačke inteligencije. Ovo je važno budući da je VI sastavni deo savremeneog generisanja lidova.

Kombinovanje analitike podataka sa vašim modelom za generisanje lidova

Potrebno je da znate koje strategije funkcionišu za generisanje lidova kako biste efektivno iskoristili analitiku podataka. Generisanje lidova je stub ekonomskog rasta poslovanja. To je žila kucavica i glavni pogon svakog biznisa. Možete imati fantastičan proizvod ili pružati izvanredne usluge, ali niko neće znati za to. Širenje glasa o vašem proizvodu je suštinsko za njegov razvoj. Marketari teže da pronađu nove i efektivne načine kojima će osigurati neograničen upliv ciljanih lidova.

Analitika podataka im u tome pomaže u velikoj meri, kako ističe kompanija Martek Advajzors.

Ukoliko vaši podaci mogu da vas postave u umove vaše ciljane publike (kupci i potencijalni kupci), onda su vredni svakog truda. U suprotnom, oni su samo skup brojeva koji će završiti u statistikama. Postavlja se pitanje – kako možete koristiti svoje baze podataka da generišete više visoko kvalitetnih lidova?

Autori ističu da je analitika podataka važna iz mnogo razloga, uključujući i održavanje informacija o kupcima svežim, kao i sticanje boljeg razumevanja vaših ciljanih kupaca. Ipak, takođe je važno koristiti analitiku podataka da biste pratili stepen konverzije i odredili ROI svake pojedine strategije za generisanje lidova.

U nastavku je 5 dokazanih načina za generisanje lidova koji će vam pomoći da povećate svoju prodaju upotrebom analitike podataka.

1. Definišite relevantne platforme društvenih medija

Na osnovu portreta persone vašeg kupca možete pretpostaviti za šta su zainteresovani. Sprovedite istraživanje i napravite spisak mogućih platformi gde biste mogli pronaći svoje lidove. To mogu biti forumi, tematske lokacije, grupe, itd. Počnite sa uspostavljanjem vašeg prisustva u skladu sa pravilima platforme. Zatim pređite na deljenje informacija o vašem biznisu i pratite stepen konverzije.

Potražite konkurente na ovoj platformi i obratite pažnju na angažovanost drugih učesnika. Da li reaguju ili ne? Na kakav sadržaj reaguju? Nakon što se uverite da platforma ispunjava vaša očekivanja, pokušajte da lansirate plaćeno oglašavanje i evaluirate njegovu efektivnost.

Analitika podataka vam pomaže da uvidite koje platforme društvenih medija najbolje funkcionišu.

2. Dodajte magnet za lidove na svoju veb stranicu

Glavni cilj magneta za lidove je da dobijete mejl adrese lidova. Uopšteno, magneti za lidove su dizajnirani kao prozori koji se pojavljuju kada lid poseti veb stranicu ili kada je napušta. Takođe možete uvrstiti ovu formu statično na samoj stranici. Ova poruka ne bi trebalo da bude iritantna.

Razmislite o vrednom poklonu koji možete ponuditi vašim pridolazećim lidovima u zamenu za njihovu mejl adresu. To može biti lista saveta, besplatni uzorak, knjiga, skup šablona, vebinar, vodič, konsultacije, itd. Možete ga napraviti od nule ili sastaviti skup najpopularnijih članaka sa vašeg bloga. Onda ćete biti u mogućnosti da to uključite u vašu kampanju imejl marketinga. Ipak, budite obazrivi, jer lid možda neće biti zainteresovan da dobija još mejlova od vas, zato nemojte preterivati.

Analitika podataka je odlična za optimizaciju stepena konverzije poboljšavanjem vaših magneta za lidove. Možete koristiti različite tehnike dvostrukog testiranja zasnovane na podacima kako biste uvideli koji stil najbolje funkciniše.

3. Kreirajte vebinare

Ukoliko imate dovoljno resursa na raspolaganju, napravite besplatni vebinar. Definišite teme koje bi bile interesantne za vašu ciljanu publiku i raširite glas o tome. Napravite formular za registraciju gde posetioci treba da ostave svoj mejl kako bi dobili link za početak vebinara. To pomaže da se prikupi spisak zagrejanih lidova. Ne vredi očekivati da će se učesnici konvertovati u vaše klijente nakon što pogledaju vebinar. Štaviše, izbegnite direktno pozicioniranje vašeg poizvoda. Možete ga pomenuti kao primer kako biste bolje potkrepili temu, ali ne pokušavajte otvoreno da ga prodate.

Zatražite fidbek, šaljući učesnicima propratne mejlove. Zatim možete negovati ove lidove i pokušati da ih konvertujete u svoje klijente. Analitika podataka vam pomaže da vodite evidenciju o njihovim reakcijama, tako da možete bolje obezbediti kupcima ono što žele.

4. Pišite gostujuće objave

Pokažite vašu ekspertizu ne samo na vašem blogu, već i na lokaciji vaših partnera. Razmislite o resursima koji kreiraju sadržaje vezane za vaš biznis i kontaktirajte ih kako biste saznali uslove saradnje. Saznajte koje su njihove statistike saobraćaja. Možete koristiti besplatne analitičke alate u tu svrhu, ili zamolite administratore da vam daju te informacije.

Uključite linkove praćenja u objavu kako biste videli da li je to efektivno ili ne. Dobro je ukoliko čitaoci mogu ostavljati komentare ispod vaše objave, ili je podeliti na društvenim medijima. Odgovarajte na komentare kako biste povećali angažovanje.

Ovo je neočekivana oblast u kojoj podaci mogu funkcionisati sjajno. Postoje brojni podacima vođeni alati za obraćanje koji vam mogu pomoći da pronađete najbolje publikacije i optimizujete svoje mejlove kojima im se obraćate.

5. Snimajte podkaste

Kao i vebinari, podkasti vam omogućavaju da pokažete svoju ekspertizu i dođete do više zagrejanih lidova. Kreiranjem podkasta gradite poverenje i pružate vašim kupcima validne informacije. Pre nego što počnete, napravite plan vaših podkasta, definišite učestalost novih epizoda i informišite svoje slušaoce o datumu i temi. Teme koje birate treba da budu značajne i usko povezane sa vašom profesionalnom oblasti kako biste mogli s lakoćom da vodite diskusiju. Pozovite spoljne stručnjake kako bi razgovor bio interesantniji.

Napravite objave na vašim profilima društvenih medija i podstaknite kupce da diskutuju podkaste. Na taj način ćete razumeti koja su njihova interesovanja i napraviti listu vaših budućih tema na osnovu preferenci publike.

Analitika podataka pomaže vašoj strategiji pribavljanja lidova

Big data tehnologija se dokazala kao izuzetno efektivna u marketingu. Postoji veliki broj načina kako možete spojiti podatke sa vašim strategijama za generisanje lidova.

Platforme društvenih medija, magneti za lidove, vebinari, gostujuće objave i podkasti nisu konačan spisak metoda strategije za generisanje lidova koji se oslanjaju na analitiku podataka. Kombinujte ih kako biste dobili bolje rezultate, kao i da biste saznali koji od njih pokazuje efektivne rezultate. Sigurno je da svaki stručnjak za generisanje lidova ima svoje tajne metode koje mu pomažu da privuče relevantne lidove za biznis. Koje su vaše strategije?

Analiza efektivnosti veb sajta: Merite i evaluirajte