Na osnovu brojnih istraživanja je utvrđeno da 80% radnika fokusira svoje vreme i trud na ostvarivanje neposrednih rezultata. To samo po sebi nije loša stvar. Ipak, da bi se osigurao dugoročni održivi rast i kompetitivna prednost za kompaniju, svako u organizaciji mora igrati u strateškom polju i znati šta su strateški prioriteti.

Zašto su strateški prioriteti važni za sve

Previše ljudi smatra da je strategiju bolje ostaviti višem rukovodstvu, ili da nije u njihovom opisu posla da brinu o dugoročnoj održivosti firme. Previše ljudi se zakoči i često ih zastrašuje ideja dugoročne strategije. Misle da to znači razvijanje plana za 5 do 10 godina, a u stvari, za većinu nas dugoročno znači nekoliko meseci, godinu, ili najviše 3 godine.

Zapravo, budućnost je jednostavno “sutra”, a svako treba da bude pripremljen da uoči prilike i izbegne hazarde, bez obzira na vremenski okvir ili poziciju koju zauzima u organizaciji. Imajući to na umu, navodimo 5 razloga zašto bi svako trebalo da bude zainteresovan i sarađuje kada se stvaraju strateški prioriteti i rezultati.

Zamah

Jedini način kako biznis može uspeti na duge staze jeste hvatanjem zamaha kada su u pitanju odlučujući strateški prioriteti i inicijative. Svako u organizaciji treba sebi da postavi ovo pitanje:

  • Kako ja doprinosim pomeranju praga na strateškoj agendi organizacije?

Ovo nazivamo lični strateški koncept.

Sigurnost radnog mesta

Članovi organizacije ne mogu tek tako pretpostaviti da je njihova budućnost automatski sigurna. Svako treba da preuzme određeni stepen odgovornosti za dugoročnu sigurnost sopstvenog radnog mesta, kao i sigurnost biznisa.

Ako želite da budete relevantni za firmu u kojoj radite, treba da budete aktivni sastojak u oblikovanju budućnosti. Potrebno je da se prilagođavate, menjate, posmatrate okruženje i shvatite kako nadalje možete dodati na vrednosti biznisu, a ne samo planu učinka u tekućoj kalendarskoj godini.

Vrednost korisnika

Možda to tako ne izgleda nekim ljudima, ali svi mi uslužujemo korisnike i stejkholdere. Često mislimo o korisnicima kao o kupcima ili potrošačima robe i/ili usluga kompanije, ali u realnosti, svi mi imamo interne korisnike. Zapravo, svi mi igramo na internom tržištu firme, takoreći, pružajući pogodnosti i stvarajući vrednost kroz naše usluge i rad.

U izvesnom smislu, svaka osoba je dobavljač u kompanijskom lancu aktivnosti. To znači da treba da razmišljamo o potrebama korisnika danas, ali što je još važnije, šta će korisniku biti potrebno sutra. Štaviše, možda ćemo želeti da razmislimo o tome ko će u budućnosti biti naši interni korisnici, kao i da li će trenutni korisnici nestati usled prirodnih promena u biznisu.

Nova tehnologija

Svi mi živimo i radimo u doba rapidnih tehnoloških promena. Svako u kompaniji je pod uticajem novih unapređenja i otkrića. To sugeriše da ljudi na svim nivoima biznisa treba da budu u potrazi za novim idejama, novim primenama i novim korisnicima tehnologija, što će pomoći vašoj organizaciji da bude efektivnija, smanji troškove, unapredi opštu uslugu i kvalitet, te poboljša inovacije u vašem delu poslovanja. Iskreno, isto se može reći za skeniranje horizonta za preokretima u regulativi, životnoj sredini, pravnim okvirima i drugim vrstama promena koje bi mogle uticati pozitivno ili negativno na vaš deo biznisa u budućnosti.

Unapređenje efikasnosti

Ako svoju ulogu ili funkciju vidite kao preduzeće samo po sebi, postavljaćete vrlo fundamentalna pitanja:

  • Kako mogu postići više ulažući manje?
  • Kako mogu smanjiti troškove i unaprediti efikasnost u budućnosti?

Ako su svi u vašem timu koncentrisani na, i rade u pravcu ovog cilja, imaćete paćnju i divljenje svakog donosioca odluka. Svaki biznis želi da poboljša svoje margine i efikasnost. Ako možete osmisliti načine da to izvedete sada, ili u budućnosti, smanjujete rizik da postanete nepotrebni.

Poenta je da ne možete operisati na autopilotu. Potrebno je da budete više od dela nečije visoke, krovne strategije. Potrebno je da kreirate strateške prioritete u sopstvenoj oblasti posla. Morate pokretati strategiju na ličnom nivou, što je povezano ili usaglašeno sa opštim pravcem poslovanja. Ukratko, treba da budete kreativna, strateška snaga sami po sebi. Svako u organizaciji treba sebi da postavlja ova pitanja:

  • Koja je moja najveća strateška igra?
  • Kako mogu pomoći organizaciji da se pripremi za buduće izazove?
  • Kako mogu pomoći da se izbegnu i zaobiđu turbulencije i prepreke pred nama?

Kada svaki pojedinac ovako postupa, proširuje skup konkurentskih prednosti za čitavu organizaciju. To zahteva samosvest, posmatranje, pažnju i dobro rasuđivanje – primetiti kuda se organizacija uputila, kako se kreće industrija, kuda idu vaši korisnici. Ovakvo ponašanje pruža naznake i uvide koji su vam potrebni kako biste formulisali prilike izvan vaše normalne, svakodnevne rutine i neposrednih odgovornosti, ciljeva i zadataka.

Podrazumeva nešto dodatnog posla i malo dodatnog promišljanja. Znači rezervisati neko vreme i investirati nešto resursa dok se pripremate za budućnost, čak i na nivou individualnog radnika. Kada svi igraju na strateškom polju, svakojake uzbudljive stvari se mogu dogoditi, kao što su inovacije, oduševljeni korisnici, motivisani zaposleni i bolji rezultati. Bolje ne može biti!

Razvoj strategije analitikom podataka: Ka većoj konkurentnosti