Šta je zapravo marketing sadržajima za koji ste sigurno čuli već više puta, pogotovo ukoliko pokušavate da uspostaviti prisustvo svoje kompanije na interenetu? Ovaj termin znači različite stvari različitim ljudima. Obično se definiše kao strateško kreiranje i deljenje onlajn sadržaja kako bi se ostvarili specifični marketinški i poslovni ciljevi.

Uspešan marketing sadržajima znači komunicirati efektivno, ostvarivati povezivanje, angažovati vašu publiku, inspirisati aktivnosti korisnika i obezbediti nešto vredno za vaše obožavaoce i pratioce. Nemojmo zaboraviti uticaj koji sadržaji visokog kvaliteta i dobro sprovedena strategija mogu imati na vaš SEO. Uz neprekidne promene Google algoritama, kvalitetan sadržaj je prvoklasan put do prvih strana na pretraživaču.

Davno su prošli ti dani u kojima su se biznisi oslanjali na tradicionalne oblike oglašavanja kako bi doprli do korisnika. U današnjem dinamičnom svetu instant gratifikacije, korisnici imaju sposobnost da snime i preskoče TV reklame, okrenu drugi list iza štampanih oglasa i mogu jednostavno ignorisati banere i dugmad postavljene onlajn. Ali, kako biznisi mogu dopreti do svoje publike danas?

U ovom vodiču, pomažemo vam da razvijete bolje razumevanje marketinga sadržajima u trenutnom stanju i učimo vas kako ga iskoristiti da poboljšate svoje rangiranje u pretragama i unapredite svoj onlajn biznis.

Šta je marketing sadržajima?

Obično se može opisati kao marketing tehnika koja kreira, a takođe i distribuira, korisne i relevantne informacije željenoj publici sa ciljem pokretanja profitabilnih korisničkih aktivnosti. Ovaj sadržaj može biti predstavljen u velikom broju formata, kao što su članci, slike, audio formati, video materijali, interaktivne ankete, ili vrlo verovatno kombinacija svih ovih vrsta. Glavna svrha u pozadini marketinga sadržajima jeste privući i zadržati korisnike pružanjem sadržaja koji je istovremeno relevantan i vredan za njih, ali uz nameru menjanja ili poboljšavanja ponašanja korisnika.

Drugim rečima, marketing sadržajima je zapravo angažovanje sa korisnicima, suprotno oglašavanju koje jedino pokušava da im proda proizvod ili uslugu. Kada korisnici dobiju informacije koje poboljšavaju njihov svakodnevni život, oni će vas nagraditi – ne samo biznisom, već i svojom lojalnošću ka vašem brendu.

Ovaj neprekidni proces treba da bude deo plana digitalnog marketinga vašeg biznisa. Zašto? Zato što je efektivan. Premda je ova praksa postala opšte prisutna zahvaljujući svim alatima digitalnog izdavaštva danas, koncept zapravo nije nov.

Prve velike priče o uspehu marketinga sadržajima se mogu pronaći čak u 1895. kada je Džon Diri po prvi put napisao njuzleter koji je nazvao The Furrow kako bi pomogao farmerima. Od tada, marketing sadržajima je bio korišćen u nekom obliku od strane najvećih brendova, uključujući Michelin, Jell-O, Sears, i P&G.

U poslednje vreme, kompanije poput Cisco, Microsoft i Nike su lansirale nove interaktivne kampanje koje su u potpunosti usvojile principe angažovanja korisnika koji ove strategije čine toliko snažnim i efektivnim, dovodeći marketing sadržajima na novi nivo legitimnosti u rečniku sveta oglašavanja.

Da li je marketing sadržajima nova pojava?

Marketing sadržajima kakav poznajemo danas se često naziva “novom” strategijom oglašavanja. Ipak, to je zapravo samo hibrid drugih poslovnih praksi. Marketing sadržajima prespaja tradicionalno oglašavanje, prodaju, društvene medije, planiranje događaja i brendiranje, kombinujući ih u sveobuhvatnu strategiju koja pomaže negovanje odnosa sa korisnicima i dostavlja poslovne rezultate.

Uz tako mnogo različitih aspekata spojenih u jedno, marketing sadržajima čini mogućim za biznise da organizuju i pojednostave svoja marketinška nastojanja, dok istovremeno pomaže stvaranje ujednačenijeg korisničkog iskustva.

Marketing tim malog biznisa: Kako da koristite podatke i iskustvo